Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Közoktatási esélyegyenlőség a Dráva mentén Szentendre, 2009. május 27.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Közoktatási esélyegyenlőség a Dráva mentén Szentendre, 2009. május 27."— Előadás másolata:

1 Közoktatási esélyegyenlőség a Dráva mentén Szentendre, 2009. május 27.

2 A DKKI 11 Dráva-menti kistelepülés beiskolázási körzete Csokonyavisonta Darány, Drávagárdony Drávatamási Istvándi Kastélyosdombó Lakócsa Potony PotonyRinyaújlakSzentborbásTótújfalu A Duna–Dráva Nemzeti Park környezetében, varázslatosan szép tájon élünk. Rendkívül gazdag a táj növény- és állatvilága.

3 Barcsi Kistérségi Társulás fenntartó DKKI DARÁNYI ISKOLA Csokonya ISKOLA SZÉKHELY DARÁNYI ÓVODA CSOKONYAV. ÓVODA ISTVÁNDI ÓVODA GYJCSSZ IGAZGATÓ ÁL.IG.HELYETTES INTÉZÉNYEGYSÉG VEZETŐK INTÉZMÉNYEGYSÉGEK Újabb csatlakozók Lakócsa iskola Lakócsa óvoda

4 Akikért felelősséggel tartozunk!

5 Az intézmény légköre, szelleme legyen toleráns, elfogadó, befogadó, - Alakuljon ki a más kultúrát befogadó, értékeit hasznosító tanári attitűd, - A képzések hatására nő a pedagógiai szakértelem és hatékonyság, - A fejlesztés, és az új pedagógiai eszközök hatásai legyenek kimutathatóak, - az intézmény teremtsen aktív kapcsolatot a környezetével, vegye igénybe annak hasznos energiáit, - A társadalmi környezet fogadja el az intézmény törekvéseit, segítse annak megvalósítását, - A törvényekben deklarált jogokat elismerik, tisztelik. NÉZD MEG MAGAD! Sikerkritériumok egy intézményi integrációs fejlesztésnél: Integráció = EGYENLÓ ESÉLYEK!

6 Így próbálunk megfelelni!

7 Kihívásaink: - elszegényedő társadalmi környezet - gyermekagresszió, - magas számú sajátos nevelési igényű és magatartászavaros gyerek, - szülői mentalitás zavara, kapcsolati kudarcok, - tanulási és motivációs kudarcok. Milyenek vagyunk? Fejlődő, útkereső, felfedező, alkalmazkodó intézmény!

8 - minden gyermek otthonról hozott tudását és kultúráját értékként jeleníti meg és kamatoztatja, - tudatosan építi ki az előítéletek csökkentésére alkalmas, elfogadó környezetet, - az egyéni különbözőségekre figyelő pedagógiai eszközöket alkalmaz és ennek jegyében tudatosan törekszik az is k olában megjelenő különböző kultúrák ( ez esetben a cigány és a horvát kultúra) ismeretére, megismertetésére és elfog- adtatására, - tiszteletben tartja a másságot, és eszközeivel alkalmaz- kodik annak kezelésére.

9 - Multikulturális szemlélet - Projektpedagógia alkalmazása - Kooperatív tanulásszervezés növekvő jelenléte - A kompetencia alapú fejlesztés előretörése - Integrációs pedagógia - Kisebbségi program alkalmazása - Nyelvi jogok biztosítása: Horvát, beás nyelvoktatás.

10 - Alapfokú művészetoktatás – tánc, hangszeres zene, grafika szakokkal - Gyógypedagógiai Szolgáltató Egység létrehozása - Iskolaotthonos osztályok 1-6 évfolyamon - Teljes áthangolódás a kompetencia alapú fejlesztésre - 2-3 választható idegen nyelv már 1. osztálytól - Ökoiskolai feltételek teljesítése.

11 A célok eléréséhez vezető út  TÁMOP 3.1.4  BÁZISINTÉZMÉNYI PÁLYÁZAT/SZEREPVÁLLALÁS  KISTÉRSÉGI IPR ERNYŐ SZEREPVÁLLALÁS

12 LHH infrastrukturális fejlesztés Szükségünk van rá! Mert: - Csak akkor tudjuk tanulóinkat megtartani, számukra egyenlő esélyeket teremteni, ha olyan környezetet biztosítunk, amely megfelel a XXI. század feltételeinek! - Új tantermek, tornaterem, korszerű (takarékos) fűtési rendszer, konyha – ebédlő, tanulóbarát környezet + szakmailag felkészült pedagógusok = BEFOGADÓ, INKLUZIV INTÉZMÉNY!

13 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET ! Elérhetőségünk: www.kki-darany.hu Tel: 82/475-025, 82/466-939, 82/466-639, Breszkovics József breszko@vipmail.hu breszko@vipmail.hu tel:20/3740993


Letölteni ppt "Közoktatási esélyegyenlőség a Dráva mentén Szentendre, 2009. május 27."

Hasonló előadás


Google Hirdetések