2005 The Company 1921. Rhineland telefonkábel Berlin és Köln között az európai távolsági telefonhálózat előfutára.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2005 The Company 1921. Rhineland telefonkábel Berlin és Köln között az európai távolsági telefonhálózat előfutára."— Előadás másolata:

1 2005 The Company 1921. Rhineland telefonkábel Berlin és Köln között az európai távolsági telefonhálózat előfutára

2 2005 The Company 1924. „Siemens D-Zug” rádió bemutatása 1924. az 1. közlekedési lámpa

3 2005 The Company 1935. Telefunken televízió-készülék 1939. elektronmikroszkóp kifejlesztése

4 2005 The Company A szervezet további élete •1919. az Osram cég megvásárlása •A divizionális szervezet korai formája - a diviziók önálló jogi személyiségű leányvállalatokként tevékenykedtek - az értékesítési tevékenység teljes központosítása

5 2005 The Company A II. világháború utáni helyzet • nehéz, válságos helyzet • a fiókrészlegek többsége szovjet megszállás alá került • NDK államosítások • értékeinek kb. 4/5 részét veszítette el

6 2005 The Company • sikerült újjászervezni a céget • Münchenben új központot hoztak létre • újabb felvásárlások, profil szélesítés - Bosch cég háztartási gép részlegének felvásárlása - közlekedés, finommechanika, korszerű távközlés, számítástechnikai szektor

7 2005 The Company Divizionális alapú mátrix szervezet •1969. megszüntetik a három fő leányvállalat jogi önállóságát • újonnan kialakított törzsház irányítása alá vonták a konszern termelő és szolgáltató egységeit • 6, majd később 7 nagy vállalkozási terület a tevékenységi körben, amelyeket további üzleti területekre osztottak fel •a vállalkozási-üzleti területek mátrix hálóba vonásával pozitív szinergia-hatás és skála- hatékonyság elérésére törekedtek

8 2005 The Company Divizionális alapú mátrix szervezet • közel két évtizeden át jelentős gazdasági eredmények: - 1970 és 1980 között 10 Mrd márkáról 30 Mrd márkára növelte árbevételét - 1988 - ig csaknem 60 Mrd márkára nőtt a forgalomból származó bevétel • felszínre kerültek műszaki-szervezési hiányosságok

9 2005 The Company A mátrix forma hátrányai • sok munkás, széles termékpaletta • lassan ismeri fel az alapvető képességekre és termékekre való koncentrálás követelményét • nehezen lehetett kezelni irányítási szempontból a nagy vállalati területeket • kompromisszumkeresés lassúsága • felelősség elhárítása • nem illeszkedő feladatok, személyek • központi részlegek túlzott irányítási szerepe, nagyra nőtt apparátusa • döntési mechanizmus bonyolultsága • technokratikus jellegű koordinációs eszközök

10 2005 The Company Új jövőkép, küldetés • vízió: „ - a konszern a mindenkori technikai- technológiai haladást kívánja képviselni - a konszern folyamatosan az élenjáró technológiájú vállalatok közé kíván tartozni” • misszió: „ Lehetőség szerint magas hozamokat szeretnénk elérni, éspedig tartósan. Csak így leszünk képesek invesztálni a vállalkozásokba, és munkahelyet biztosítani a munkatársainknak Ezáltal tudjuk végső soron a tulajdonosok befektetéseinek értékét is növelni,és a kedvező tőkemegtérülést garantálni.”

11 2005 The Company Újjászervezés, reorganizáció • rugalmas szervezeti forma létrehozása • „one man, one business” • 16 autonóm vállalkozási terület létrejötte • a közvetlen irányítás a konszern ügyvezetésének hatáskörében • egy-egy vállalkozási terület élére 3 fős igazgatóság • divizionális törzsház-konszern forma

12 2005 The Company A reorganizáció eredménye •vállalkozási mozgástér és reakciókészség növelése • a hierarchia egyszerűsítése • erősödött a vállalkozási-üzleti területek kockázatvállalási hajlama • gyorsabb döntések az üzletvitelben

13 2005 The Company Sikerek és csalódások •német újraegyesülés – új lendület • 1981-től Karlheinz Kuske • 1990. a német Nixdorf megvásárlása

14 2005 The Company • 1992. Heinrich von Pierer - utasítások helyett inkább a konszenzusra törekvés • 1993-94 táján ismét kedvezőtlen tendenciák - német piacgazdaság recessziójának kezdete • 1993. TOP program - a következő 3 évben 30%-os termelékenységjavulást kívánt elérni

15 2005 The Company A 150 éves Siemens cég • újabb gondok 1997-ben - dollár mélyrepülése a német márkával szemben - visszaesés a belföldi rendelésállományban • egyéb külföldi megrendelések növekedése • profiltisztítási intézkedéssorozat - megszabadul az alapvető profilhoz szorosan nem kapcsolódó üzletágaktól - vállalatfelvásárlásokkal erősíti alapvető termékeinek versenyképességét

16 2005 The Company Eredmények •rekordösszegű forgalmak - 1996/97: több, mint 100 Mrd márkás forgalom - 1997/98: 118 Mrd márka árbevétel • a nyereség elmarad a várakozástól - 1996/97: 2,6 Mrd márka - 1997/98: 2,7 Mrd márka • bejelentik a cég történetének legnagyobb szerkezetátalakítási programját

17 2005 The Company A Siemens konszern az ezredfordulón Minden eddiginél átfogóbb reorganizációs program: ” a drasztikus megoldások a legkifizetődőbb intézkedések” Heinrich v. Pierer elnök vezérigazgató (1992-2005)

18 2005 The Company 10 PONTOS STRATÉGIAI AKCIÓPROGRAM 2. A TOP-program fókuszálása a vállalatcsoport értékének növelésére 3. Az alacsony hatékonyságú üzleti területek leépítése 4. A tevékenységi portfolió erősítése akvizíciók, leányvállalatok és közös vállalati alapítások révén 5. A jövedelmezőség növelése az üzleti területek átszervezésével 6. A lekötött tőke állományának csökkentése 7. A tőkevagyon összetételének javítása 8. A konszern beszámolási rendszerének átalakítása 9. A cégcsoport részvényeinek bevezetése a New York-i tőzsdén 10. A reorganizációs költségek szerepeltetése a mérlegben 1. A félvezetőgyártás stabilizálása a kapacitások felülvizsgálatával és a termelékenység további fokozásával

19 2005 The Company Az új misszió CSELEKVÉSÜNKET AZ ÜGYFELEK HATÁROZZÁK MEG! Erősítjük ÜGYFELEINKET - hogy növeljük versenyképességüket INNOVÁCIÓS TEVÉKÉNYSÉGÜNK ALAKÍTJA A JÖVŐT! Ösztönözzük az INNOVÁCIÓT - hogy a jövőt céltudatosan alakíthassuk AZ ÜZLETI SIKER JELENTÉSE: NYERESÉG RÉVÉN GYŐZELEM! Növeljük vállalatunk ÉRTÉKÉT - hogy újabb lehetőségekre tehessünk szert AZ ÁLLANDÓ FEJLŐDÉS KULCSA: A TANULÁS! Támogatjuk MUNKATÁRSAINKAT - hogy kiemelkedő teljesítményekre legyenek képesek FELELŐSSÉGET ÉRZÜNK A TÁRSADALOM IRNÁNT! Vállaljuk társadalmi FELELŐSSÉGÜNKET - hogy segítsük világunk fejlődését


Letölteni ppt "2005 The Company 1921. Rhineland telefonkábel Berlin és Köln között az európai távolsági telefonhálózat előfutára."

Hasonló előadás


Google Hirdetések