Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Brassói Sándor Oktatási Hivatal

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Brassói Sándor Oktatási Hivatal"— Előadás másolata:

1 Brassói Sándor Oktatási Hivatal
A 2018/2019-es tanév feladatai Brassói Sándor Oktatási Hivatal

2 2018/2019. évi tanév rendjéről szóló 13/2018. (VI. 14
2018/2019. évi tanév rendjéről szóló 13/2018. (VI.14.) EMMI rendelet új elemei Megjelent, a tanév hossza nem változott. Nevelőtestületi értekezleten elemezni, értékelni kell az országos kompetenciamérés, a nyelvi mérés, valamint a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulókkal kapcsolatos támogató rendszer utolsó rendelkezésre álló adatait. A jegyzőkönyvet meg kell küldeni az iskolaszéknek, az intézményi tanácsnak és a fenntartónak. {4.§ (3) bek.} Tanítás nélküli munkanap Az alapfokú művészeti iskola is rendelkezhet hat tanítás nélküli munkanap felhasználásáról {5.§}

3 Változások a KIR személyi nyilvántartásban I.
Oktatási azonosító számok egységesítése Az Nkt. 44. § (4) bekezdése értelmében egy személynek egy oktatási azonosító száma lehet. Ennek biztosítása érdekében a KIR személyi nyilvántartásban, valamint a felsőoktatási információs rendszer személyi törzsében több különböző oktatási azonosító számmal szereplő személyeknél egy érvényes oktatási azonosító szám került kijelölésre. Adatösszekapcsolás a BM által vezetett személyiadat- és lakcímnyilvántartással Az Nkt. 44. § (6) és (11) bekezdésében foglaltak alapján a személyiadat- és lakcímnyilvántartást vezető szerv nyilvántartásban megtörtént: a tanulók és alkalmazottak beazonosítása a beazonosított személyek személyazonosító- és lakcím adatainak validációja a beazonosított személyek személyazonosító- és lakcím adatainak automatikus frissítése.

4 Változások a KIR személyi nyilvántartásban II.
Az Nkt. 44. § (5) bekezdésének szeptember 1-jétől hatályos változása alapján a KIR személyi nyilvántartásban szeptember 1- jétől a tanulók azon adatát is rögzíteni szükséges, hogy melyik évfolyamon, mely országban vett részt a 9. § (4) bekezdése alapján szervezett határon túli kiránduláson. A határon túli kirándulások adatainak rögzítését a KIR személyi nyilvántartás tanulói adatlapján a Jogviszony adatok menüponton belül az Igénybevett szolgáltatások alatt található Határon túli kirándulások elnevezésű adatblokkban tudják az intézmények elvégezni. A határon túli kirándulások rögzítéséhez kapcsolódó funkciók: egy tanulóhoz több kirándulás is rögzíthető az adatrögzítés során nem csak egyénileg rögzíthető az adat, lehetőség van csoportos kérelemfeladásra is a felületen lehetőség van a kirándulás adatainak exportálására is az Exportok menüponton belül

5 Továbbfejlesztett Integrált nyomon követő rendszer (INYR) a pedagógiai szakszolgálatok számára
INYR-OPTIMALIZÁLÁS • jogosultság-egyszerűsítés • mesterjelszó-kezelő integrációja • szakterületi ellátási életutak • papíralapú adminisztráció támogatása, kiváltása • KIR-ellátotti adatok automatikus szinkronizálása • áttekinthető ellátási és tevékenységi bejegyzések kezelése • GDPR-érvényesítés ÚJ, HASZNOS FUNKCIÓK • forgalminapló-export • munkanapló-export • csoportok adminisztrálása • törzslapok létrehozása • a KIR-STAT-adatok exportjának előkészítése (a 2019-es KIR-STAT elkészítéséhez)

6 Szakmai ellenőrzések – a tanév rendje szerint
13/2018. (VI. 14.) EMMI rend. a 2018/2019-es tanév rendjéről 12. § (1) A Hivatal január 2. és március 29. között szakmai ellenőrzés keretében megvizsgálja az óvodákban az óvodába járási kötelezettség teljesítését és dokumentálását. (2) Az ellenőrzésről készült jelentést a Hivatal június 28-ig küldi meg az oktatásért felelős miniszter részére.

7 Szakmai ellenőrzések - alulteljesítők
A 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet alapján az országos méréseken alulteljesítő intézmények intézkedési terve jóváhagyásának menete: Az OH megküldi az eredményeket a fenntartónak. A fenntartó értesíti az alulteljesítő iskoláját, hogy intézkedési tervet kell készítenie. Az iskola elkészíti az intézkedési tervet, majd megküldi a fenntartónak (1. kör) – csak neki, az OH-nak nem! Ha 3 év múlva ismét alulteljesít az iskola, az OH a fenntartót felhívja intézkedési terv készítésére. A felhívástól számított 3 hónapon belül a fenntartó megküldi intézkedési tervét az OH-nak (2. kör) – csak ekkor kell!

8 Minősítések alakulása 2014-2018
Megszerzett besorolási fokozat Összes (fő) Pedagógus I. 10 215 Pedagógus II. 56 551 Mesterpedagógus 9 817 Kutatótanár 212 NOKS – Pedagógus I. fokozat 128 A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 39/K. §-a alapján automatikusan Pedagógus II. fokozatba került 26 990 Összesen Minősítésre vár* 76 000 * A nem kötelező Mester és Kutatótanár fokozatok nélkül

9 Pedagógusminősítés 2019 A jelentkezők száma: fő Az eljárásba bekerültek száma: fő Az eljárásba be nem kerülés miatt az EMMI-hez kérelmet benyújtók száma: 89 fő Portfólió-zárás: november 25. (vasárnapra esik) A évi időpontok publikálása: december 15.

10 Tanfelügyelet 2019 Intézményi ellenőrzés: 2.877
A tervbe kerülés elve: az összes intézmény harmada; olyan intézmények kerültek be a tervbe, amelyek vezetőinek már megtörtént a vezetői ellenőrzése, vagy még 2018-ban, illetve 2019-ben sor kerül a vezetői ellenőrzésére. Vezetői ellenőrzés: 2.228 A tervbe kerülés elve: akik 2019-ben az öt éves vezetői megbízásuk harmadik, negyedik évét teljesítik. Pedagógusellenőrzés: 792 A tervbe kerülés elve: olyan köznevelési intézmények pedagógusai, amelyekben a tanulók legalább 40%-a lemorzsolódással veszélyeztetett, és még nem vettek részt minősítésben és tanfelügyeleti eljárásban. A tervbe kerülésről az értesítéseket július 26-án kiküldtük.

11 Országos tanulmányi versenyek
Érettségi vizsgák A 2018/2019-es tanévben az érettségi vizsgákban jelentős változás nem várható. A vizsgaidőpontok megjelentek a tanév rendjében. A szakgimnáziumokban már folyik a felkészülés a évi érettségi változásokra. Országos tanulmányi versenyek Az eljárásrendek változatlanok: Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny (OKTV) országos művészeti versenyek SNI tanulók versenyei

12 Középfokú felvételi eljárás
Országos mérések A hazai országos mérések rendje változatlan (időpontok a tanév rendjében): Országos kompetenciamérés (OKM) DIFER idegen nyelvi mérés (6–8.: angol, német) célnyelvi mérések a két tanítási nyelvű iskolákban (6–8.) NETFIT Nemzetközi mérések: TIMSS 2019 – 4. és 8. évfolyam, 2 fő terület (matematika és természettudomány) Folytatódik a Hivatalnak az OKM felhasználási, elemzési lehetőségeivel kapcsolatos továbbképzési programja. Középfokú felvételi eljárás Az eljárásban nincsenek érdemi változások. Az időpontok, határidők megjelentek a tanév rendjében.

13 Köznevelési programok
Minden program esetében az OH folytatja a szokásos és bevált kommunikációs gyakorlatát: Részletes tájékoztató anyagok a honlapon ( Célzott elektronikus levelek az adott programban érintett intézményeknek. Az iskolák szervezési folyamatait (is) támogató szoftverek üzemeltetése. Elektronikus kommunikációs felületek folyamatos működtetése (kérdés- felelet). A közvetlen kommunikáció lehetőségének biztosítása (telefon). OH naptár az iskoláknak (augusztus 28-től, kb példányban). A POK-ok bevonása az iskolákkal való közvetlen kapcsolattartásba.

14 A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogatórendszer Feladatok Határidők A nevelési-oktatási intézmények adatszolgáltatása (5–12. évfolyam) február 10. A POK-ok értékelik az intézményi szintű beavatkozásokat, és támogató pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat nyújtanak a nevelési-oktatási intézményeknek március 31. Az OH tájékoztatja a fenntartót és a nevelési-oktatási intézményt az adott félév adatairól április 30. június 30. augusztus 10. augusztus 31. Az OH tájékoztatást ad a miniszternek a megelőző tanév járási szintű adatainak megoszlásáról, és áttekintést ad az intézmény, valamint a pedagógiai-szakmai szolgáltatás részéről megtett intézkedésekről október 30. NKT: 4. § 37. LEMORZSOLÓDÁSSAL VESZÉLYEZTETETT TANULÓ: AZ A TANULÓ, AKINEK AZ ADOTT TANÉVBEN A TANULMÁNYI ÁTLAGEREDMÉNYE KÖZEPES TELJESÍTMÉNY ALATTI VAGY A MEGELŐZŐ TANÉVI ÁTLAGEREDMÉNYÉHEZ KÉPEST LEGALÁBB 1,1 MÉRTÉKŰ ROMLÁST MUTAT, ÉS ESETÉBEN KOMPLEX, RENDSZERSZINTŰ PEDAGÓVÁLIK SZÜKSÉGESSÉ.

15 A jelzőrendszer adatai a 2017/2018-as tanév második félévéről
Országos adatok: lemorzsolódással veszélyeztetett tanuló (az össztanulói létszámhoz viszonyítva 8,86%) közülük: az elégtelen osztályzatot kapott tanulók száma: fő az évismétlésre kötelezett tanulók száma: fő A 2016/2017-es tanév második féléves adatai: lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók száma: fő (10,85%) elégtelen osztályzatot kapott tanulók száma: fő évismétlésre kötelezett tanulók száma: fő

16 A 2017/2018-as tanév második félévi adatai

17 A szaktanácsadói kapacitás jellemzői
án 1912 fő mesterpedagógus szerepel a szaktanácsadói névjegyzékben, ebből 151 főnek megszűnt, vagy tartósan távol van a jogviszonya. Az 1912 fő mesterpedagógus közül az Oktatási Hivatal fővel kötött szerződést, a POK-ok által június végén beküldött nyilvántartási rendszerek alapján, ezekből 115 vezető szaktanácsadó. A többi mester szaktanácsadó nem állami fenntartású intézményben dolgozik.

18 Az országos szaktanácsadás feladatai 2018-ban
POK szaktanácsadók száma beosztott feladat megbízólevél kiadva teljesítésigazolás kiadva Békéscsabai POK 72 992 540 423 Budapesti POK 337 6.391 6.386 2.358 Debreceni POK 60 539 360 Egri POK 65 595 588 498 Győri POK 100 2.335 1.778 1.331 Kaposvári POK 77 1.190 808 671 Miskolci POK 73 876 875 537 Nemzetiségi POK 36 221 161 118 Nyíregyházi POK 461 408 Pécsi POK 53 469 465 438 Salgótarjáni POK 45 402 369 Szegedi POK 150 2.763 1.388 1.104 Székesfehérvári POK 91 1.286 1.011 385 Szolnoki POK 130 1.062 982 727 Zalaegerszegi POK 86 1.695 897 796 Összesen 1.447 21.283 17.102 10.523 POK Igények 2017 Békescsabai POK 1677 Budapesti POK 4880 Debreceni POK 2453 Egri POK 1447 Győri POK 2785 Kaposvári POK 1992 Miskolci POK 2507 Nemzetiségi POK 566 Nyíregyházi POK 2251 Pécsi POK 2000 Salgótarjáni POK 1750 Szegedi POK 4296 Székesfehérvári POK 3017 Szolnoki POK 2862 Zalaegerszegi POK 1682 összesen 36165 ai állapot.

19 Szaktanácsadói kapacitás bővítése 2018 évi rendkívüli mesterpedagógusi minősítés alapján
2018 rendkívüli eljárásra 353 fő pályázott A pályázók 637 hiányterületre adták be a pályázatokat 172 fő kapott elutasítást 181 fő került be a szaktanácsadói képzésekbe, akik a képzés sikeres befejezése után részt vesznek a rendkívüli minősítési eljáráson 2019-től mint új szaktanácsadókkal bővül a szaktanácsadói feladatellátás

20 Témahetek a 2018/2019. tanévben A témaheteket az EMMI a tanév rendjéről szóló rendeletben az alábbi időpontokban hirdette meg: Pénzügyi és vállalkozói témahét (Pénz7): 2019. február 25. és március 1. között Fenntarthatósági Témahét 2019. március 18. és március 22. között Digitális Témahét 2019. április 8. és április 12. között Pénz7: Befektetések a fókusztéma Fenntarthatósági Témahét: Víz és közlekedés a fókuszban Digitális Témahét: A médiatudatosság programelem kiemelhető További információ:

21 Nkt. módosítás – tervezett (!)
Óraszámok, terhelés újragondolása Pedagógusterhelés kérdőív Adminisztrációs terhek csökkentése (jelenléti ív) Az egyéni teljesítmény fokozottabb elismerése (eltérítés) A pályára lépés, a pályára visszatérés ösztönzése Megteremtődik a célfeladat kifizetésének lehetősége Vezetői életpálya: pótlékok növelése, ezen felül érdemi ösztönző bevezetése Szigorítás várható a magántanulói jogviszony terén a visszaélések felszámolása érdekében A tanulmányi idő lerövidítése esetében az osztályozó vizsgákat független vizsgabizottság előtt kell teljesíteni

22 SIKERES TANÉVET KÍVÁNOK!


Letölteni ppt "Brassói Sándor Oktatási Hivatal"

Hasonló előadás


Google Hirdetések