Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az IPR menedzsment Az integrációs program menedzselése, intézményfejlesztési és együttműködési lehetőségek.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az IPR menedzsment Az integrációs program menedzselése, intézményfejlesztési és együttműködési lehetőségek."— Előadás másolata:

1 Az IPR menedzsment Az integrációs program menedzselése, intézményfejlesztési és együttműködési lehetőségek

2 Talán nem így végződik….

3 Mi az IPR menedzsment? IPR = a hatékony együttnevelés programja
Menedzsment = vezetés A nevelőtestületben az IPR-rel kapcsolatos közös munka megtervezése, szervezése, a folyamatosan felvetődő problémák megoldásának segítése, a célok elérésében együttműködő emberek befolyásolása a sikeres megvalósítás érdekében. Olyan feltételek megteremtése, hogy a szervezetben mindenki lelkesen és pontosan dolgozzon!

4 Szervezetfejlesztés Milyen szempontokat vesznek figyelembe az intézmények az IPR-t menedzselő munkacsoport létrehozásánál?

5 Szervezetfejlesztés Létszám tantestületi menedzsment Alkalmasság
Elhivatott Menedzserszemléletű Szervező Elfogadott Anyagi fedezet

6 Szervezetfejlesztés A menedzsment vezetője
legyen-e tagja az iskolavezetésnek?

7 Igazgató Módszertani mcs. vezető IPR vezető Átmenet mcs. vezető
csoport tagok IPR csoport tagok Csoport tagok

8 Tevékenységek meghatározása
Milyen formában zajlik a munkavégzés? Megbízással A szerződés

9 Megbízás tartalma - feladatok
Menedzsment vezetője Pl. Intézményi Integrációs Program irányítása IPR menedzsment tagokkal való kapcsolattartás Munkaterv munkamegosztás szerinti kialakítása, betartatása Programban résztvevők munkájának összehangolása Kommunikáció a programmal kapcsolatban álló szervekkel Programmal kapcsolatos események, információk ismertetése Kötelező értékelő esetmegbeszélések vezetése Pedagógiai tervezésben való közreműködés Pedagógiai ellenőrzésben való közreműködés

10 A menedzsment munka Hogyan zajlik a menedzsment éves munkája?
„Akik nonprofit intézményeket vezetnek, azoknak a választásuk nem abban áll, hogy foglalkoznak-e menedzseléssel vagy sem; hanem abban, hogy jól csinálják-e vagy rosszul.”

11

12

13 A menedzsment munka Mit? Hogyan? Konkrétan? Visszacsatolás?
IPR program elemei, pályázati vállalások szükségletek és igények feltárása Hogyan? Milyen célokat tudunk kiszolgálni Munkaterv készül: szolgáltatások, programok meghatározása Konkrétan? A megvalósítás folyamata – csapatmunka! Visszacsatolás? Intézményi önértékelés, elégedettségmérés…

14 Munkaterv készítés Team-munka legyen Helyzetelemzés
IPR program áttekintése Kötelező elemek Programelemek fejlesztési lehetőségei Tavalyi tanulságok – elmaradások – korrekciók Kooperáció – feladatmegosztás más munkacsoportokkal Feladatok határideje, felelőse

15 A menedzsment munka éves modellje
Szeptember HHH tanulók beazonosítása, hiányzó nyilatkozatok pótlása Bemeneti méréseket követő esetmegbeszélés szervezése, vezetése Egyéni fejlesztési tervek készítésének indítása, mentorálása Szülőkkel való kapcsolatfelvétel segítése Év eleji szülői értekezlet Programismertetés Statisztika – HH és HHH tanulókról Másolatok a jegyzőtől

16 A menedzsment munka éves modellje
A tanév során kötelező dokumentálás a programban Nyilvántartások - nyilatkozatok, létszámok, statisztikák Alapdokumentumokban az IPR Egyéni fejlesztési terv, - fejlesztési napló Teamek dokumentumai Háromhavi értékelés dokumentumai – esetmegbeszélések szülőkkel való kapcsolat IPR tevékenységek, programok – szabadidő, továbbtanulást segítés, fejlesztő tevékenységek… Együttműködési megállapodás – Educatio Kht. Intézményi önértékelés

17 A pénzügyi elszámoláshoz
Megbízási szerződések Árajánlatok, megrendelők Teljesítésigazolások Kifizetési pénztárbizonylatok Számlák Bankszámlakivonatok (utalások) 1 – 4.sz. mellékletek Fenntartó küldi (OKMT-nek elektronikusan és postán) Június 30-ig Monitoring esetén adatszolgáltatási kötelezettség

18 Számlaösszesítő

19 A felhasználás kerete

20 Az önértékeléshez Tagintézményenként – ahogy a támogatás érkezett
Fenntartó küldi elektronikusan és postán EDUCATIO Kht. (OOIH) Június 30-ig Szaktanácsadói SEGÍTSÉG! + A jegyzőkönyvben: Megnevezett problématerületek – tervezett intézkedések Átvitt témakörök

21 Az önértékelésekhez Módszertani képzéseken való részvétel
Tanórán kívüli programokon résztvevők száma Lemorzsolódást jelző mutatók - hiányzások, évismétlők, magántanulók Továbbtanulási mutatók – érettségisek Kompetenciamérések – HHH eredmények Szervezett szülői kapcsolattartás, és résztvevők aránya Szaktanári ellátottság Pedagógiai szakszolgáltatások igénybevétele

22 Kell ez nekünk? Versenyhelyzet van! Pénzforrás Intézményfejlesztési
lehetőség ….

23 Egy kis tanmese a versenyről…
Valahol Afrikában minden reggel felkel egy gazella. Tudja, hogy gyorsabban kell lennie a leggyorsabb oroszlánnál, különben vége. Valahol Afrikában minden nap felkel egy oroszlán. Tudja, hogy gyorsabbnak kell lennie a leglassúbb gazellánál, különben éhen hal. Mindegy, mi vagy: oroszlán vagy gazella. Fuss, amint felkel a Nap! (Afrikai tanmese)

24 Néhány intézményfejlesztési lehetőség - IPR-rel
Pedagógiai, módszertani innováció Kapcsolatépítés Hálózatépítés Szakmai fejlődés, továbbképzések Pályázati lehetőségek Szakmai fórumok, tapasztalatszerzés

25 Pedagógiai, módszertani innováció
Tanulóközpontúság „Tanulót és nem a tananyagot” Tevékenységközpontúság Projekttanulás, kooperatív tanulás Egyéni fejlesztés Differenciált képességfejlesztés Tanulókövető értékelési rendszer Szövegesen háromhavonta Megváltozott pedagógusszerep Tekintély és partnerség Hogyan valósul meg?

26 Kapcsolatépítés Helyi, közösségi fórumok, műhelyek
Szakmai szolgáltatók, szakszolgálatok Gyermekjóléti és családsegítő szolgálat CKÖ Civil szervezetek Szülői találkozók Óvodák Középiskolák Integráló intézmények Hogyan valósul meg?

27 Milyen lehetőségeink vannak?
Hálózatépítés Intézményi portfóliók kialakítása Partnerség, kooperáció Szakmai közösségek Hospitációk Tapasztalatcsere Milyen lehetőségeink vannak?

28 Továbbképzések lehetősége
Zala Megyei Önk. Pedagógiai Intézete Óvoda – iskola átmenet Drámapedagógia Hatékony tanuló-megismerési technikák Kooperatív tanulás Projekttanulás Multikulturális tartalmak Differenciált tanulásszervezés

29 Pályázati lehetőségek
Ez az intézmény biztos nem pályázott….

30 Pályázati lehetőségek
Integrációs és kép.kibontakoztató támogatás június Kiegészítő illetmény TÁMOP 3.1.4 Kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés-innovatív intézményekben TÁMOP 3.2.2 Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP 3.3.2 Oktatási esélyegyenlőségi programok végrehajtásának támogatása TÁMOP 3.3.3 Integrációs gyakorlatot folytató iskolák minőségbiztosítása

31 TÁMOP 3.3.3 A HHH tanulók integrált nevelésében
modell-értékű gyakorlatot folytató iskoláknak - integrációs referencia intézménnyé válásra - kooperatív közoktatási intézményi hálózat kialakítására

32 Szakmai fórumok lehetősége
2009. április – május … Söjtör Regionális szakmai fórum 2009. május …. Bázakerettye Multikulturális rendezvény Internetes bemutatkozás és fórum lehetősége

33 IPR folyamat-tanácsadó
Köszönöm a figyelmet! Bedőné Fatér Tímea IPR folyamat-tanácsadó szaktanácsadó


Letölteni ppt "Az IPR menedzsment Az integrációs program menedzselése, intézményfejlesztési és együttműködési lehetőségek."

Hasonló előadás


Google Hirdetések