Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN
Szegedi Péter
2
Krízis a cég berkein belül
Tömeghisztéria Azonnali sajtóvisszhang
3
„Üvegfalú cég” = Közvélemény bizalma
4
A kommunikáció módja a legfontosabb
Felkészültség Gyorsaság Átláthatóság Hatékonyság
5
Milyen gyorsan tudunk Krízis üzemmódra átállni?
Azonnali tudósítás! Bevésődnek a vélekedések Eluralkodnak a téves információk
6
Az idő ellenünk dolgozik!
Nincs idő a krízis időpontjában kidolgozni a kommunikációs tervet
7
Krízisről van szó egyáltalán?
Előre kidolgozott lépések Legmegfelelőbb üzenetek közvetítése cégen kívül és belül egyaránt.
8
Fontos a károk minimalizálása! Fontos megőrizni a jó hírnevet:
1. megfelelő üzenet 2. megfelelő időben 3. megfelelő embernek
9
A média tölti be, ha mi nem tesszük!
Információs űr A média tölti be, ha mi nem tesszük!
10
A válságstáb felépítése:
Agy Száj Kéz
11
Kategorizáljuk a kríziseket!
A kríziseket alábecsülni súlyosabb hiba, mint túlbecsülni Felkészültnek kell lenni, mert a krízis alapvetően akadályozza a munkavégzést.
12
A legsúlyosabb krízisek:
Haláleset (baleset/gyilkosság) Környezeti katasztrófa
13
Belső problémák Nagy összegű lopás Szerződés súlyos megszegése
Vélt vagy valós melléfogás
14
Külső problémák Olyan állítások (feltételezett) megjelenése, amelyek az előzőek bármelyikével vádolják meg a szervezetet Sztrájk, komolyabb tiltakozás vagy bojkott Komoly per a szervezet ellen Feljelentés, bármilyen törvényességi eljárás vagy szabályozási ügy, amely érinti a szervezetet.
15
Krízisek jellegük szerint
Hirtelen krízis Megjósolható krízis Lopakodó krízis Rossz döntések miatti krízis Cyber-krízis
16
Meg kell vizsgálni, milyen válsághelyzetek következhetnek be a cégnél
A nagy valószínűségű krízis nem okozhat jelentős kárt, ha felkészülünk rá.
17
Krízisbizottság Elengedhetetlen Kevés tag Krízishelyzetek elbírálása
Gyors döntések
18
Krízisbizottság tagjai:
Cégvezető Területi igazgató Jogi képviselő Humánpolitikai igazgató Legalább 2 szóvivő (megerősítés miatt) Külső tanácsadó (PR-szakértő)
19
Sajtó- és partnerkapcsolatok
Fontos hogy kiépítsük kapcsolatrendszereinket Nem feltétlenül kell krízishelyzeten kívül ezekkel a partnerekkel tartani a kapcsolatot. Rögzítsük az elérhetőségeket, hogy krízishelyzetben számítani lehessen rájuk
20
A Szakértő Krízishelyzetben fontos, hogy autentikus szakember képviseljen minket egy problémát illetően.
21
Az újságírók A jó kapcsolat kialakítása a sajtó képviselőivel mindenképpen fontos. Az újságírók mindig részrehajlóak, és az ilyen esetekben nem árt, ha ez javunkra történik.
22
Emlékeztetőül: Gyors reakció Stáb összehívása Helyzet felmérése
Stratégia kidolgozása Nyilatkozat -> Sulykolás Megfelelő tájékoztatás Információk összegyűjtése Rugalmasság, kreativitás Hosszú távú gondolkodás
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.