Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás helyzete és jövője Magyarországon
Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető Közvetlen Fenntartású Intézmények Főosztálya Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság
2
A szolgáltatás lényegi áttekintése
Kik vehetik igénybe? Milyen feltételekkel? Egyedül élő ellátott->krízishelyzetek Azonnali helyszínre érkezés-bizalom
3
Múltbeli áttekintés 1994 Magyar Máltai Szeretetszolgálat-első központ
2004-ig pályázati lehetőség->közel 70 központ 2003-Önkormányzati alapfeladat, normatív állami finanszírozás Nem kötelező önkormányzati feladat 2013. VII.01-állami feladattá vált
4
Állami feladattá válás célkitűzései
Egységes szolgáltatás létrehozása Gazdaságosabb működés megteremtése Modern műszaki eszközpark létrehozása Térítési díjak egységesítése, egyszerűsítése Hozzáférés biztosítás minden rászorulónak
5
Állami feladattá válás célkitűzései
Országos szintű összehangolás „Fehér foltok” felszámolása Valós szükségletek kielégítése
6
Fejlesztési probléma Legalább 10 féle rendszer alakult ki és működik->nehezíti a központosítást A gondozottak száma folyamatosan nő
7
A fejlesztés indokoltsága
Műszaki fejlődés-> megkönnyítik a felügyeletre, gondozásra szoruló idősek életét Csökkentik a terheket Javítják a szolgáltatás biztonságát
8
Feladat ellátás módja -> Feladat ellátási szerződés Eszközbérlettel
Saját tulajdonú rendszerrel
9
Szakterület elemzése Tárgyi feltételek a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás esetében Személyi feltételek a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás esetében
10
Elvárások a feladatellátással szemben
A rendszer globális hálózaton távfelügyeleti, vagy automata diszpécserközponttal történhet Gondozói készülékek Gondozottaknál lévő készülékek Szoftver Riasztás folyamatának rögzítése
11
Feladatellátás bemutatása
SzGyF-EMMI->jogszabályi kritériumokat figyelembe véve létrehoz egy működő rendszert Szervezeti rendszer kialakítása Megyei Kirendeltségek feladatinak meghatározása Szakmai körzetek kijelölése
12
Kötelező tevékenységek
Segélyhívás továbbításához, kezeléséhez szükséges műszaki rendszer működtetése Szakmai központ/ok működtetése legalább 40 kihelyezett készülékkel és legalább két szociális gondozó készenléti rendszerben való foglalkoztatásával Segélyhívás okául szolgáló probléma megoldása érdekében szükséges azonnali intézkedések megtétele Az ellátott személy segélyhívása esetén az ügyeletes gondozónak a helyszínen történő 30 percen belüli megjelenése
13
Javaslat Saját rendszer kialakításának fontossága
Globális rendszer összefoglalása A rendszer típusai/előnyei Vakriasztások Helyszínen történő megjelenés
14
A Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás és az SzGyF kapcsolata
Mérföldkő->2013.VII.01 -a Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás biztosítása állami feladattá vált NRSZH adatai alapján történő szerződéskötés
15
Az ellátás lehetséges módjai
Szociális szolgáltatást nyújtó szolgáltató intézmény fenntartásával, vagy szolgáltatót, intézményt működtető fenntartón keresztül SzGyF-en keresztül-saját intézménnyel, saját dolgozókkal látja el a feladatot
16
2013 II. félévére SzGyF feladat ellátási szerződést kötött 192 db Fenntartóval
Ebből kevesebb, mint 10 %, aki 2014-ben nem tudja vállalni a feltételeket
17
Jövőbeli céljaink Senkit nem hagyunk magára
Aki számára nem tudják biztosítani az ellátást, ott is találunk megoldást Az ellátás minőségének megtartása/jobbá tétele Az idősek biztonságérzetének megerősítése Az ellátás teljes körű kiterjesztése a legkisebb településekre is
18
Köszönöm a figyelmet.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.