Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Erasmus+ projektek a Szent Gellértben
Iskolánk tapasztalatai az Erasmus+ programmal kapcsolatban Kovács Petra angoltanár, projektkoordinátor
2
Előadásom témái Általánosságban az Erasmus+ programról
KA1 és KA2 projektek Saját Erasmus+ pályázataink megvalósítása, tapasztalatok és hozadékok
3
Az Erasmus+ program (2014-2020)
Célja: az európai oktatás, képzés, ifjúsági szakma és sport megerősítése. A kulcskompetenciák és készségek fejlesztése A minőség, az innováció és a nemzetköziesítés erősítése az oktatási- képzési intézményekben A szakpolitikai reformok és az oktatási-képzési rendszerek modernizációjának támogatása A nyelvtanítás és nyelvtanulás fejlesztése, a nyelvi sokszínűség és az interkulturális érzékenység támogatása A Tempus Közapalapítványon keresztül Intézmények nyújthatják be
4
KA1 PROJEKTEK – pedagógusok, munkatársak mobilitása
KA1 PROJEKTEK = tanárok/ munkatársak mobilitása Támogatható tevékenységek • Külföldi képzésen való részvétel (módszertani továbbképzés, nyelvtanfolyam) • Oktatási tevékenység egy külföldi iskolában • Szakmai látogatás (job shadowing) egy külföldi iskolában vagy szakmai szervezetnél
5
KA1 – Tanárok, munkatársak mobilitása
Hozadékok Szakmai fejlődés Tapasztalatcsere Nyitottság Nézőpontváltás Művelődés Kapcsolatépítés Kikapcsolódás Nyelvtanulás (és nagy motiváció) A külföldi iskolák vendégszeretete
6
KA1 – Tanárok, munkatársak mobilitása
Hogy vágtunk bele? – Elbírálási szempontok Csapat Koordinátor Intézményi/ fenntartói támogatás Projektötlet „Munkamegosztás” ECAS regisztráció Pályázat űrlap dokumentumok#10707
7
KA1 – Tanárok, munkatársak mobilitása
Miből áll egy projekt? ELŐKÉSZÜLETEK (résztvevők, feladatok, tanfolyamok kiválasztása, felkészülés a tanfolyamokra, utazás- szállás szervezése) MOBILITÁS (blog/ napló vezetése, tanfolyam, közösségi programok, dokumentumok gyűjtése) DISSZEMINÁCIÓ (terjesztés intézményen belül és kívül, utófeladatok, beszámoló) ZÁRÓBESZÁMOLÓ A beadás és a beszámoló is online zajlik.
8
Eddigi KA1 projektjeink
"Felkészülés a rejtett angol nyelvi tehetség felkutatására és gondozására" 5 pedagógus, KA1 sztgerasmus.blogspot.com „Iskolai együttműködések fejlesztése” 12 pedagógus KA1 sztgerasmus18.blogspot.com „Innováció és emberközpontúság a Szent Gellértben” 9 pedagógus/munkatárs sztgerasmus19.blogspot.com
9
KA1 – Tanárok, munkatársak mobilitása
Ki segít? Tempus Közalapítvány tájékoztató napjai/ honlapja Hungary Expert – 3 nagy nemzetközi szervezet tagjai tanartovabbkepzes.hu nyelvrepalyazok.hu LinguaFest, szeptember 7. Akvárium Klub Tájékoztató minden novemberben Más, már gyakorlott iskolák
10
KA2 – stratégiai/ iskolai- óvodai partnerségek (diákok mobilitása)
KA229 = Iskolai, óvodai partnerségek Célja: Az európai dimenzió erősítése az óvodákban és az iskolákban, illetve a köznevelési intézmények felruházása 21. századi készségekkel és kompetenciákkal. Bármilyen témájú projekt megvalósítható, melyben rövid vagy hosszú távú külföldi tanári és tanulói tevékenységek is megvalósíthatók. Pályázhatnak: Óvodák, általános iskolák, gimnáziumok, szakgimnáziumok, szakközépiskolák, szakiskolák, készségfejlesztő iskolák, kollégiumok, alap- vagy középfokú művészeti iskolák
11
KA229 – Iskola, óvodai partnerségek
Miért éri meg? Életszóló élmény, motiváció a diákoknak (nemcsak „kirándulás”, hanem nemzetközi munka) Nyelvtanulás Barátságok Az itthon maradó diákok is profitálhatnak (eredmények terjesztése, vendégfogadás) Valóban jó gyakorlatok tanulhatók
12
KA229 – Iskola, óvodai partnerségek
Hogy vágtunk bele? – Elbírálási szempontok Partnerkeresés (KA1 ismeretség, eTwinning, stb.) Projekttéma (jó gyakorlatok cseréje/ innováció) „Discovering our heritage and facing modern challenges.” Koordinátor iskola és partneriskolák Feladatok delegálása (pl. honlapok, kérdőívek, stb.) Támogató és önzetlen intézményi légkör (több kollégára szükség van, mint amennyi utazni tud)
13
KA229 projektünk menete 2018 október- előkészítő találkozó, Magyarország 2019 január – 1. találkozó, Írország, keresztény identitás 2019 február – 2. találkozó, Spanyolország, a munka világa 2019 október – 3. találkozó, Magyarország, a család
14
Pillanatképek
15
KA229 Külföldi utaztatás tapasztalatai
A szülőkkel folyamatos kapcsolattartás szükséges Dokumentumok, biztosítás, igazolványok ellenőrzése, fénymásolása, nyilatkozatok kitöltése A szállás kérdése (fogadócsalád vagy egyéb szállás?) A fogadócsaládok jellemzői Biztonság, ellenőrzés a kiutazás során Az idő legjobb kihasználása
16
Disszemináció – az eredmények terjesztése (KA1 ÉS KA2
Minden projektben kell Szellemi termék, melyet terjeszthetünk Beépülés az iskola stratégiájába/ ped. programjába (pl. projektnapok, interdiszciplináris megközelítés, dráma, stb.) Fenntartható eredmények Terjesztés intézményen belül és kívül (folyosó, diákok angol nyelvű előadása, blog, Börzék, média, honlap, kiadvány, videók, események, eTwinning, stb.)
17
Eddigi projektjeink Lezárt:
"Felkészülés a rejtett angol nyelvi tehetség felkutatására és gondozására" 5 pedagógus, KA1 „Iskolai együttműködések fejlesztése” 12 pedagógus KA1 Jelenleg zajlik: „Discovering our heritage and facing modern challenges 12 diák + 3 pedagógus KA2 „Innováció és emberközpontúság a Szent Gellértben” 9 pedagógus/munkatárs KA1 2020-ban kezdődik: „Boost your mental and physical health” KA2 13 diák + 4 pedagógus
18
Köszönöm a figyelmet!
19
KA1 – Tanárok, munkatársak mobilitása
Mekkora összegű támogatást kaphatunk? Kvótarendszer Utazás (UK 275 EUR) Napidíj (UK 128 EUR/NAP) Kurzusdíj (MAX 700 EUR) Szervezési költség (350 EUR) Hogy kell vele elszámolni? Ösztöndíjszerződések alapján; a tevékenység számít, s az ezeket igazoló dokumentumok (repülőjegy, részvételi igazolás, Europass)
20
KA229 – Iskola, óvodai partnerségek
Mennyi támogatást kaphatunk? (kvóták) Utazás (275 EUR) Napidíj (58 EUR/ FŐ/NAP) Projektmenedzsment (500 vagy 250 EUR/hónap) Tevékenységalapú elszámolás szükséges (részvételi igazolás, repülőjegyek). Saját fenntartó felé általában tételes elszámolás.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.