Download presentation
Презентация загружается. Пожалуйста, подождите
PublishSarolta Borosné Modified több, mint 10 éve
1
Csete György Eörs A TÁMOGATÁSKEZELŐ A KÖZNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN
TANÉVNYITÓ SZAKMAI KONZULTÁCIÓ KÖZNEVELÉSI INTÉZMÉNYVEZETŐK RÉSZÉRE augusztus 28. Csete György Eörs A TÁMOGATÁSKEZELŐ A KÖZNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN
2
ÁLLAMI FELELŐSSÉGVÁLLALÁS, TÁMOGATÁSPOLITIKA:
Az esélynövelésben alapvető szerepet tölt be az állami felelősségvállalás, a támogatáspolitika, ez utóbbi pályázati programokban nyilvánul meg. 1 év 105 ezer pályázat 15 Mrd forint
3
A TÁMOGATÁSKEZELŐ ERŐSSÉGEINK: szakmaiság felelősség személyesség
+ professzionalitás
4
A TÁMOGATÁSKEZELŐ szerepe:
Részvétel a pályázati felhívás előkészítésében Pályázatok meghirdetése Pályázatok formai értékelése, hiánypótoltatása, Pályázatok előkészítése tartalmi értékelésre Döntés alapján a pályázók értesítése Szerződéskötés Támogatási összeg folyósítása Elszámoltatás Helyszíni monitoring
5
A TÁMOGATÁSKEZELŐ programjai:
Bursa Hungarica Egyházi támogatások Integrációs Pedagógiai Rendszer Nemzeti Együttműködési Alap Nemzetiségi támogatások Nemzeti Tehetség Program Roma Kultúra Szociális Földprogram Út a tudományhoz Útravaló-MACIKA
7
MOTTÓ „Egy ország versenyképessége nem az üzemekben vagy kutatólaboratóriumokban dől el, hanem a tantermekben.” (Lee Iacocca, a Chrysler egykori vezérigazgatója)
8
ESÉLYEGYENLŐSÉGI TÁMOGATÁSOK
9
ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOK
Útravaló-MACIKA ösztöndíjprogram (UTR) Integrációs Pedagógiai Rendszer (IPR)
10
Integrációs Pedagógiai Rendszer
A PROGRAMOKRÓL Útravaló – MACIKA Integrációs Pedagógiai Rendszer Természetes személyeket támogat a támogatás az általános iskola felső tagozatától az egyetemig igényelhető intézményeket támogat a támogatás az óvodától az iskoláig igényelhető
11
Integrációs Pedagógiai Rendszer jellemzői:
keretrendszer, melynek célja a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek esélykülönbségeinek kiegyenlítése az óvodákban, iskolákban a képesség-kibontakoztatásra, integrációs felkészítésre, valamint óvodai fejlesztő programok szervezésére nyújt támogatást tanórán kívüli szabadidős tevékenységeket valósítanak meg
12
INTEGRÁCIÓS PEDAGÓGIAI RENDSZER Eredmények 1.
folyamatosan nőtt mind az esélyegyenlőségi, mind a pedagógusok illetménykiegészítésére fordítható támogatási összeg az esélyegyenlőségi támogatás az óvoda és az iskola tekintetében egységes lett kibővült a támogatott létszám: iskolák esetében 10%-ról 30%-ra; óvodáknál korábban nem lehetett hátrányos helyzetű gyermeket beszámítani, most csoportonként 15% lehet a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek 30/2012 EMMI rendelet értelmében már nem csak az fenntartású intézmények igényelhettek támogatást
13
Integrációs Pedagógiai Rendszer Eredmények 2.
14
Útravaló - MACIKA Ösztöndíjprogram
Forrás: latszoter.hu
15
Útravaló - MACIKA Ösztöndíjprogram
A program célja: a halmozottan hátrányos helyzetű, hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének elősegítése a fiatalok továbbtanulásának, érettségi és diplomaszerzési, a munkaerőpiacon jól hasznosítható szakmaszerzési esélyeinek javítása
16
Útravaló - MACIKA alprogramjai
az Út a középiskolába alprogram célja a résztvevő tanulók felkészítése érettségit adó középiskolában való tanulásra, az Út az érettségihez alprogram célja a résztvevő tanulók támogatása a középiskola sikeres befejezése céljából, az Út a szakmába alprogram célja a részt vevő szakiskolai tanulók sikeres tanulmányinak elősegítése, tanulási nehézségeinek leküzdése.
17
Útravaló - MACIKA támogatásai
Út a középiskolába alprogram tanulói ösztöndíja Ft/hó Út az érettségihez alprogramban 4 500 Ft/ hó Út a szakmához alprogram esetén 4 000 Ft /hó A mentori ösztöndíj összege egységesen 5 000 Ft/hó/tanuló, 2011/12-től Ft-ra emelkedett.
18
Útravaló − MACIKA támogatási mutatói az állami intézmények esetében
2010/2011-es tanév 2011/12-es tanév 583 település 1 916 nyertes intézmény ösztöndíjban részesült tanuló 9 939 nyertes mentor Ft összesen elnyert támogatás 585 település 1901 nyertes intézmény ösztöndíjban részesült tanuló nyertes mentor Ft összesen elnyert támogatás
19
Útravaló - MACIKA támogatási mutatói a nem állami intézmények esetében
20
NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM
21
NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM célja
célja a tehetségsegítés fejlesztése, a tehetségek felismerése, folyamatos segítése. az Országgyűlés november 25-én elfogadott határozata 2008 − 2028 között 20 évre kiemelt lehetőséget adott a tehetségsegítés fejlesztésére, a tehetséges fiatalok felkutatására, folyamatos segítésére.
22
NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM célja
A tehetséges fiatalok képességeinek kibontakoztatása és társadalmi hasznosulása érdekében a tehetség segítésének átfogó célkitűzései az alábbiak szerint került meghatározásra: A tehetséges fiatalok megtalálása A tehetség jellegének és szintjének megfelelő folyamatos segítség a tehetség kibontakoztatásában A tehetség hasznosulásának elősegítése
23
A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM lebonyolítói:
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (szakmai) Emberi Erőforrás Támogatáskezelő (operatív)
24
A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM pályázatai forrásai:
EMMI évi fejezeti forrás: 628 900 000 Ft Munkaerőpiaci Alap képzési alaprész Nemzeti Tehetség Program: 1 425 000 000 Ft EMMI évi forrás: 1 090 942 000 Ft EMMI évi forrás várhatóan: 000 Ft
25
NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM
KERETÖSSZEGEK ÉVES BONTÁSBAN NYERTES PÁLYÁZATOK ÉVES BONTÁSBAN
26
NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM - régiónkénti eloszlás - 2012
27
NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM jelenlegi pályázatai
2013 májusában 40 pályázat került meghirdetésre a pályázatok elbírálás alatt állnak
28
EMBERI ERŐFORRÁS TÁMOGATÁSKEZELŐ
EMBERI ERŐFORRÁS TÁMOGATÁSKEZELŐ
Similar presentations
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.