Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ"— Előadás másolata:

1 A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ

2 A termékéletciklus lényege és szakaszai

3 A termékéletciklus lényege és szakaszai
A piaci érettség: A termék eléri forgalmának maximumát. A nyereség is stabilizálódik, majd az érettség vége felé csökkenni kezd. A piaci hanyatlás: A forgalom erőteljes csökkenésével a nyereség is fokozatosan erodálódik. A piaci növekedés: A piac egyre inkább elfogadja a terméket, a gyors forgalomnövekedés jelentős profitot hoz. A piaci bevezetés: E szakaszban a termék forgalma csak lassan emelkedik. A termék bevezetésének nagy költségei miatt ekkor még nincs profit.

4 A termékéletciklus más lehetséges formái
Növekvő-leszálló-stabilizálódó termékkarrier Hullámos életciklus Lépcsőzetesen emelkedő ciklus A divat életciklusa Stabil érettség Állandó

5 Az ideális termékéletciklus
A termékfejlesztés szakasza rövid, a fejlesztés költségei csekélyek. A bevezetés és a növekedés szakasza rövid. A megtérülés rövid távú. Az érettség szakasza hosszan elnyúlik. Emiatt hosszú távon maximális a profit. A hanyatlás lassú, a profit csak lassan csökken.

6 A kedvezőtlen termékkarrier

7 Marketingstratégiák a termék-életciklus különböző szakaszaiban - A bevezetési szakasz

8 A bevezetési szakasz A gyors lefölözés stratégiája szerint a terméket magas áron, magas promócióval kell piacra vinni. A lassú lefölözés stratégiája azt jelenti, hogy a terméket magas áron, alacsony promóciós szinten hozzák forgalomba. A gyors behatolás stratégiája szerint a terméket alacsony áron, magas promócióval visszük piacra. A lassú behatolás stratégiája szerint a terméket alacsony áron, csekély promócióval dobják piacra.

9 A növekedési szakasz Az alkalmazandó marketingstratégiák a következők lehetnek: A cég javítja a termék minőségét, új termékjellemzőket vezet be a piacra. Új termékváltozatokkal vagy kapcsolódó termékekkel lép piacra. Új piaci szegmentumokba lép be. Bővíti a termék elosztását, új csatornákba lép be. A reklámok a figyelemfelkeltés helyett a termék megvásárlására helyezik a hangsúlyt. Az árérzékeny vevők megnyerése érdekében árcsökkentéseket alkalmaznak.

10 Az érettség szakasza Az alkalmazandó marketingstratégiák az érettség szakaszában: A piac bővítése a márkát használók számának emelésével A piac bővítése a terméket már használó vevők gyakoribb fogyasztásra ösztönzésével Termékmódosítás A marketingmix módosítása

11 A hanyatlás szakasza Követendő marketingstratégiák és feladatok a hanyatlás szakaszában: A vállalat beruházásainak növelése a piaci vezető szerep megszerzése érdekében. A korábbi beruházási szint megtartása, „hátha a forgalomcsökkenés csak átmeneti jelenség”. A nem jövedelmező fogyasztói csoportok elhagyása, ugyanakkor a beruházások növelése a jövedelmező piaci szegmensekben (szelektív visszavonulás). A gyenge, hanyatló termékekkel kapcsolatos költségek gyors csökkentése. Kivonulás az iparágból a lehető leggyorsabban és a legkisebb áldozattal.


Letölteni ppt "A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ"

Hasonló előadás


Google Hirdetések