Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ágazati adatszolgáltatás és nyilvántartások stratégiai fejlesztése TÁMOP 4.1.3. Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése, második ütem.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ágazati adatszolgáltatás és nyilvántartások stratégiai fejlesztése TÁMOP 4.1.3. Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése, második ütem."— Előadás másolata:

1 Ágazati adatszolgáltatás és nyilvántartások stratégiai fejlesztése TÁMOP 4.1.3. Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése, második ütem Budapest, 2012. október 18. dr. Princzinger Péter

2 Honnan jövünk? 1989199019911992199319941995199619971998199920002001200220032004200520062007200820092010201120122013 1993.:LXXX. Tv. Autonómia, MAB, Doktori képzés és fokozat odaítélés Korlátlan számú jelentkezés Normatív finanszírozás, Költségtérítéses képzés Első kreditrendelet, Világbanki program, IDP-k Bologna nyilatkozat, Integrációs törvény Elektronikus intézményi nyilvántartások Tanegység rendszer az ELTE és a Pécsi BTK-n Expanzió (nagyüzem) Portfólió diverzifikáció Modernizáció (irányítás) Diákhitel Képzési szerkezet Tudáscentrumok Irányítási reform Reform kísérlet: Versenyképesség? képzési szerkezet állami irányítás intézményvezetés Finanszírozás (mi valósult meg?) gazdálkodási szabadság Válság Minőség? Használható tudás? Fenntart- hatóság? Felelősség elv?

3 Merre tartunk?  Új felsőoktatási paradigma? Önfenntartó felsőoktatás  Olyan rendszer, amelyben  Az állam közvetlenül azokat a képzési programokat és kutatásokat finanszírozza, amelyek nem tudják eltartani magukat  A többi képzésben a képzési költséget a hallgatók fizetik meg (jellemzően diákhitelből)  Ahová nem jelentkeznek a diákok, oda az állam nem ad támogatást  Az állami támogatás allokációja teljesítmény elvű  Nem az a kérdés, hogy mi a cél, hanem, hogy hogyan jutunk el odáig  Hiteles adatokra / objektív mutatókra van szükség

4 Szolgáltató hivatal Küldetés (Jövőkép) Stratégiai célok (4-5) Fő célok (szakterületenként 3-6) Részcélok, feladatok - szervezeti egységek - és egyének szintjén (TÉR) ! 1.VIR 2.Információs rendszerek 3.TÁMOP-ok szerves illesztése 4.Nemzetközi kitörés 5.Belső kommunikáció Nem is lehet kérdés! Megbízható, kiszámítható „támasz” „Szakszerű, gyors, pontos, és barátságos közigazgatás” „Kívülről” már alig láthatóak „Láthatatlanok”

5 Evolúciós pálya Jogalkotás (pozícionálás) Folyamatok tervezése Fejlesztés, üzembe helyezés Követő fejlesztések Felvi FIR IT FIR SZT AVIR DPR  Relevancia (igények pontos meghatározása)  Hitelesség (intézményi felelősség)  Teljes körűség (jogkövetkezmény / pénzügyi következmény)  Használhatóság (megfelelően strukturált / hozzáférhető információ) A munkamódszer a lényeg: Kooperáció. Értelmes munkamegosztás.

6 1.Fény derül az intézményi nyilvántartások „tisztaságára” 2.Tisztázandó kérdések, értelmezési problémák sokasága 3.Ellentmondások felszínre kerülnek (statisztika / intézményi nyilvántartások) 4.Megszűnnek a párhuzamos adatszolgáltatások 5.Véget ér az „adat-varázslásos” korszak Várható hatások


Letölteni ppt "Ágazati adatszolgáltatás és nyilvántartások stratégiai fejlesztése TÁMOP 4.1.3. Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése, második ütem."

Hasonló előadás


Google Hirdetések