Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Mobilkereskedelmi szolgáltatások
2
Tartalom Ügyfelek elvárásai Új lehetőségek Mobil kereskedelem Evolúció
ESMS Letölthető tartalmak Mobil vásárlás MobilBank/MultiBank – Közműfizetés T-Mobile Hitelkártya Tapasztalatok összegzése Mobil fizetés
3
Mit gondolnak az ügyfelek a jövőről?
Piackutatások alapján az ügyfelek több, mint 60%-a: úgy gondolja, hogy élete megszervezéséhez elengedhetetlen lesz a mobiltelefon. A mobiltelefon segítségével jobban meg tudja szervezni tennivalóit. kiváncsi rá, hogy a következő pár évben milyen új szolgáltatásokat nyújtanak majd a mobilszolgáltatók. úgy gondolja, hogy a mobiltelefont hamarosan széles körben fogják vásárlások, fizetések lebonyolítására használni.
4
Milyen szolgáltatásokat várnak az ügyfelek?
Valódi értékeket nyújtó szolgáltatásokat Hasznos szolgáltatásokat Kötelező szolgáltatások kényelmesebb, egyszerűbb elérését Ügyintézést távoli eléréssel Megfelelő ár/érték arányt Ne kelljen hozzá speciális készülék Ne kelljen hozzá speciális tudás Legyen a használata biztonságos Legyen megbízható Legyen bárhol, bármikor, azonnal elérhető – „mobil élmény”
5
Új lehetőségek Az adatátviteli módszerek fejlődése (3G, HSDPA , HSUPA) miatt a mobiltelefon nyújtotta felhasználási lehetőségek egyre bővülnek: Tartalom típusú szolgáltatások Ügyfeleknek: web elérés mobil zene mobil TV vásárlás fizetés Partnereknek: disztribúciós csatorna számlázási képesség végfelhasználói elérés
6
Mobilkereskedelem ? Állandóan kéznél lévő mobil készülék: OPERÁTOROK
9,4 millió potenciális ÜGYFÉL Több száz potenciális PARTNER
7
Evolúció Jövő Jelen Múlt Mobil fizetés MobilBank / MultiBank
Közműszámla fizetés Emelt Díjas SMS Mobil vásárlás Letölthető tartalmak T-Mobile Hitelkártya
8
Emelt Díjas SMS Ügyfél oldal: partner szolgáltatások elérése SMS-ben
SMS-ért a hívószám által is jelölt emelt díjat fizeti havi számlája, vagy prepaid egyenlege terhére minden magyarországi mobil ügyfél használhatja egyszerű használat – sms-t küldeni szinte mindenki tud, minden készülék alkalmas rá Partner oldal: szolgáltatások köre: szavazások, játékok, letölthető csengőhangok, háttérképek árait az operátorok által meghatározott ártartományokhoz igazítja elszámolás revenue share alapon teljes mobil community elérése Operátor oldal: operátor által biztosított hívószám szabja meg az árat operátorok közötti együttműködés
9
Emelt Díjas SMS - számok
1 user 2006 első félévében átlag 3,06 db ESMS-t küldött havonta Minden második ügyfél küldött már valaha ESMS-t 1 user átlagosan 3,6 db ESMS-t küld havonta
10
Emelt Díjas SMS - tapasztalat
Egyszerű használat: SMS küldés, készülék független Tapasztalat Operátori együttműködés szükséges Nehézkes, merev árazás Nem minden tartalom kifizetésére jó
11
Letölthető tartalmak fizetése mobilon
Ügyfél oldal: partner tartalmak letöltése WAP-on a tartalom letöltéséért külön tartalom díjat fizet havi számlája, vagy prepaid egyenlege terhére egyszerű használat – „mobil élmény” minden magyarországi operátor ügyfele tölthet le fizetős tartalmat WAP-ról, de nem ugyanazokat Partner oldal: tartalmak köre: polifónikus, realtone, full track, videó (letöltés, streaming), animáció, háttérkép, java, symbian a tartalmak egyedi árait a partner határozza meg Elszámolás revenue share alapon Operátor oldal: árazási átengedése partnernek
12
Letölthető tartalmak - számok
1 user 2006 első félévében átlag 2,7 db tartalmat töltött le Minden 4. ügyfél töltött már le tartalmat 1 user átlag 2,1 db tartalmat tölt le
13
Letölthető tartalmak - tapasztalat
Egyszerű használat: egy csatornán történő letöltés, kiegyenlítés Tapasztalat Lehetővé kell tenni, hogy a partner árazza a terméket Több hozzáférési útvonal biztosítása szükséges – terméktől függően
14
Piaci körkép – nemzetközi kitekintés
Jellemzők: Szeparált szigetmegoldások: nincsenek se globális, se nemzeti szintű standardok (Spanyolország: bankok és operátorok együttműködése, Németország: független fizetési rendszer, Japán: operátori m-payment megoldás) Vannak kezdeményezések standardok létrehozására, de ezek nem terjedtek el Eltérő modellek léteznek Okok: Eltérő jogi háttér (adatvédelmi eltérések, könyvviteli törvények, pénzügyi szabályozások) Résztvevő felek érdekeit nehéz minden fél számára előnyösen figyelembe venni A lokális megoldások helyi védelme, eltérő fejlődési ütem (piaci jellemzők, kulcsszereplők és szabályzó szervek különbözősége)
15
Mobil vásárlás Ügyfél oldal:
szolgáltatásban részt vevő partnerek termékeinek megvásárlása bárhol, bármikor használata egyszerű, kényelmes, készülék-független és nem szükséges hozzá speciális tudás – „mobil élmény” a termékeket az ügyfelek havi számlájuk terhére, vagy előre töltött egyenlegükből fizetik a vásárlás kezdeményezhető SMS-ben, WAP-on, vagy interneten keresztül minden ügyfél (prepaid, postpaid) igénybe veheti, külön szerződéskötés nélkül Partner oldal: termékek köre: főként a „remote” vásárlás szempontjából attraktív termékek: szerencsejáték, autópálya díj, parkolás, apróhirdetés, jegyvásárlás a termék árát a partner szabja meg több száz potenciális partner Operátor oldal: a konstrukció lényege, hogy az operátor a partner termékeit továbbértékesíti a megvásárolt termékről az operátor ad számlát
16
Mobil vásárlás - számok
56 szerződött partner 18 féle termékcsoport 2006 első félévében a tranzakciószám megduplázódott
17
Mobil vásárlás - tapasztalat
Ø Előre töltött egyenleg! Az ügyfelek az utólag történő fizetést preferálják. Nem töltenek előre egyenleget. Tapasztalat Ø Külön Szerződéskötés! Az ügyfél kényelmes, spontán nem hajlandó plusz lépéseket tenni egy szolgáltatásért. Továbbértékesítési konstrukció nem értelmezhető minden termékre.
18
MobilBank /MultiBank és Közműszámla fizetés
Ügyfél oldal: MobilBank – OTP folyószámlával, MultiBank – BB folyószámlával rendelkező ügyfelek aktív banki műveleteket végezhetnek, prepaid egyenlegeket tölthetnek fel MultiBank ügyfél közművel megkötött szerződés esetén közműszámlát fizethet ki mobilkészülékről indított banki átutalással közmű fizetési értesítés alapján Partner oldal: Bankok: MultiBank szolgáltatáshoz bármely bank kapcsolódhat, több bank szolgáltatása is megjelenhet az ügyfél SIM kártyáján Közművek: minden közmű csatlakozhat. A közművek érdeklődése megvan, de nincs elég fizetőeszköz! Operátor oldal: SIM kártya, mint Payment Instrument biztosítása biztonságos csatorna / elérési mód a banki szolgáltatásokhoz
19
MobilBank /MultiBank és Közműszámla fizetés – tapasztalat
Egypontos kiszolgálás szükséges a szerződéskötéseket lehetőleg el kell kerülni Tapasztalat SIM kártya, mint PI:biztonságos és egyszerű Bizalom az operátor felé Fizetőeszközök számát és elérhetőségét bővíteni kell.
20
T-Mobile Hitelkártya Ügyfél oldal:
Az ügyfél T-Mobile üzletekben egyszerűsített eljárásban igényelheti (ajánlatadás prescore alapján): MasterCard Electronic, vagy MasterCard Dombornyomott ügyfél a T-Mobile-tól ingyenesen kapott dinamikus SIM kártyáján található alkalmazás segítségével folyószámla egyenlegét lekérdezheti, prepaid egyenlegeket tölthet, készpénz felvételi/vásárlási limitet állíthat be Partner oldal: termékpaletta bővítése T-Mobile branded hitelkártyával ügyfélkör bővítése új értékesítési csatorna Operátor oldal: banki termék értékesítése SIM kártya támogatással
21
T-Mobile Hitelkártya - tapasztalat
A piacon egyedülálló ajánlat szükséges Külön szerződéskötés „mobil élmény” A T-Mobile brand hozzáadott értéket képvisel
22
Tapasztalatok összegzése
Partnerek rugalmasságának biztosítása Operátori együttműködés szükséges Fizetőeszközök számát bővíteni kell Több hozzáférési útvonal biztosítása szükséges SIM kártya, mint PI kényelmes és biztonságos Egy szolgáltatással a lehető legtöbb funkciót biztosítani Ügyfél utólag szeret fizetni, nem tölt előre Ügyfélnek a mobil operátor a kiszolgáló pontja Egyszerű használat! „Mobil élmény” Ügyfél kényelmes és spontán! Nem tesz plusz lépéseket MOBIL FIZETÉS
23
Mobil fizetés Közművek Kereskedők Bankok Bank1 Bank2
stb. stb. stb. Az ügyfél egy megoldással: vásárolhat Kereskedőktől fizethet Közműszámlát végezhet aktív banki tranzakciókat
24
Köszönjük a figyelmet !
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.