Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában 2006. Március 6. Kossuth Klub.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában 2006. Március 6. Kossuth Klub."— Előadás másolata:

1 A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában 2006. Március 6. Kossuth Klub

2 A felnőttképzés elmúlt 4 éve Létrejött a modern felnőttképzés • Jogi • Intézményi • Finanszírozási rendszere

3 Az elért eredményekből •A hatályos felnőttképzési törvény szerinti értelmezés szerint mintegy 800.000 fő tanul •Az 1/3-os OECD támogatási elvet meghaladjuk (MPA, akkr. intézményeknél évi 60.000 Ft, normatíva, komplex célprogramok, hozzájárulási kötelezettség elszámolása bővült, HEFOP)

4 Mik a kihívások? • A tartós regisztrált képzésben résztvevők számaránya nem kielégítő •Éppen az alulképzett rétegek részvételi aránya nem kielégítő (ált.isk.8 osztálynál kevesebb 0,7%, 8 évf. 15,1%, befejezett 10 évf. 0,7%, szakiskola 1,0%, befejezett 10. Évf. 0,7%, stb. • Az ipari szakmák utánpótlása nem kielégítő, szakmunkás hiány fenyeget!

5 VIII. Az iskolarendszerű képzés struktúrájának változása diagramban bemutatva, tanulói létszám ezer főben Forrás: OM Statisztika

6 V. Az EU foglalkoztatási céljai 2010-re •70%-ra emelni a foglalkoztatás szintjét •A nők foglalkoztatási szintje haladja meg a 60%-ot •50%-ra emelni az idősebbek (55-64 évesek) foglalkoztatási szintjét

7 VI. A magyar foglalkoztatáspolitika céljai •Több munkahely – a foglalkoztatás bővítése •Jobb munkahelyek •Mindenkinek elérhető legyen a munkahely Az FMM 2002-2006 között – többek között – a felnőttképzés jogi, intézményi és finanszírozási rendszerének kiépítésével és működtetésével, valamint komplex foglalkoztatási programokkal válaszolt a kihívásokra. Ezek eredményeként 800.000 felnőtt vesz részt a felnőttképzés valamilyen formájában.

8 Mit tekintünk a felnőttképzés stratégiájának ? A felnőttképzés fejlesztésének irányelvei és cselekvési programjáról szóló 1069/2004. évi Korm. határozat • A fk-nek segítenie kell a gazdasági versenyképességét, a munkaadók alkalmazkodását a változásokhoz • Ösztönözni kell a fk-ben érintett szereplők együttműködését •Építeni kell a tudás, a képzés meghatározó szerepére az esélyek kiegyenlítésében, a munkaerőpiacra való visszatérésben

9 A népszerűsítésre vonatkozó egyéb „lelőhelyek” A szakképzés-fejlesztési stratégia végrehajtásához szükséges intézkedésekről szól 1057/2005. (V. 31.) Korm.határozat I.Minőségi szakképzést mindenkinek! II.Hatékonyabb szakképzés-irányítási és finanszírozási rendszert III.Fejlettebb információs rendszert!

10 Még egy „lelőhely” Az LLL stratégiájának megvalósítását szolgáló feladatokról szóló 2212/2005. (X. 13.) Korm.határozat 7. pontja szerint: „ Biztosítani kell, hogy a stratégia céljainak és az azokhoz kapcsolódó cselekvési terveknek a megvalósítása és annak társadalmi és szakmai értékelése a partnerek támogatásával és részvételével történjen. Ennek érdekében évente kommunikációs és partnerségi együttműködési tervet kell készíteni.”

11 A 2002-ben létrejött NFI alapvető feladatai •Szakmai segítségnyújtás a kormányzati irányításhoz •Fejlesztési feladatok •Kutatások koordinációja •Nemzetközi tevékenység •Szakmai szolgáltatások (FAT, OFKT)

12 A közelmúlt népszerűsítő programjai • Az MPA-FCK terhére írjuk ki őket. •Egyéb programokkal együtt 39 pályázat, amely 1521 felnőttképzési intézményt érint. •Az NFI fő kommunikációs eszközei (szaklap, folyóirat negyedévente, könyvtár átvéve az FMM-től, személyes segítségnyújtás)

13 Konkrétan a 2005-2006. évi médiapályázatról I.Komponens (nyomtatott anyagok, civilek) II.Konferenciasorozat (g. társaságok) III.TV-filmek (g. társaságok) IV.Rádióbeszélgetések V.Információs busz


Letölteni ppt "A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában 2006. Március 6. Kossuth Klub."

Hasonló előadás


Google Hirdetések