Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaJúlia Nemesné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Magyar Coachszövetség által kkreditált life és business coach
Managerek éjszakája „Fecseg a felszín…” Öltözködés és munkahelyi megjelenés ontológiája, avagy nonverbális meggyőzés versus manipuláció Balogh Emese Magyar Coachszövetség által kkreditált life és business coach 2010. Október 15.
2
Első találkozás 30 másodperce után
Amire emlékszünk: 55% viselkedés és megjelenés (öltözet) 38% hang 7% elhangzottak
3
Metaforák lóg rajta, mint tehénen a gatya
kinek nem inge, ne vegye magára kiteregeti a szennyest pongyola stílus ékes beszéd ….
4
Az öltözködés az önkép kialakításának egyik eszköze
Az öltözködés képet ad az ember Értékrendjéről Viselkedési normáiról Anyagi helyzetéről Társadalmi, szociális, kapcsolati és kulturális tőkéjéről
5
Divat: stílus<->modor
Mítoszteremtés – Napóleon és Sztálin Divat – diktatúra Szociológia: A divat jó indikátora egy társadalom szabadságának, s ahol azt szűken mérik, ott alig találjuk nyomát. (Zsolt Péter) Irodalomtörténet: A divat alkalmas arra, hogy ideológikus tartalmak közvetítésével ellenkultúrális jelenségek és kulturális forradalmak eszköze legyen. (Zanin Éva)
6
Divat: stílus<->modor
Külső megnyilvánulásai azonosak lehetnek „a stílus veleszületett tehetség, míg a modor tanulható” A modor stílussá alakítható Totális azonosulás helyett hierarchikus és kreatív tudatosság
7
MÓDSZERTAN I. Az öltözködés mint kommunikáció
Kommunikáció szabályai alapján vizsgálom az öltözködést, mint kommunikációt a GRICE maximák használatával Kérdés, az adott öltözet kielégíti-e a kommunikáció szabályait vagy nem
8
Mennyiség – elegendő információ, de nem több
Ne mutass többet magadból, mint amit a helyzeted lehetővé tesz (medence-party, vagy diplomáciai fogadás) Mutass meg magadból annyit, amit a helyzeted lehetővé tesz (csador, vagy a kedvenc ruhád)
9
Minőség – legyen alátámasztott, ne hamis
Álmárkák, hamisítványok <-> valódi márkák Légy tekintettel a termékválasztékban kínált minőségi változatokra
10
Relevancia – maradj a tárgynál
Ha úszni mész, húzz fürdőruhát…
11
Modor – egyértelműség, világosság, rendezett
Az öltözéked egyértelműen és világosan összhangban álljon azzal, amit ki akarsz fejezni vele
12
MÓDSZERTAN II. (forrás: ontológiai coaching / Dr. Kollár)
Mcdonaldizáció pl. üzleti viselet előre ismert szabályok, ezek által előírt minőség, célnak megfelel, azonnali és alapigények kielégítése Se több, se kevesebb. Grice maximák betartása.
13
MÓDSZERTAN II. (forrás: ontológiai coaching / Dr. Kollár)
Postmcdonaldizáció pl. divatházak termékeinek megvásárlása és viselése Minőségi öltözködés (standard). Grice maximák tudatos megtartása ill. tudatos, tervezett megsértése. (cél a stílusság kifejezése)
14
MÓDSZERTAN II. (forrás: ontológiai coaching / Dr. Kollár)
Demcdonaldizáció pl. divatházak új kreációi szabályok (stadnardok) megsértése, felrúgása vagy azok eltúlzása. Grice maximák tudatos vagy tudattalan megsértése (cél a meghökkentés, figyelemfelhívás)
15
Mcdonaldizáció az öltözködésben
Mennyiség – időjárásnak megfelelő anyag és mennyiség, típusomnak megfelelő, de nem feltűnő szín, kevés visszafogott kiegészítő Minőség – alkatnak, életkornak megfelelő Relevancia – dress code-ok betartása Modor - ápoltság Idomulni az elvárásokhoz. Ne tűnjek ki. Azt adom, amit elvárnak tőlem. Célnak megfelelő öltözet. Női magazinok alkathoz, színekhez illő tanácsai.
16
Mcdonaldizáció Egyenruhák Formaruhák
17
Mcdonaldizáció Szinek védőruha
18
Mcdonaldizáció otthonka lódenkabát
19
Mcdonaldizáció farmer Kínai egyenruha
20
Mcdonaldizáció Business formal Ultra formal
21
Demcdonaldizáció Grice maximák megsértése vagy azok eltúlzása az öltözködésben. Mennyiség – túl díszítettség, nem az évszaknak megfelelő szín, anyagminőség, túl sok, vagy éppen túl kevés szín, eltúlzott méretek Minőség – nem az alkatnak, életkornak megfelelő öltözet Relevancia – alul vagy éppen túlöltözöttség, alkalomhoz, helyhez nem illő darabok viselése Modor – ápolatlanság, össze nem illő darabok illesztése Minden divatváltás demcdonaldizáció. A híres dizájnerek ezt teszik. A fiatalok lázadása (csövesek – közösség, azonosság, lázadás) (‘le a nadrággal’ irányzat) Művészek megjelenésükben és jelmezként. Lehet tudatos vagy tudattalan.
22
Demcdonaldizáció Jelmezek jelmezek
23
Demcdonaldizáció Művészek művészek
24
Demcdonaldizáció lázadás Identitás keresése
25
Demcdonaldizáció Tudattalan megsértés És ez?
26
Demcdonaldizáció bullshit relevancia
27
Postmcdonaldizáció A minőségi öltözködés. Tudatos, tervezett, egyéniséget előtérbe helyező stílusosság. Grice maximák betartása, ill. tudatos, tervezett megsértése. A nagy dizájnerek. Változó szabályok a divatban . Patricia Field, Anna Wintour, Karen Homer
28
Postmcdonaldizáció Michelle Obama O
29
Postmcdonaldizáció Diana hercegnő O
30
Postmcdonaldizáció Tara Lynn
31
Postmcdonaldizáció Patricia Field
32
Postmcdonaldizáció LBD O
33
Csak, hogy megcáfoljam Kreatív – pl. Sir Bob Geldorf Extravagáns - David Beckham Romantikus – Sting Klasszikus – Bill Clinton Természetes – Jude Law Nemzetközi – Johnny Depp Postmcdonaldizáció leleplezhető, mert modor és nem stílus
34
Postmcdonaldizáció leleplezhető, mert modor és nem stílus
Sir Bob geldorf David beckham
35
Postmcdonaldizáció leleplezhető, mert modor és nem stílus
sting Bill clinton
36
Postmcdonaldizáció leleplezhető, mert modor és nem stílus
Jude law Johnny depp
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.