Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2005 The Company 1921. Rhineland telefonkábel Berlin és Köln között az európai távolsági telefonhálózat előfutára.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2005 The Company 1921. Rhineland telefonkábel Berlin és Köln között az európai távolsági telefonhálózat előfutára."— Előadás másolata:

1 2005 The Company 1921. Rhineland telefonkábel Berlin és Köln között az európai távolsági telefonhálózat előfutára

2 2005 The Company 1924. „Siemens D-Zug” rádió bemutatása 1924. az 1. közlekedési lámpa

3 2005 The Company 1935. Telefunken televízió-készülék 1939. elektronmikroszkóp kifejlesztése

4 2005 The Company A szervezet további élete •1919. az Osram cég megvásárlása •A divizionális szervezet korai formája - a diviziók önálló jogi személyiségű leányvállalatokként tevékenykedtek - az értékesítési tevékenység teljes központosítása

5 2005 The Company A II. világháború utáni helyzet • nehéz, válságos helyzet • a fiókrészlegek többsége szovjet megszállás alá került • NDK államosítások • értékeinek kb. 4/5 részét veszítette el

6 2005 The Company • sikerült újjászervezni a céget • Münchenben új központot hoztak létre • újabb felvásárlások, profil szélesítés - Bosch cég háztartási gép részlegének felvásárlása - közlekedés, finommechanika, korszerű távközlés, számítástechnikai szektor

7 2005 The Company Divizionális alapú mátrix szervezet •1969. megszüntetik a három fő leányvállalat jogi önállóságát • újonnan kialakított törzsház irányítása alá vonták a konszern termelő és szolgáltató egységeit • 6, majd később 7 nagy vállalkozási terület a tevékenységi körben, amelyeket további üzleti területekre osztottak fel •a vállalkozási-üzleti területek mátrix hálóba vonásával pozitív szinergia-hatás és skála- hatékonyság elérésére törekedtek

8 2005 The Company Divizionális alapú mátrix szervezet • közel két évtizeden át jelentős gazdasági eredmények: - 1970 és 1980 között 10 Mrd márkáról 30 Mrd márkára növelte árbevételét - 1988 - ig csaknem 60 Mrd márkára nőtt a forgalomból származó bevétel • felszínre kerültek műszaki-szervezési hiányosságok

9 2005 The Company A mátrix forma hátrányai • sok munkás, széles termékpaletta • lassan ismeri fel az alapvető képességekre és termékekre való koncentrálás követelményét • nehezen lehetett kezelni irányítási szempontból a nagy vállalati területeket • kompromisszumkeresés lassúsága • felelősség elhárítása • nem illeszkedő feladatok, személyek • központi részlegek túlzott irányítási szerepe, nagyra nőtt apparátusa • döntési mechanizmus bonyolultsága • technokratikus jellegű koordinációs eszközök

10 2005 The Company Új jövőkép, küldetés • vízió: „ - a konszern a mindenkori technikai- technológiai haladást kívánja képviselni - a konszern folyamatosan az élenjáró technológiájú vállalatok közé kíván tartozni” • misszió: „ Lehetőség szerint magas hozamokat szeretnénk elérni, éspedig tartósan. Csak így leszünk képesek invesztálni a vállalkozásokba, és munkahelyet biztosítani a munkatársainknak Ezáltal tudjuk végső soron a tulajdonosok befektetéseinek értékét is növelni,és a kedvező tőkemegtérülést garantálni.”

11 2005 The Company Újjászervezés, reorganizáció • rugalmas szervezeti forma létrehozása • „one man, one business” • 16 autonóm vállalkozási terület létrejötte • a közvetlen irányítás a konszern ügyvezetésének hatáskörében • egy-egy vállalkozási terület élére 3 fős igazgatóság • divizionális törzsház-konszern forma

12 2005 The Company A reorganizáció eredménye •vállalkozási mozgástér és reakciókészség növelése • a hierarchia egyszerűsítése • erősödött a vállalkozási-üzleti területek kockázatvállalási hajlama • gyorsabb döntések az üzletvitelben

13 2005 The Company Sikerek és csalódások •német újraegyesülés – új lendület • 1981-től Karlheinz Kuske • 1990. a német Nixdorf megvásárlása

14 2005 The Company • 1992. Heinrich von Pierer - utasítások helyett inkább a konszenzusra törekvés • 1993-94 táján ismét kedvezőtlen tendenciák - német piacgazdaság recessziójának kezdete • 1993. TOP program - a következő 3 évben 30%-os termelékenységjavulást kívánt elérni

15 2005 The Company A 150 éves Siemens cég • újabb gondok 1997-ben - dollár mélyrepülése a német márkával szemben - visszaesés a belföldi rendelésállományban • egyéb külföldi megrendelések növekedése • profiltisztítási intézkedéssorozat - megszabadul az alapvető profilhoz szorosan nem kapcsolódó üzletágaktól - vállalatfelvásárlásokkal erősíti alapvető termékeinek versenyképességét

16 2005 The Company Eredmények •rekordösszegű forgalmak - 1996/97: több, mint 100 Mrd márkás forgalom - 1997/98: 118 Mrd márka árbevétel • a nyereség elmarad a várakozástól - 1996/97: 2,6 Mrd márka - 1997/98: 2,7 Mrd márka • bejelentik a cég történetének legnagyobb szerkezetátalakítási programját

17 2005 The Company A Siemens konszern az ezredfordulón Minden eddiginél átfogóbb reorganizációs program: ” a drasztikus megoldások a legkifizetődőbb intézkedések” Heinrich v. Pierer elnök vezérigazgató (1992-2005)

18 2005 The Company 10 PONTOS STRATÉGIAI AKCIÓPROGRAM 2. A TOP-program fókuszálása a vállalatcsoport értékének növelésére 3. Az alacsony hatékonyságú üzleti területek leépítése 4. A tevékenységi portfolió erősítése akvizíciók, leányvállalatok és közös vállalati alapítások révén 5. A jövedelmezőség növelése az üzleti területek átszervezésével 6. A lekötött tőke állományának csökkentése 7. A tőkevagyon összetételének javítása 8. A konszern beszámolási rendszerének átalakítása 9. A cégcsoport részvényeinek bevezetése a New York-i tőzsdén 10. A reorganizációs költségek szerepeltetése a mérlegben 1. A félvezetőgyártás stabilizálása a kapacitások felülvizsgálatával és a termelékenység további fokozásával

19 2005 The Company Az új misszió CSELEKVÉSÜNKET AZ ÜGYFELEK HATÁROZZÁK MEG! Erősítjük ÜGYFELEINKET - hogy növeljük versenyképességüket INNOVÁCIÓS TEVÉKÉNYSÉGÜNK ALAKÍTJA A JÖVŐT! Ösztönözzük az INNOVÁCIÓT - hogy a jövőt céltudatosan alakíthassuk AZ ÜZLETI SIKER JELENTÉSE: NYERESÉG RÉVÉN GYŐZELEM! Növeljük vállalatunk ÉRTÉKÉT - hogy újabb lehetőségekre tehessünk szert AZ ÁLLANDÓ FEJLŐDÉS KULCSA: A TANULÁS! Támogatjuk MUNKATÁRSAINKAT - hogy kiemelkedő teljesítményekre legyenek képesek FELELŐSSÉGET ÉRZÜNK A TÁRSADALOM IRNÁNT! Vállaljuk társadalmi FELELŐSSÉGÜNKET - hogy segítsük világunk fejlődését


Letölteni ppt "2005 The Company 1921. Rhineland telefonkábel Berlin és Köln között az európai távolsági telefonhálózat előfutára."

Hasonló előadás


Google Hirdetések