Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaIgnác Hegedűs Megváltozta több, mint 10 éve
1
Kitekintés - az implementáció folytatódik Puskás Aurél Budapest 2011. október 27.
2
Pályázati stratégia és a források biztosítása TÁMOP 3 – minőségi oktatás és hozzáférés - mindenkinek –7 éves fejlesztési logika –Fókuszban az innovációt végző intézmény (TÁMOP 3.1.4, 3.1.7) –Támogató szervezetek, hálózatépítés (TÁMOP 3.1.1,3.2.2) –A tanulástechnológia rendszerszerű fejlesztése, melynek csak egyik eleme a tartalomszolgáltatás – új program(csomag)ok
3
Hozzáférés kerülőkkel –A HEFOP programcsomagok piacosítása azonban majdnem teljesen kudarcos – internet és DVD alapú, késleltetett hozzáférés –A piaci logika érvényesülése: kiadói, divergens de ígéretes fejlesztés, erőteljes IKT tartalom –Sajnos azonban a programcsomag fejlesztés nyitott, nagy kiterjedést elősegítő második hulláma a pályázat hiányában elmaradt(!) TÁMOP 3.1.2
4
Az implementáció akadályai a támogató rendszeren belül A pályázati rendszer kiszolgáló szervezeteinek kapacitása alul tervezett, az erőforrások cserélődése állandó volt A döntéshozatali szerepek átfedése gyakran a döntés elhárításával járt, az informális erőtér túlzott szerepet kapott A szakmai irányítás és koordináció autonómiája szinte felszámolódott: a válaszadási képesség vészes csökkenését élhettük át Néhány voluntarista elem az innovációs kötelmek között: tantárgytömbösítés A TÁMOP 3.1.4 hétéves pályázati logikája befulladt: 3500 feladatellátási hely pályázata várat magára
5
Mindazonáltal A létrejött regionális hálózatkoordinációs szerveztek munkájának felívelése lehetővé tette a horizontális tanulás eredményes megindulását (A mandátumuk létrejötte és lejárta körüli kiszolgáltatottság végül alkalmazkodásra, egyoldalú piacbefolyásoló magatartásra késztette többségüket.) Létrejött a kosar.educatio.hu, a „TÁMOP Szolgáltatói kosár” gazdag kínálata Másfél év alatt 800 referencia-intézmény jelölt és több ezer jó gyakorlat előminősítése történt meg – közöttük a legnagyobb csoport a kompetencia alapú programcsomagok alkalmazói
6
A közelítő tél Az oktatási programcsomagok erőteljes, bár szándékoltan időleges, stimuláló beavatkozást jelentettek a piaci folyamatokba A pályázó intézmények önfejlesztő munkájának kompetens támogató rendszere, nyílt szolgáltatói kínálata létrejött, minőségbiztosítható A jó gyakorlatok, referencia-intézmények felhajtó ereje rendelkezésre áll Fejlesztési pénz van, erre van fejlesztési pénz
7
Október épp most múlik Az állam is jó egy éve kompetenciáinak fejlesztésén dolgozik A tél közeledte új energiákat szabadít fel Az implementáció meglátásom szerint most téli üzemmódban, de folytatódik Köszönöm a figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.