Ágazati adatszolgáltatás és nyilvántartások stratégiai fejlesztése TÁMOP 4.1.3. Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése, második ütem.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ágazati adatszolgáltatás és nyilvántartások stratégiai fejlesztése TÁMOP 4.1.3. Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése, második ütem."— Előadás másolata:

1 Ágazati adatszolgáltatás és nyilvántartások stratégiai fejlesztése TÁMOP 4.1.3. Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése, második ütem Budapest, 2012. október 18. dr. Princzinger Péter

2 Honnan jövünk? 1989199019911992199319941995199619971998199920002001200220032004200520062007200820092010201120122013 1993.:LXXX. Tv. Autonómia, MAB, Doktori képzés és fokozat odaítélés Korlátlan számú jelentkezés Normatív finanszírozás, Költségtérítéses képzés Első kreditrendelet, Világbanki program, IDP-k Bologna nyilatkozat, Integrációs törvény Elektronikus intézményi nyilvántartások Tanegység rendszer az ELTE és a Pécsi BTK-n Expanzió (nagyüzem) Portfólió diverzifikáció Modernizáció (irányítás) Diákhitel Képzési szerkezet Tudáscentrumok Irányítási reform Reform kísérlet: Versenyképesség? képzési szerkezet állami irányítás intézményvezetés Finanszírozás (mi valósult meg?) gazdálkodási szabadság Válság Minőség? Használható tudás? Fenntart- hatóság? Felelősség elv?

3 Merre tartunk?  Új felsőoktatási paradigma? Önfenntartó felsőoktatás  Olyan rendszer, amelyben  Az állam közvetlenül azokat a képzési programokat és kutatásokat finanszírozza, amelyek nem tudják eltartani magukat  A többi képzésben a képzési költséget a hallgatók fizetik meg (jellemzően diákhitelből)  Ahová nem jelentkeznek a diákok, oda az állam nem ad támogatást  Az állami támogatás allokációja teljesítmény elvű  Nem az a kérdés, hogy mi a cél, hanem, hogy hogyan jutunk el odáig  Hiteles adatokra / objektív mutatókra van szükség

4 Szolgáltató hivatal Küldetés (Jövőkép) Stratégiai célok (4-5) Fő célok (szakterületenként 3-6) Részcélok, feladatok - szervezeti egységek - és egyének szintjén (TÉR) ! 1.VIR 2.Információs rendszerek 3.TÁMOP-ok szerves illesztése 4.Nemzetközi kitörés 5.Belső kommunikáció Nem is lehet kérdés! Megbízható, kiszámítható „támasz” „Szakszerű, gyors, pontos, és barátságos közigazgatás” „Kívülről” már alig láthatóak „Láthatatlanok”

5 Evolúciós pálya Jogalkotás (pozícionálás) Folyamatok tervezése Fejlesztés, üzembe helyezés Követő fejlesztések Felvi FIR IT FIR SZT AVIR DPR  Relevancia (igények pontos meghatározása)  Hitelesség (intézményi felelősség)  Teljes körűség (jogkövetkezmény / pénzügyi következmény)  Használhatóság (megfelelően strukturált / hozzáférhető információ) A munkamódszer a lényeg: Kooperáció. Értelmes munkamegosztás.

6 1.Fény derül az intézményi nyilvántartások „tisztaságára” 2.Tisztázandó kérdések, értelmezési problémák sokasága 3.Ellentmondások felszínre kerülnek (statisztika / intézményi nyilvántartások) 4.Megszűnnek a párhuzamos adatszolgáltatások 5.Véget ér az „adat-varázslásos” korszak Várható hatások


Letölteni ppt "Ágazati adatszolgáltatás és nyilvántartások stratégiai fejlesztése TÁMOP 4.1.3. Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése, második ütem."

Hasonló előadás


Google Hirdetések