Mit tanítsunk? Változó szakmai kompetenciák, változó szakmai elvárások…. Magyarországi Szociális Szakemberek Képzéséért Egyesület ISKOLASZÖVETSÉG 2012.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mit tanítsunk? Változó szakmai kompetenciák, változó szakmai elvárások…. Magyarországi Szociális Szakemberek Képzéséért Egyesület ISKOLASZÖVETSÉG 2012."— Előadás másolata:

1 Mit tanítsunk? Változó szakmai kompetenciák, változó szakmai elvárások…. Magyarországi Szociális Szakemberek Képzéséért Egyesület ISKOLASZÖVETSÉG 2012. November 16.

2 Régi dilemmáink  Elmélet és gyakorlat integrációja  Általános vagy specifikus ismeretek átadása

3 Új kérdések  Ki a megrendelő?  Értékek, kérdések, szakmai irányok  Szociális szakma társadalmi küldetése?  A szociális munka szakma szereti a jóléti és a demokratikus berendezkedést….

4 Szakmafejlődés  Alkalmazott szociális munka (szolgáltatás, gondozás, adminisztráció, kötelezés, intézkedés)  Nem annyira módszer-specifikus (a módszertani fejlődés elmaradt), sokkal inkább eljárás specifikus

5 Társadalmi és intézményi környezet  Szegénypolitikai elemek előretörése (hatósági, kontroll, kötelezés)  Heterogén szakmai értékrendszer  Heterogén szakmakép  A szociális kérdés társadalmi újragondolása elmaradt, s most már nem is könnyű ilyenről beszélni….  A társadalmi jelző funkciók, társadalompolitika alakító (szakértő) funkciók gyengülése

6 Milyen szakember kell és mire?  Kell – e a diplomás?  Mire jó a diplomás?  Kell – e az FSZ?  Mire jó az FSZ?  És mire jó az OKJ-s?

7 Kompetenciák szociális munka  A képzés célja olyan szociális munkások képzése, akik felkészültek az emberi viselkedésről és a társadalmi rendszerekről szóló elméletek felhasználásával, az emberi jogokon és a társadalmi igazságosság elvein alapuló, a társadalmi integrációt, a demokratikus viszonyok erősítését szolgáló szakmai szociális munka végzésére.  Képesek az ember és a társadalmi környezete közötti harmónia kialakítására és megőrzésére, a feszültségeket hordozó viszonyok, szociális problémák megelőzésére, szakszerű kezelésére.

8 Kompetenciák szociális és ifjúsági munka asszisztens  A szociális munka szakirányon végzettek részt vesznek az alapvető emberi jogokon, a társadalmi igazságosságon alapuló, korszerű szociális munka tervezésében és kivitelezésében.  Önismeretet és alapkészségeket szereznek a szociális munka alapértékeinek gyakorlati megvalósításához.  Ismerik és használják a szakmában alapvető, releváns információforrásokat és az adminisztrációt.

9 Egyebek…  Menedzsment kompetenciák – ez a szociális munka része, vagy attól teljesen eltérő?  Mi a különbség a bachelor és a master között a kompetenciákban?  Mit akar ma a szakma?

10


Letölteni ppt "Mit tanítsunk? Változó szakmai kompetenciák, változó szakmai elvárások…. Magyarországi Szociális Szakemberek Képzéséért Egyesület ISKOLASZÖVETSÉG 2012."

Hasonló előadás


Google Hirdetések