Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaHenrik Ervin Péter Megváltozta több, mint 6 éve
1
Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában
3
Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola
Az iskola földrajzi elhelyezkedése Bel-Budán, de - a Budai-hegység lábánál - a Dunaparton
7
Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola
Út a környezettudatos iskoláig 1950-ben létesült, mint vegyipari technikum 1990-től a gyors társadalmi-gazdasági változások és belső innováció következtében jelentős megújulás: 1990/91-től gimnáziumi képzés 1995/96-tól környezetvédelmi szakképzés
8
Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola
2001/02-től felnőttoktatás 2006/07-től kötelező beiskolázású szakiskolai osztályok 2007/08-tól felzárkóztató oktatás 2008/09-től a szakképzés a Térségi Integrált Szakképző Központ keretei között
9
Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola
Jelenleg: 43 osztályban 1400 tanuló nevelése-oktatása folyik
10
Iskolánk, mint környezettudatos iskola
A fenntarthatóságra és a környezettudatosságra nevelés az iskola mikro-, és makrokörnyezetében is érvényesül
11
Mikrokörnyezet Tanítási órákon, gyakorlatokon
Az IMIP szerint tanmeneteket kell készíteni. A tanmenetekben jelezni kell, hogy az adott tanítási egységben a „zöld” szemlélet hogyan kap szerepet Az óralátogatások-óraelemzések egyik fő szempontja, hogy mennyiben jelentek meg a környezeti nevelési szempontok a tanítási órán
12
Mikrokörnyezet Rendhagyó tanítási órák szervezése
Projectnapok munkaterv szerint
13
Mikrokörnyezet Az érettségi tételek között, valamennyi tantárgyból szerepelnie kell „zöld” tételnek Az órák kezdetét és végét védett madarak füttye jelzi
14
Mikrokörnyezet A tanórán kívüli tevékenységekben
- Környezeti nevelési kortárs-segítő csoport működtetése Szelektív hulladékgyűjtés (papír, fém-italosdoboz, műanyagflakon, száraz-elem) Komposztáló
19
Mikrokörnyezet Madáretetők az iskolaudvaron Kerékpártároló
22
Mikrokörnyezet Fényforrások szelektív gyűjtése
25
Mikrokörnyezet Részvétel a Globe-programban -
Zöld fesztivál a Margitszigeten a Föld Napján
26
Mikrokörnyezet A BISEL-program bázisiskolája vagyunk
27
Kirándulási terv készítése Megemlékezés a Jeles Napokról
Zöld hirdető működtetése
29
Mikrokörnyezet Egészséges élelmiszerek az iskolai büfében
Bioital-automata a folyosón
31
Mikrokörnyezet Az iskolai környezeti nevelési tevékenységet környezeti nevelési munkaközösség felügyeli. Tagjai: a munkaközösség-vezetők A munkaközösség-vezető az iskolavezetés tagja.
32
Mikrokörnyezet Az iskolai Diákönkormányzatban dolgozik környezetvédelmi referens. Ő a DÖK vezetésének is tagja.
33
Mikrokörnyezet A munkatársak felvételénél a környezeti neveléssel szembeni attitűd kiemelt döntési szempont. A munkatársak évenkénti értékelésénél a környezeti nevelés terén végzett munka kiemelt minősítési szempont
34
Mikrokörnyezet Az ügyeletes vezető munkaköri feladata a víz- és energiatakarékosságra való fokozott odafigyelés Az irodai munkához, a levelezéshez újra-papírt használunk A gyakorlatok jegyzőkönyvezése elektronikusan történik A takarítók környezetbarát takarítószereket használnak
35
Mezokörnyezet Önkéntes munka állatmenhelyeken
Zöld civilszervezetek támogatása
39
Mezokörnyezet Folyamatos graffity-mentesítés
A kidobásra ítélt szobanövények befogadása Környezeti nevelési versenyek szervezése általános iskolások számára Környezeti nevelési versenyek szervezése a társiskolák tanulói részére Véradónap szervezése
42
Makrokörnyezet Programok szervezése a Föld napján (Nagyköveti látogatás) Részvétel a környezetvédelmi tananyagok digitalizálásában Közreműködés továbbképzések szervezésében Média-megjelenések. (Környezetvédelem, NG. online)
43
Elérhetőség: www. than.hu
44
Köszönöm figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.