Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Lakner Zoltán
2
Csökkenő versenyképesség Csökkenő nyereség
Erősödő külpiaci verseny Csökkenő belföldi értékesítés Bizonytalan nyersanyagháttér Csökkenő versenyképesség Csökkenő nyereség Forgóeszköz- finanszírozás Csökkenő tőkebevonás Technológiai lemaradás
3
Néhány növényi élelmiszer reál export-árának változása
4
Élelmiszerlánc: az jár jól, aki a fogyasztóig tudja eljuttatni a termékét
5
A lakosság készpénz-és hitelállományának változása
… de hol a vásrálóerő? A lakosság készpénz-és hitelállományának változása
6
… milyen lesz a fogyasztó?
egyre öregebb; egyre betegebb; mind kisebb családban élő; multikulturális; talán kicsit műveltebb (?);
7
A borturizmus élménye Bor Kultúra és hagyományok Borturista Turizmus
Regionális adottságok Borturista A szőtőtermelő táj Előzetes várakozások Bor Turizmus Motiváció Emberi erőforrás Imázs Preferenciák A borturizmus élménye Eszközök Termék Korábbi tapasztalatok Információ Társadalmi tőke Szervezeti környezet A
8
Hitelesség, autenticitás Ár-érték optimalizálás Környezet Termék
Szolgáltatások A borturizmus élménye Környezet Termék Emberi erőforrás Infrormáció Kapcsolat- rendszer
9
Térség Borturizmus rendszere Borturizmus Turizmus fenntarthatóság
hitelesség Térség Borturizmus rendszere Borturizmus Turizmus Versenyképesség
10
A tulajdonképpeni termék A régió vonzereje A szolgáltatások kultúrája
11
Mitől megy jól a borturizmus, ott ahol megy?
hagyomány, történelem, turisztikai attrakció; megközelíthetőség; családi programok; kohézió a résztvevők között (bizalom); kapcsolat és összeköttetés…; jelentős tőke;
12
Ki az a bortúrista?
13
Vett-e már részt olyan kiránduláson, melynek központi témája a bor vagy a borturizmus volt?
14
Venne-e részt borturizmusban?
15
Mennyire fontos szempont a turiszitkai célpont kiválasztásában?
16
A borkedvelő Főbb motivációk: borkóstolás;
borászokkal lehet találkozni; borról lehet beszélgetni 35-55 közötti férfi, közép-vagy felsőfokú végzettség, családi kötődés a borhoz
17
A kultúrista Főbb motivációk: folklór, hagyomány, építészet
25-55 év közötti, 35% férfi közép-vagy felsőfokú végzettségű
18
A kikapcsolódást kereső
„el a városból, ki a hétköznapokból”; szabadidő eltöltése ha családos: gyerekprogramok ha még nincs család: lehessen vásárolni
19
Milyen az etyeki bortúrista?
alkalommal jött 63% alkalommal jött 11% alkalommal 10%
20
Mi volt a fő információforrás?
TV, rádió 35% óriásplakát 5% írott sajtó 5% ismerős 55%
21
Szocio-demográfia 55% férfi; 80% Budapestről; 48% 25 és 45 év közötti;
18% 45 év feletti;
22
Mit érdemes ebből hazavinni?
Borturizmus=profit+térségfejlesztés; Nagy hiba, ha azonnali profitot várunk és túlértékeljük a falusi turizmus szerepét A turista nem elsősorban borra, hanem élményre vágyik; Társadalmi tőke nélkül nem fog menni a dolog…; Élményeket és érveket kell adnunk;
23
Lakner Zoltán egyetemi docens, BCE Élelmiszeripari Gazdaságtan Tanszék
tel.: tel./fax: (1) lakás: (1)
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.