Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaPál Barta Megváltozta több, mint 10 éve
1
A határmenti együttműködés „iskolapéldája” Előadó: Kiss Gábor projektvezető
2
A projekt megvalósítója Szemere Bertalan Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Miskolc Združená stredná škola služieb Lučenec
3
A projekt forrása Phare CBC Közös Kiprojekt Alap 2003/004-628-02 Lebonyolító szervezet: VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Közhasznú Társaság
4
A megvalósítás helyszínei Magyarország, Északkelet- magyarország, Miskolc Szlovákia, Banska Bystrica, Lucenec
5
A tevékenység célja A projekt célja a határ két oldalán meghatározó jelentőségű szakképző iskolák kulturális és képzési kapcsolatrendszerének integrált fejlesztése
6
A célcsoportok Az elsődleges célcsoport a határmenti két iskola tanulói és az iskolák pedagógusai Másodlagos célcsoport az intézmények menedzsmentje, a tanulók szülei és az iskolákkal együttműködő civilszervezetek tagjai
7
Átfogó cél /hosszú távú célkitűzés/: Cél a határmenti régiók periférikus jellegének csökkentése, a határon túli intézményekkel megvalósuló, fenntartható kulturális, sport kapcsolatok kialakításával A kulturális együttműködés és az intézmények hagyományteremtő, fenntartható kapcsolatrendszere generálhatja a gazdasági együttműködést is
8
Konkrét cél /rövid távú célkitűzés/: A tanulók és tanáraik, illetve az iskolák vezetésének személyes együttműködése minden szinten javítja az Európai Unióban elvárt együttműködési készséget A projekt keretében rövid távú cél a kulturális kapcsolatok lehető legtöbb formájának megalapozása, az eddigi tevékenységek fejlesztése
9
A tevékenységek részletes ismertetése Kapcsolati rendszer szakértői fejlesztése A hosszú távú együttműködés tervezése szükségessé teszi a kapcsolatrendszer, a tervezett tevékenységek, kompetenciák, megvalósítók körének tervezését
10
A tevékenységek részletes ismertetése
11
Képzési kapcsolatok -szaktudás, know- how terjesztése Autóelektronikai oktatóbázisban a szakmai képzés fejlesztését elősegítő tréning lebonyolítása Miskolcon Az aranyműves képzés fejlesztését elősegítő tréning lebonyolítása Losoncon
12
A tevékenységek részletes ismertetése
13
Képzési kapcsolatok - szakmai gyakorlatok szervezése Mindkét iskola tanulói egy hetes szakmai gyakorlaton vesznek részt a határon túli partnernél A csereprogramba azok a tanulók vonhatók be, akiknek a szakmai képzése mind a két iskolában folyik
14
A tevékenységek részletes ismertetése Képzési kapcsolatok - szakmai versenyeken való részvételek Szlovák tanulók részvétele Magyarországon a Kézműves Kupán Magyar tanulók részvétele Szlovákiában szakmai versenyeken
15
A tevékenységek részletes ismertetése
16
Testvériskolai kapcsolatok fejlesztése - testvérosztályok kapcsolatrendszerének kialakítása és működtetése Ifjúsági csereprogram 40 fő részvételével Magyarországon Ifjúsági csereprogram 30 fő részvételével Szlovákiában
17
A tevékenységek részletes ismertetése Kulturális együttműködés fejlesztése - kulturális rendezvények, kiállítások szervezése A pályázó iskolánál és partnereinél megvannak azok a hagyománynak tekinthető rendezvények amelyek bemutatása partnereknek jelentősen hozzájárulhat a határon túli ország kultúrájának megismeréséhez
18
A tevékenységek részletes ismertetése
19
Sport kapcsolatok fejlesztése A pályázó iskola és partnere között több éve elindult a sport területén az együttműködés, amely jelentősen hozzájárult az intézmények közötti kooperáció erősítéséhez, a tanárok és diákok közötti közvetlen kapcsolat megalapozásához
20
A tevékenységek részletes ismertetése
21
Európai Uniós pályázati felkészítő, tapasztalat átadó szeminárium A két napos tapasztalat átadó tréning során ezek az ismeretek, tapasztalatok, technikák kerülnek átadásra A szeminárium lehetőséget teremt a hosszú távú közös pályázati tervezésre
22
A tevékenységek részletes ismertetése A projekt tevékenységeit dokumentáló kiadvány és videó anyag összeállítása Eszközfejlesztések
23
A partnerségről A Strukturális Alapok felhasználásának egyik alapelve Szabályozás: 1260/1999 EK rendelet 8. cikkely Értelmezhető program szinten és projekt megvalósítás szintjén
24
Partnerség a programozás szintjén: a civil szféra bevonásával NFT különböző dokumentumai társadalmi vitára kerültek Monitoring Bizottságokban a nem- kormányzati partnerek részt vesznek Civil szervezetek tájékoztatást kapnak a programok megvalósulásának értékeléséről
25
Partnerség a projekt megvalósítás szintjén: lehetséges formák Projekt megvalósulásában érdekelt szereplők egyeztetésbe, értékelésbe való bevonása, tájékoztatása Konzorciumi együttműködés Egyéb partnerek bevonása
26
Partnerség a projekt megvalósítás szintjén - előnyök Érdekelt felek bevonása, tájékoztatása: támogatottságot teremt Széleskörű egyeztetés megteremtése: projekt valós igényekre szabása Nagyobb projekt: meghaladja egy szervezet kapacitásait (menedzsment, likviditás, stb.) Komplex projektek esetén: többféle kompetencia, tudás, készség szükséges
27
Partnerség a projekt megvalósítás szintjén: amire figyelni kell Partnerek részéről: kapcsolattartó és képviselő személyének tisztázása Partnerek pontos feladatainak meghatározása (pályázó kiemelten!) Partnerek felelősségének rögzítése Partnerek részesülésének rögzítése Partnerek közötti kommunikáció, info- áramlás módjának rögzítése
28
Együttműködési lehetőségek a partnerség keretében Szektorok közötti Ágazatok közötti Intézmények közötti Térségi, regionális
29
Tapasztalatok Felkészült projektmenedzsment (nem a megírás a nagyobb feladat, hanem a lebonyolítás)… Projekt koordináció… Belső kommunikáció… Finanszírozási problémák, likviditás…
30
Tapasztalatok Nyilvánosság (nem elég jól csinálni)… Dokumentálás (nem elég csak csinálni)… Szükség esetén (krízis helyzet) gyors beavatkozás… Monitoring… Fenntarthatóság…
31
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.