Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése."— Előadás másolata:

1 Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése

2 Tanulás?  Ismeretszerzés  Szemléletmód változás  Módszertani eszköztár bővülése  Egyéni kompetenciák fejlődése  Személyiség feljődése Tanulás ! EGYÉNI és INTÉZMÉNYI SZINTEN

3 A belső tanulás területei a projektszakaszokban A) Pályázatkészítés 1.Intézményvezetés: -Pályázati dokumentációs rendszer megismerése -Projekttervezés – konzorcium -Mellékletek beszerzése -Kapcsolattartás módszereinek kialakítása Intézményi adattár szükséges!

4 Pályázati szakasz 2. Pedagógusok - EU-s önéletrajzok elkészítése - Ismerkedés a kompetencia területekkel NAT 2003. alapján - Mi az a kompetencia?

5 Nyertünk!!!  de addig is megtanultunk türelmesen várakozni……

6 Előkészítő szakasz  Képzések, avagy amikor MI tanulunk.

7 Vezetői képzések -Korszerű vezetői ismeretek 1 fő -Projektmenedzsment 1 fő

8 Módszertani képzések  Horizontális tanulás  Konfliktuskezelés

9 Kompetencia-területek képzése 2005/2006. tanév  szövegértés-szövegalkotás  matematikai, logikai  életpálya-építés  szociális életviteli és környezeti  Idegen nyelv/angol  IKT- SDT

10 Képzések a 2006/2007. tanévben Követők képzése: A, Konzorcium által biztosított képzés Szövegértés-szövegalkotás 1 fő Matematikai logikai 1 fő B, Az intézmény által finanszírozott képzés: 1 fő

11 Egyéb felkészítés  Minőségirányítás – Intézményi dokumentumok átdolgozása (2 fő)  DIFFER – mérések (1 fő)  Fejlesztői mentorálás (SuliNova Kht.) konzorciumi szintű (tesztelők)

12 Megvalósítás - tesztelés  sokszor csak ijedten néztünk…  sokszor egyedül éreztük magunkat…  sokszor a számítógép mellett aludtunk el.

13 …de megtanultunk  együttműködni a kollégákkal  kezelni a modulrendszert  fénymásolni  másképp gondolkodni a gyerekekről és a pedagógiai munkáról  kooperatív technikákat alkalmazni  modult értékelni, adminisztrálni  mentorálni

14 A tapasztalat átadása a megvalósítási szakaszban:  Tájékoztatás: - tantestületi, nevelési értekezleten - munkaközösségi foglalkozásokon - kódszám – modulok hozzáférhetősége - könyvtár – „TIOK-os polc” - személyes beszélgetések során - médiaanyagok nyilvánossá tétele - Tanári:”TIOK-os” faliújság,

15 Tapasztalat:  Fontos a szülők pontos, többszöri tájékoztatása!  A többi kolléga és a felsősök bevonása is mielőbb szükséges!  A követőknek átadandók az eszközök!  Az iskolában magát jól érző gyerek a legjobb reklám!

16 Tapasztalat átadás  Bemutató órák - óralátogatás: - nyílt napon - kistérségi szakmai napon - óvodai bemutatkozó napon - mentorálás során (követők számára) - belső képzés keretében a, tanítóknak (megvalósítók) b, felsős tanárok (módszer)

17 Mentorálás  Projektidő alatt - mentorok képzése (TMÁMK PED. INT) -Mentorálás a HEFOP-3.1.3 nyertes intézményeiben -Belső mentorálás: a következő évben belépő kolléga mellé mentorpár biztosítása

18 A mentori munkánkról Mentoraink száma: Szövegértés-szövegalkotás kt. 2 fő Matematikai logikai kt. 2 fő Szociális életviteli és környezeti kt. 2 fő Életpálya-építés 2 fő Idegen nyelv/ angol 5-6. évf. 1 fő IKT-SDT 2 fő

19 Képzők képzése Képzőként tanfolyamot végzett és képzést/tréninget tartott a projketidő alatt intézményünkből 2 fő. Szövegértés-szövegalkotás kt. Tihanyi Ignácné Terike Idegen nyelv/ Angol Bányai Báláné Mariann

20 Mentori munkánk számokban  9 fő mentorunk  13 intézményben Bonyhádtól- Nagybánhegyesig  ÖSSZESEN 51 alkalommal 2-2 órát mentorált

21 Intézményi elterjesztés  2005/2006. tanév 1. évfolyam 2 osztály 5. évfolyam 2 nyelvi csoport 12 fő tesztelt  2006/2007. tanév 1-2. évfolyam 4 osztály 5-6. évfolyam 4 nyelvi csoport + 2 fő tesztelt

22 Felmenő rendszerű bevezetés ütemezése 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 2005/2006. tanév  2006/2007. tanév   2007/2008. tanév    2008/2009. tanév     2008/2010. tanév      2010/2011. tanév       2011/2012. tanév        2012/2013. tanév        

23 Képzési terv elkészítése 2007/08.tanév 1-3. évf. 2 fő szövegértés /alsós 2 fő matematika/alsós 1 fő angol 1 fő term. tud. /felsős életpálya vagy szoc. Összes:18 fő tantestület 43 %-a

24 A belső tapasztalat átadás módja 1.  Mentori órák látogatása a tanév főbb szakaszaiban kompetencia- területenként.  Segítségnyújtás a tanmenet elkészítésében  Adaptációs tanácsadás

25 A belső tapasztalat átadás módja 2.  Taneszközök átadása, használatuk bemutatása (tanévkezdés előtt)  Eszköztár létrehozása kompetencia területenként.  A modulértékelő lapok átadása a követőknek.

26 Belső tapasztalat átadás 3.  Belső műhelymunka kialakítása a kompetenciaterületen tanítók körében.  Fejlesztők meghívása az intézményekbe (értekezlet, munkaközösségi ülés, kistérségi rendezvények)  Óraelemzések (mentori óralátogatás)  Az e-tananyagok bővülésének figyelemmel kísérése, bemutató, e-tananyagajánló a kollégák részére

27 További lehetőségek  Videó-óra  Belső módszertani, szakmai továbbképzés  Intézmények közötti óralátogatás szervezése  Oktató tanterem kialakítása: a tanulók zavarása nélküli óralátogatás lehetősége

28 További lehetőségek  Konzorciumi intézmények újabb pályázata keretében: -A konzorciumi partnerintézmények kapcsolattartás, a szakmai műhelymunkák fenntartása. -Honlapon keresztül online tanácsadás /GYIK, szakmai fórum/

29 .. Köszönöm a figyelmet.


Letölteni ppt "Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése."

Hasonló előadás


Google Hirdetések