Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Helen Parkhurst A Dalton-terv Gömöryné M. Zsuzsa.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Helen Parkhurst A Dalton-terv Gömöryné M. Zsuzsa."— Előadás másolata:

1 © Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Helen Parkhurst A Dalton-terv Gömöryné M. Zsuzsa

2 © Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Mi a Dalton-terv? A Dalton-terv aktuális reformpedagógiai modell az önálló tanulás fejlesztésére.

3 © Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Miért időszerű? A társadalom és gazdaság elvárja: a rugalmas alkalmazkodást a változó munkakörülményekhez készséget és képességet az állandó át / és újratanuláshoz

4 © Zsuzsa Gömöry, Györ 2005

5 Hogyan reagál az oktatásügy? A reformok célja   használható tudásanyag  kulcsfontosságú minösítések, képzések  speciális képességek, kulcskompetenciák közvetítése  az individualizálás és differenciálás  az önálló tanulás  tanulás megtanulásának feltételei  a szabadidö színvonalas eltöltése

6 © Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Hogyan lehet ezeket a célokat az oktatásügyben megvalósítani?  Parkhurst Dalton-tervével „Az alapelv tehát abban áll hogy a hagyományos oktatási stratégiákat az elsajátítás, a tanulás stratégiájává alakítjuk át..” (Susanne Popp)‏

7 © Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 A Dalton-terv lényege az személyre szabott, az önmegvalósítást elősegítő oktatás.

8 © Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Hagyományos oktatás

9 © Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Individualizálás a hagyományos oktatásban:

10 © Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 A Dalton-tervben az individualizálással figyelembe veszzük a tanulók egyéni munkatempóját, különböző kiindulási szintjét, különböző tanulási típusait, kölönböző érdeklődési köreit, egyénileg szükséges foglalkozási igényét.

11 © Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Daltonpedagógia

12 © Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Megvalósítás  önálló tanulás  Penzumok (írásban megfogalmazott munkautasítások)‏  Szakterületek (Szaktanterem)‏  egyéni foglalkozás

13 © Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 önálló tanulás

14 © Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 egymással tanulni

15 © Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 egyéni foglalkozás

16 © Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 A három alapelv: „freedom“ szabadság / felelősség „cooperation“ együttműködés/ közös munka „budgeting time“ időbeosztás / tervezés

17 © Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Szabadság / felelősség Döntési felelősség A szabadságjogokat megismerni, azokkal felelősséggel élni tudni

18 © Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Kooperáció Kommunikálni, együttműködni Egymást elfogadni, respektálni

19 © Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 „budgeting time” időbeosztás A munkát állandó ellenőrzés mellet elvégezni Az egyéni munkáért a felelősséget vállalni

20 © Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Az alapelvek a Daltonoktatás során megvalósítandó nevelési célok.

21 © Zsuzsa Gömöry, Györ 2005

22 A Dalton-terv nem módszer, hanem „életforma“ a pedagógusok számára is  más beállítódás az élethez  más beállítódás a világhoz  más beállítódás a tanításhoz Ha a Dalton-terv szerint éljük életünket, akkor sikerül!

23 © Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Akkor a tanítási tanulási folyamatot „nem a távcső rossz oldaláról nézzük.“ Helen Parkhurst

24 © Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 A Dalton-terv 80 év óta működő konzepció  biztos siker az eddigi tapasztalatok alapján.

25 © Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Dalton-terv pedagógia Magyarországon CERNEDA Projekt keretében 2001. óta a megyében érdeklődő pedagógusok Nyolc iskolában rendszeres Dalton-oktatás Nemzetközi EdQ Dalton-napok, tapasztalatcsere Dalton-akkreditált továbbképzések általános, szakiskolákban Magyarországon,Szlovákiában, Partiumban Hungaro-Dalton Egyesület-szakmai grémium megalakulása


Letölteni ppt "© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Helen Parkhurst A Dalton-terv Gömöryné M. Zsuzsa."

Hasonló előadás


Google Hirdetések