Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaRegina Mezei Megváltozta több, mint 5 éve
1
A projekt általános bemutatása, kapcsolódási pontok a felsőoktatási intézményi fejlesztésekhez
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP Rendszerszintű fejlesztések és hozzáférés bővítését szolgáló ágazati programok a felsőoktatásban
2
A KIEMELT PROJEKT ALAPADATAI
Megvalósítója: Oktatási Hivatal A megvalósítás ideje: – A megvalósítás költsége: 1 931 Ft A támogatás mértéke: 100% INDIKÁTOR 3 – MÉRFÖLDKŐ 3 – SZAKMAI MUTATÓ 8 % SZAKMAI HR 69 SZAKMAI BESZERZÉS (TANKÖNYVTÁR 12) 17 SZAKMAI MŰKÖDÉS SZOLGÁLTATÁS 6 SZAKMAI ÖSSZESEN 92 ÁLTALÁNOS PROJEKTMŰKÖDÉS 8 PROJEKT ÖSSZESEN 100
3
A projekt célkitűzései
Stratégiai cél: a kompetenciamérésre alapozva felzárkóztató kurzusok meghirdetése az alsó harmadba tartozó hallgatóknak a lemorzsolódás csökkentése, speciális ismereteik szintjének javítása érdekében; a képzés kezdetén és zárásakor is elvégzett kompetenciaméréssel annak feltárása, hogy az adott intézmény képzésének köszönhetően milyen a hallgató fejlődése felsőfokú tanulmányai során. Átfogó cél: a felsőoktatásba való bekerülést, bennmaradást (lemorzsolódást megakadályozó) támogató rendszerek, illetve e mutatók mérését ágazati szinten lehetővé tevő fejlesztések megvalósítása. Specifikus cél: a felsőoktatási hallgatói sikeresség intézményi előmozdításának központi, rendszerszintű támogatása.
4
Felsőoktatási hallgató Felsőoktatási oktatók-kutatók
Célcsoportok Felsőoktatási hallgató Felsőoktatási oktatók-kutatók A felsőoktatási intézmények munkatársai Fenntartói irányítás Ágazati vezetés KÖZNEVELÉS MUNKAERŐPIAC
5
Az OH feladatvállalása
Előkészíti a felsőoktatási kompetenciamérési rendszer 2020-tól történő országos szintű bevezetését. Hozzájárul a hallgatói nyomon követésben a szociális dimenzió több szempontú elemzésének megvalósításához. A Diplomás Pályakövető Rendszeren belül mérhetővé teszi a kilépés mellett a felsőoktatásba való belépést is. A lemorzsolódási vizsgálatok támogatása és a szükséges adatbázis- fejlesztések végrehajtása érdekében fejleszti a Felsőoktatási Információs Rendszert. A Digitális Tankönyvtár funkcionalitásának megújításával és a hiányzó tartalmak részleges beszerzésével javítja és növeli a hozzáférést. Funkcionalitás: nem inkább: funkcióinak megújítása?
6
FELSŐOKTATÁSI KOMPETENCIAMÉRÉS
A kompetenciamérés szakmai előkészítése, konceptualizálás és operacionalizálás Pilotszakasz Hallgatói visszajelzés biztosítása, a felsőoktatási végzést támogató programelem megvalósítása Kutatói utánpótlás biztosítása a kompetenciamérés területén EFOP-3.4. EFOP-3.5. EFOP-3.6.
7
A SZOCIÁLIS DIMENZIÓ MÉRÉSE
Családi háttérindex (CSHI) adatintegrációjának megvalósítása Adatintegrációs elemzés keretében a felsőoktatási életút és a gyermekkori szociális helyzet közötti összefüggések elemzése EFOP-3.1. EFOP-3.2. EFOP-3.3. EFOP-3.4. ?...
8
DIPLOMÁS PÁLYAKÖVETŐ RENDSZER
A DPR kutatási koncepciójának továbbfejlesztése FIR-alapú kutatással, pályakövetési adatintegráció A DPR keretében mérési eredmények intézményi szintű felhasználásának támogatása A DPR keretében megvalósuló mérési eredmények disszeminálása Kutatói utánpótlás a DPR területén EFOP-3.4. EFOP-3.5. EFOP-3.6.
9
FELSŐOKTATÁSI INFORMÁCIÓS RENDSZER
A kompetenciamérési és DPR-fejlesztések eredményeként létrejövő adatok tárolása és kezelése A lemorzsolódás okainak vizsgálata, nyomon követése, elemzése és publikálása Az adatvagyonra építhető elemzéseket támogató fejlesztések, a FIR bővítése elemzésekkel Az intézményi jogutódlások leképezésének kifejlesztése EFOP-3.4. EFOP-3.5. EFOP-3.6.
10
A DIGITÁLIS TANKÖNYVTÁR FEJLESZTÉSE
A funkcionalitásának fejlesztése Hiánypótló szakkönyvek közzététele a portálon A felsőoktatási szférában keletkezett tananyagok közzététele EFOP-3.4.3 EFOP-3.5.2
11
GYARAPODÓ TUDÁSTŐKE Képzésfejlesztés „értéklánc-alapú” megközelítéssel
EFOP 3.4. „A felsőfokúnak megfelelő szintű oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása” Korai pálya-orientáció Képzők képzése (általános és középiskolai tanárok) Előkészítő képzések, „0. évfolyam” Intézményi kampányok, beiskolázás Bennmaradást támogató programok Oktatási innováció: kimenetek bővítése, gyakorlatorientáltság Gyakorló szakemberek bevonása Felkészítés a céges környezetben való munkavégzésre
12
OH EFOP-3.4.5 HORIZONTÁLIS OH EFOP-3.x.y FOI EFOP-3.4/5/6.x
OI EFOP-3.x.y
13
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Hauser Zoltán hauser.zoltan@oh.gov.hu
EFOP VEKOP Rendszerszintű fejlesztések és hozzáférés bővítését szolgáló ágazati programok a felsőoktatásban
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.