Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÁdám Jónás Megváltozta több, mint 10 éve
1
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Helen Parkhurst A Dalton-terv Gömöryné M. Zsuzsa
2
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Mi a Dalton-terv? A Dalton-terv aktuális reformpedagógiai modell az önálló tanulás fejlesztésére.
3
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Miért időszerű? A társadalom és gazdaság elvárja: a rugalmas alkalmazkodást a változó munkakörülményekhez készséget és képességet az állandó át / és újratanuláshoz
4
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005
5
Hogyan reagál az oktatásügy? A reformok célja használható tudásanyag kulcsfontosságú minösítések, képzések speciális képességek, kulcskompetenciák közvetítése az individualizálás és differenciálás az önálló tanulás tanulás megtanulásának feltételei a szabadidö színvonalas eltöltése
6
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Hogyan lehet ezeket a célokat az oktatásügyben megvalósítani? Parkhurst Dalton-tervével „Az alapelv tehát abban áll hogy a hagyományos oktatási stratégiákat az elsajátítás, a tanulás stratégiájává alakítjuk át..” (Susanne Popp)
7
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 A Dalton-terv lényege az személyre szabott, az önmegvalósítást elősegítő oktatás.
8
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Hagyományos oktatás
9
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Individualizálás a hagyományos oktatásban:
10
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 A Dalton-tervben az individualizálással figyelembe veszzük a tanulók egyéni munkatempóját, különböző kiindulási szintjét, különböző tanulási típusait, kölönböző érdeklődési köreit, egyénileg szükséges foglalkozási igényét.
11
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Daltonpedagógia
12
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Megvalósítás önálló tanulás Penzumok (írásban megfogalmazott munkautasítások) Szakterületek (Szaktanterem) egyéni foglalkozás
13
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 önálló tanulás
14
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 egymással tanulni
15
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 egyéni foglalkozás
16
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 A három alapelv: „freedom“ szabadság / felelősség „cooperation“ együttműködés/ közös munka „budgeting time“ időbeosztás / tervezés
17
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Szabadság / felelősség Döntési felelősség A szabadságjogokat megismerni, azokkal felelősséggel élni tudni
18
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Kooperáció Kommunikálni, együttműködni Egymást elfogadni, respektálni
19
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 „budgeting time” időbeosztás A munkát állandó ellenőrzés mellet elvégezni Az egyéni munkáért a felelősséget vállalni
20
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Az alapelvek a Daltonoktatás során megvalósítandó nevelési célok.
21
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005
22
A Dalton-terv nem módszer, hanem „életforma“ a pedagógusok számára is más beállítódás az élethez más beállítódás a világhoz más beállítódás a tanításhoz Ha a Dalton-terv szerint éljük életünket, akkor sikerül!
23
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Akkor a tanítási tanulási folyamatot „nem a távcső rossz oldaláról nézzük.“ Helen Parkhurst
24
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 A Dalton-terv 80 év óta működő konzepció biztos siker az eddigi tapasztalatok alapján.
25
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Dalton-terv pedagógia Magyarországon CERNEDA Projekt keretében 2001. óta a megyében érdeklődő pedagógusok Nyolc iskolában rendszeres Dalton-oktatás Nemzetközi EdQ Dalton-napok, tapasztalatcsere Dalton-akkreditált továbbképzések általános, szakiskolákban Magyarországon,Szlovákiában, Partiumban Hungaro-Dalton Egyesület-szakmai grémium megalakulása
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.