Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Cím: 5008 Szolnok, Gorkij út 47. Telefon/fax: 06-56-424-610 Web: Igazgató: Dr. Kállai Mária.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Cím: 5008 Szolnok, Gorkij út 47. Telefon/fax: 06-56-424-610 Web: Igazgató: Dr. Kállai Mária."— Előadás másolata:

1 Cím: 5008 Szolnok, Gorkij út 47. Telefon/fax: 06-56-424-610 E-mail: szandaiskola@szandaiskola.hu Web: http://www.szandaiskola.hu Igazgató: Dr. Kállai Mária Szandaszőlősi Általános Iskola, Művelődési Ház és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény

2

3 FEJLESZTŐ TEVÉKENYSÉGÜNK ELŐZMÉNYE, FEJLŐDÉSE 1984-1985.Első iskolaotthonos osztály indítása 1988-1989.Korrekciós első osztály indítása iskolaotthonos formában 1999-2000.Zenés mozgásfejlesztő foglalkozások órarendbe építése 1-2. osztályokban

4 FEJLESZTŐ TEVÉKENYSÉGÜNK ELŐZMÉNYE, FEJLŐDÉSE 2002-2003.Megalakult a fejlesztő/differenciáló munkaközösség Három területet koordinál: - Fajáték-rendszer - Sajátos nevelési igényű tanulók - Kooperatív technikákat alkalmazó csoport 2003-2004.3-4. osztályban is elindul a fejlesztés – anyanyelvi – zenei nevelés 2004-2005.5. osztályban folytatódik felmenő rendszerben az anyanyelvi-zenei nevelés

5 SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK - A sajátos nevelési igényű tanulók dokumentumainak figyelemmel kísérése - Fejlesztő foglalkozások szervezése - Fejlesztési tervek készítése - Kapcsolattartás a Pedagógiai Szakszolgálattal, Pedagógiai Intézettel

6 JELENLEGI LÉTSZÁMOK AlsósFelsősÖsszesen Teljes tanulói létszám385 fő376 fő761 fő Sajátos nevelési igényű20 fő21 fő41 fő Ebből: Dyslexiás4 fő12 fő16 fő Dysgraphiás8 fő16 fő24 fő Dyscalculiás3 fő 6 fő Kevert részképesség-zavar6 fő- Beilleszkedési és magatartási zavar6 fő- Hallássérült2 fő1 fő3 fő

7 EGYÉNI FEJLESZTÉSI TERV NévProblémaFejlesztési lehetőségek A tanuló fejlődése Szakirodalom, segédtan- könyvek Hol vannak nehézségei? - Szociális háttér - Képességei – ha szakvéleményes a diagnózisa - Tanulmányi előmenetele (tanuláshoz való viszonya, akarati tényezői) - Hogyan tervezem, hogy segítek a nehézségein? - Mit teszek a probléma megoldása érdekében? - Jár –e fejlesztő foglalkozásra iskolában, vagy szülei által kiválasztott pedagógushoz? Folyamatosan vezetett rész. - A mérések eredményei - Dátummal ellátva a pillanatnyi fejlettsége. Azoknak a munkatankönyve knek a jegyzéke, amit felhasznál egész év folyamán a pedagógus a tanuló fejlesztésére (Folyamatosan lehet bővíteni!)

8 KOOPERATÍV TECHNIKÁKAT ALKALMAZÓ CSOPORT

9

10 FAJÁTÉK-RENDSZER ÖSSZEFOGÁSA

11 Fajátékos foglalkozásra járó tanulók létszáma 313 fő (297 fő ált. isk.) = 39%Összesen: 56 fő8. évfolyam 27 fő7. évfolyam 103 fő6. évfolyam 52 fő5. évfolyam 27 fő4. évfolyam 20 fő2. évfolyam 28 fő1. évfolyam 16 főÓvodások

12 A játékok csoportosítása -Részképesség-fejlesztést szolgáló - Közösségépítő - Matematikai gondolkodást fejlesztő - Eszköz nélküli - Eszközös

13 Köszönjük a figyelmet!

14 Cím: 5008 Szolnok, Gorkij út 47. Telefon/fax: 06-56-424-610 E-mail: szandaiskola@szandaiskola.hu Web: http://www.szandaiskola.hu Igazgató: Dr. Kállai Mária Szandaszőlősi Általános Iskola, Művelődési Ház és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény


Letölteni ppt "Cím: 5008 Szolnok, Gorkij út 47. Telefon/fax: 06-56-424-610 Web: Igazgató: Dr. Kállai Mária."

Hasonló előadás


Google Hirdetések