Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
„Élj, hogy motorozz, de úgy motorozz, hogy hazaérj”
Motorozási tanácsok a Kék Fény Motoros Klubtól
2
Az első lépések Motorkerékpár jogosítvány fajtái, megszerzésének feltételei: „M” Moped max. 50cm3 (betöltött 14. életév) „A1” cm3 max. 11kW (betöltött 16. életév) „A korl.” 250cm3 max. 25kW (betöltött 18. életév) „A” kW teljesítményt meghaladó motorkerékpár (betöltött 21. életév vagy 2 éves „A” „A korl” jogosítvány.)
3
Amikor már úton vagyunk.
Javaslatok, tanácsok kezdőknek, újra kezdőknek, haladóknak. Motorozás egyedül Motorozás utassal Motorozás csapatban
4
Motorozás egyedül Légy látható:
Ellenőrizd a fényszóró működik-e és be van-e kapcsolva Fényvisszaverő csíkok a ruházaton és a motoron Tudatosítsd magadban, az autóknak van holt terük, emiatt nem mindig vagy látható számukra. Használd a féklámpát ha lassítasz, vagy megállsz Ha egy autóvezető nem lát téged, használd a dudát
5
Biztonságos öltözet Használj minőségi motoros bukósisakot és szemvédőt Válassz hosszú, protektoros kabátot és nadrágot, ha szabása engedi, betűrve a csizmába és a kesztyűbe Ne feledd! Közted és az úttest között csak a védőöltözeted van!
6
Agyban is legyél az úton!
Állandóan keresd az útviszonyok változását. Legyen helyed, időd, hogy másokra reagálj, s hogy Rád is reagálhassanak Használd a sávodat, mert akkor vagy látható. Ha sávot váltasz, jól láthatóan tedd. Figyeld a kanyarodó járműveket. Jó előre jelezd a kanyarodási szándékodat. Ne vezess, ha fáradt vagy, alkohol, vagy bármilyen gyógyszer hatása alatt állsz! Ismerd és tartsd be az adott útszakaszra vonatkozó szabályokat és sebesség határokat!
7
Tudd, hogyan kell használni a motorod!
Vegyél tréningeket, és menj el időnként ügyességi és vezetéstechnikai tanfolyamokra Fejleszd a vezetési tudásod, mielőtt nagy forgalomba mész! Tudd, hogyan kell kezelni a motort vizes, csúszós úton, nagy szélben, vagy egyenlőtlen terepen!
8
Motorozás utassal Felkészülés:
Az utasnak figyelembe kell venni, hogy ő, mint egy második „vezető” van jelen, és együtt kell garantálniuk a biztonságot. Az utas hatással lesz a motor viselkedésére, a megnövekedett együttes tömeg miatt /nagyobb a súly a hátsó keréken: megnő megcsúszás esélye, elkönnyebbül a motor eleje: csökken az első fék hatása/
9
Megnövekedhet a féktáv, emiatt nagyobb helyet kell hagyni a megálláshoz.
Az oldalszél nyomása is megerősödhet. Gyerek szállításnál vedd figyelembe: A gyerek elég érett legyen, hogy fel fogja rá is felelősség hárul, ha felül a motorra. Elég magas legyen, hogy elérje a lábtartót, s viseljen helyesen rögzített bukósisakot, és más védőfelszerelést. Elérje a sofőrt, vagy a kapaszkodót!
10
Motor felkészítése utas szállítására
A motornak alkalmasnak kell lennie az utas szállításra Futómű és a guminyomás hozzá állítása a kétszemélyes üzemhez. Figyeljünk arra, hogy ne lépjük túl a megengedett legnagyobb együttes tömeget.
11
Jó tanács utasnak és leendő utasnak:
Gondold át, elég tapasztalt-e a motor vezetője. Kezed, lábad tartsd távol a forró és mozgó részektől Kanyarodáskor a vezető válla fölött kell elnézni a kanyarodás irányába Kerüld a forgolódást, a hirtelen mozdulatokat, mert megzavarhatja a vezetőt. Figyelj arra, hogy hirtelen fékezéskor a sisakod a vezetőjéhez fog ütközni Kerüljétek a nagy sebességű haladást
12
Motorozás csapatban Bár a motorozás elsősorban szólótevékenység,
ám sokan csoportban mennek. Vannak akik csak hétvégén gurulnak egyet, de vannak akik szervezett, többnapos, csoportos túrán vesznek részt. A következő néhány tipp segítséget nyújthat, a biztonságos, örömteli, élményekben gazdag, csoportos motorozáshoz
13
Érkezz felkészülten, a megbeszélt időre és teli tankkal
Tartsatok megbeszélést a tervezett útvonalról, a pihenőkről, a tankolásról és a kézjelekről. Legyen egy tapasztalt felvezető motoros és egy záró-motoros, akik kellő tapasztalattal rendelkeznek a csoportos motorozást illetően. A vezetőnek fel kell tudni ismerni a többi résztvevő motoros képességeit, s ennek megfelelő stílusban kell vezetnie a csapatot.
14
A csoport mérete: Ha szükséges oszd a csoportot több részre, úgy hogy mindegyikben legyen vezető és záró motoros. Ideális az 7-5 motoros. Légy felkészült: Minden eshetőségre készen, mobiltelefon, szerszámkészlet, EÜ készlet mind-mind legyen használatra készen.
15
Motorozzatok alakzatban (cipzár alakzat):
Az első vezető megy a sáv bal harmadában, a következő a sáv jobb harmadában minimum 1 másodperccel lemaradva. A csoport pedig követi ezt a formációt. Az egy sorban haladás rossz látási viszonyok, vagy rossz minőségű út esetén javasolt, nagyobb követési távolság megtartásával.
16
Kerüld az egymás mellett haladást, amely csökkenti köztetek a teret, s így a korrigálás lehetőségét!
Ha hirtelen kellene kikerülnöd egy veszélyes helyzetet, nem lenne tered, hogy meg tudd oldani. Mindig figyeld a tükörben a mögötted lévő motorosokat. Ha azt látod lemarad lassíts, hogy utolérhessen, s olyan sebességgel kel haladni, amelyet mindenki tud tartani. Ha lemaradsz a csoporttól, ne ess pánikba. A csoportnak kell hogy legyen egy megtervezett módszere arra, hogy újra összeszedjék a csapatot. NE lépd túl a sebességet, s NE becsüld túl az utat, a képességeidet, hogy utólérd a csapatot!
17
„Élj, hogy motorozz, de úgy motorozz, hogy haza érj!”
Ne feledd a mottónk! „Élj, hogy motorozz, de úgy motorozz, hogy haza érj!”
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.