Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaDonát Budai Megváltozta több, mint 10 éve
1
Sikeres Székelyföld – 3 Fórumsorozat Csíkszereda, november 25. RÁDULY ATTILA Elnök, Zöld Nap Egyesület, Kézdivásárhely attilaraduly@yahoo.com KÖRNYEZETTUDATOSSÁG ÉS ÖNKÉNTESSÉG
2
ÖNKÉNTESSÉG Önkéntesség Társadalmi felelősségvállalás Az önkéntes tevékenység közvetlen anyagi haszonnal nem jár annak végzője számára. Célja: egy adott közösség megerősítése
3
ÖNKÉNTESSÉG A közösségi munkavégzés során erősödik a résztvevőkben : a felelősségvállalás az állampolgári elkötelezettség a bizalom a környezettudatosság a mások szempontjainak figyelembevétele a kölcsönösség a szolidaritás Esélyt kínál továbbá a társadalom perifériájára szorult különféle embereknek és csoportoknak a bekapcsolódásra.
4
A tudatformálás pénz, idő és szellemi kapacitás kérdése. A civil szervezetek szerepe az emberek megnyerése, szemének felnyitása. - az embereknek el kell mondani, hogy ismerjék a veszélyt, hogy tudják ők is felelősek a majdan bekövetkező károkért, ők is érzik majd közvetlenül a hatást. ÖNKÉNTESSÉG
5
Környezettudatosság Komoly erőfeszítést igényel a berögzült tipikus vállalati gondolkodásmód megváltoztatása Ma a vállalatok a környezetvédelmi kérdéseket lekezelik kockázati, megfelelési kérdésnek tekintik jellemzően PR vagy a munkavédelmi osztályok hatáskörébe utalják
6
A mostani reklámkészítés nem a környezettudatoságról vagy a tudatos vásárlói döntések favorizálásáról szól. Érzelmi kötődést építenek ki: márka fogyasztó Persze kettőn áll a vásár. Magunkra vessünk, ha hagyjuk magunkat behálózni ahelyett, hogy nyomást gyakorolnánk a vállalatokra, vezetőikre és persze saját magunkra is. Környezettudatosság
7
ÖNKÉNTESSÉG Felnőni látszik egy új fogyasztói generáció, akinek vásárlási szokásaiban már szerepet játszik a márkák mögött álló vállalatok társadalmi felelősségvállalása. Termékeik és szolgáltatásaik révén nagyrészt a vállalatok felelőssége, hogy milyen értékek mentén szerveződik a jövő társadalma, milyen lesz a jövő állampolgára és fogyasztója. Bízom abban, hogy a politikusok, a vállalatok és a civil társadalom egyaránt belátja, hogy alapvető változásokra van szükség a fogyasztásban, az életvitelben és az értékrendben.
8
Zöld Nap Egyesület www.zoldnap.info Köszönöm a figyelmet!!!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.