Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Magyar Coachszövetség által kkreditált life és business coach

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Magyar Coachszövetség által kkreditált life és business coach"— Előadás másolata:

1 Magyar Coachszövetség által kkreditált life és business coach
Managerek éjszakája „Fecseg a felszín…” Öltözködés és munkahelyi megjelenés ontológiája, avagy nonverbális meggyőzés versus manipuláció Balogh Emese Magyar Coachszövetség által kkreditált life és business coach 2010. Október 15.

2 Első találkozás 30 másodperce után
Amire emlékszünk: 55% viselkedés és megjelenés (öltözet) 38% hang 7% elhangzottak

3 Metaforák lóg rajta, mint tehénen a gatya
kinek nem inge, ne vegye magára kiteregeti a szennyest pongyola stílus ékes beszéd ….

4 Az öltözködés az önkép kialakításának egyik eszköze
Az öltözködés képet ad az ember Értékrendjéről Viselkedési normáiról Anyagi helyzetéről Társadalmi, szociális, kapcsolati és kulturális tőkéjéről

5 Divat: stílus<->modor
Mítoszteremtés – Napóleon és Sztálin Divat – diktatúra Szociológia: A divat jó indikátora egy társadalom szabadságának, s ahol azt szűken mérik, ott alig találjuk nyomát. (Zsolt Péter) Irodalomtörténet: A divat alkalmas arra, hogy ideológikus tartalmak közvetítésével ellenkultúrális jelenségek és kulturális forradalmak eszköze legyen. (Zanin Éva)

6 Divat: stílus<->modor
Külső megnyilvánulásai azonosak lehetnek „a stílus veleszületett tehetség, míg a modor tanulható” A modor stílussá alakítható Totális azonosulás helyett hierarchikus és kreatív tudatosság

7 MÓDSZERTAN I. Az öltözködés mint kommunikáció
Kommunikáció szabályai alapján vizsgálom az öltözködést, mint kommunikációt a GRICE maximák használatával Kérdés, az adott öltözet kielégíti-e a kommunikáció szabályait vagy nem

8 Mennyiség – elegendő információ, de nem több
Ne mutass többet magadból, mint amit a helyzeted lehetővé tesz (medence-party, vagy diplomáciai fogadás) Mutass meg magadból annyit, amit a helyzeted lehetővé tesz (csador, vagy a kedvenc ruhád)

9 Minőség – legyen alátámasztott, ne hamis
Álmárkák, hamisítványok <-> valódi márkák Légy tekintettel a termékválasztékban kínált minőségi változatokra

10 Relevancia – maradj a tárgynál
Ha úszni mész, húzz fürdőruhát…

11 Modor – egyértelműség, világosság, rendezett
Az öltözéked egyértelműen és világosan összhangban álljon azzal, amit ki akarsz fejezni vele

12 MÓDSZERTAN II. (forrás: ontológiai coaching / Dr. Kollár)
Mcdonaldizáció pl. üzleti viselet előre ismert szabályok, ezek által előírt minőség, célnak megfelel, azonnali és alapigények kielégítése Se több, se kevesebb. Grice maximák betartása.

13 MÓDSZERTAN II. (forrás: ontológiai coaching / Dr. Kollár)
Postmcdonaldizáció pl. divatházak termékeinek megvásárlása és viselése Minőségi öltözködés (standard). Grice maximák tudatos megtartása ill. tudatos, tervezett megsértése. (cél a stílusság kifejezése)

14 MÓDSZERTAN II. (forrás: ontológiai coaching / Dr. Kollár)
Demcdonaldizáció pl. divatházak új kreációi szabályok (stadnardok) megsértése, felrúgása vagy azok eltúlzása. Grice maximák tudatos vagy tudattalan megsértése (cél a meghökkentés, figyelemfelhívás)

15 Mcdonaldizáció az öltözködésben
Mennyiség – időjárásnak megfelelő anyag és mennyiség, típusomnak megfelelő, de nem feltűnő szín, kevés visszafogott kiegészítő Minőség – alkatnak, életkornak megfelelő Relevancia – dress code-ok betartása Modor - ápoltság Idomulni az elvárásokhoz. Ne tűnjek ki. Azt adom, amit elvárnak tőlem. Célnak megfelelő öltözet. Női magazinok alkathoz, színekhez illő tanácsai.

16 Mcdonaldizáció Egyenruhák Formaruhák

17 Mcdonaldizáció Szinek védőruha

18 Mcdonaldizáció otthonka lódenkabát

19 Mcdonaldizáció farmer Kínai egyenruha

20 Mcdonaldizáció Business formal Ultra formal

21 Demcdonaldizáció Grice maximák megsértése vagy azok eltúlzása az öltözködésben. Mennyiség – túl díszítettség, nem az évszaknak megfelelő szín, anyagminőség, túl sok, vagy éppen túl kevés szín, eltúlzott méretek Minőség – nem az alkatnak, életkornak megfelelő öltözet Relevancia – alul vagy éppen túlöltözöttség, alkalomhoz, helyhez nem illő darabok viselése Modor – ápolatlanság, össze nem illő darabok illesztése Minden divatváltás demcdonaldizáció. A híres dizájnerek ezt teszik. A fiatalok lázadása (csövesek – közösség, azonosság, lázadás) (‘le a nadrággal’ irányzat) Művészek megjelenésükben és jelmezként. Lehet tudatos vagy tudattalan.

22 Demcdonaldizáció Jelmezek jelmezek

23 Demcdonaldizáció Művészek művészek

24 Demcdonaldizáció lázadás Identitás keresése

25 Demcdonaldizáció Tudattalan megsértés És ez?

26 Demcdonaldizáció bullshit relevancia

27 Postmcdonaldizáció A minőségi öltözködés. Tudatos, tervezett, egyéniséget előtérbe helyező stílusosság. Grice maximák betartása, ill. tudatos, tervezett megsértése. A nagy dizájnerek. Változó szabályok a divatban . Patricia Field, Anna Wintour, Karen Homer

28 Postmcdonaldizáció Michelle Obama O

29 Postmcdonaldizáció Diana hercegnő O

30 Postmcdonaldizáció Tara Lynn

31 Postmcdonaldizáció Patricia Field

32 Postmcdonaldizáció LBD O

33 Csak, hogy megcáfoljam Kreatív – pl. Sir Bob Geldorf Extravagáns - David Beckham Romantikus – Sting Klasszikus – Bill Clinton Természetes – Jude Law Nemzetközi – Johnny Depp Postmcdonaldizáció leleplezhető, mert modor és nem stílus

34 Postmcdonaldizáció leleplezhető, mert modor és nem stílus
Sir Bob geldorf David beckham

35 Postmcdonaldizáció leleplezhető, mert modor és nem stílus
sting Bill clinton

36 Postmcdonaldizáció leleplezhető, mert modor és nem stílus
Jude law Johnny depp


Letölteni ppt "Magyar Coachszövetség által kkreditált life és business coach"

Hasonló előadás


Google Hirdetések