Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bekiabálás a döntéshozónak: MIKÉNT GYARAPODHAT A FRISS TUDÁS

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bekiabálás a döntéshozónak: MIKÉNT GYARAPODHAT A FRISS TUDÁS"— Előadás másolata:

1

2 a kibicnek és a női könnyeknek sose hittek a zsugások A bekiabálás művészete

3 A profi döntéshozó felelőssége, hogy mennyit használ a bekiabált tudásból a döntéshozáshoz. A bekiabálás művészete

4 „Hülye az, aki adott pillanatban azt mondja, amit nem kellene, az akaratlan elszólások mestere. Az ostoba defektusa nem társadalmi, hanem logikai. Az ostoba nagy hangon hirdeti tévedését, közhírré teszi.” (Eco) A bekiabálás művészete

5 Bölcselkedjünk: az kisebb bűn mintha szerszámot keresnénk ahhoz amiről nem tudjuk, hogy mi

6 A hatvanas évek vége fele, amikor apám nagynénikéje színes fotókat és rágógumit küldött Amerikából, akkor hallottam először a „Bezzeg Amerikában”. A kilencvenes évek elején: Used Book A bekiabálás művészete

7 „Keleti vérem, ez a lomha, Szomjúhozóan issza Nyugatot” (Ady) A bekiabálás művészete

8 „Az ápoltak vették át az elmegyógyintézet vezetését.” Nem látom megvalósíthatónak a matematika trónfosztását. A bekiabálás művészete

9 „Az ember éppen úgy képes önálló gondolkodásra, mint a macska úszásra. Megteszi, ha rákényszerül, de jobban szereti, nem tenni”. (Kahneman) A bekiabálás művészete

10 Kell-e coach ha mindent magad meg tudsz csinálni „Nem az sodor bajba, amit nem tudsz, hanem amit holtbiztosan tudsz, csak épp rosszul.” (Mark Twain) A bekiabálás művészete

11 A tudás nem tódul belénk csak úgy, hanem vadászni kell rá, mint az élelemre. A bekiabálás művészete

12 Hozzáférhető tudás Szükséges tudás Friss tudás A fogalmi keret lényege a harmónia Ha nem találom meg a belső konzisztenciát, akkor feladom. A bekiabálás művészete

13 „Az illúziómentes pozitivista tudomány, túlhajtva céljait, a XIX. században a bölcsészetet védekező pozícióba kényszerítette (a pszichológia ezzel két tűz közé került).” A bekiabálás művészete A hozzáférhető tudás belső konziszten- ciájának validálása A konzisztens tudás relevanciájának validálása A releváns tudás érvényességi tartományának validálása

14 Igazolható definíció nincs, de metaforák vannak: „A rohanó ló hátáról egy mozgó labdát kell elütni, és körülötted lószar repdes, és az ellenfél is rohan, és nem hallod mit ordibál a coach.” A bekiabálás művészete Hozzá- férhető tudás Friss tudás Érvényes tudás Szükséges tudás Releváns tudás idő tér

15 "Van per, osztozás, Vádaskodás - de csak nem tudni, melyik az igazi" – (Lessing a Bölcs Náthán)

16 Bolhának lenni Avagy parazita az elefánton bolhák

17 „Strázsa János uram hagyta a lópatkolást a legényére, felölté az újdonatúj mándliját, kiélesíté a vágó-nyesı szerszámait a kis köszörűkövön, még pofon is vágta a kovácsinast, aztán fölült egy ökrös szekérre…”

18 Sehova tartozás – a szabadúszónak nincs gyámja: a kirekesztettek festményei ma sok pénzért adhatók el bolhák

19 Független emberek, akinek esetleg saját kisvállalata is van, amelyben egyedül, vagy egy-két társsal dolgozik bolhák

20 Lehet, hogy a kényszer, de az is lehet, hogy a szabadság vágya hozta létre a „csináld magad!” (buherálás) társadalmat. bolhák

21 Add el magad: Semmit sem veszünk, és vallást sem változtatunk. bolhák

22 A szabadúszó (vagabund, vándor, csöves, csavargó): szép és vonzó az ajánlatod, de mi lesz, hogyha csődöt mondunk bolhák

23 Sokan vannak a piacon: kiktől és milyen távolságra akarok lenni A piacon

24 A mesterszintű döntéshozónak hiányzik „az érvényes tudás, az új alkimistáknak van fölösleges „friss tudásuk”. A bekiabálók keresik a „hozzáférhető tudást”.

25 egy vihar úgy rakja le a törmelékeket, hogy abból összeálljon egy iPhone vagy a Big 4 audit cégek oligopóliuma A piacon

26 Aligha azzal van baj, hogy a tanácsadók pénzt csinálnak, hanem inkább azzal, hogy a tudásukkal nyújtott szolgáltatás nem arányos az érte kapott díjakkal A piacon

27 A bekiabálás leválasztható a meghallgatásról A piacon

28 A „life-coach”-ok nem kiabálnak be és így sehogy se férnek be a coach-definícióba. A piacon

29 6:0 volt és van! De ki nyert? Saját gondolataink csak akkor érnek bármit is, ha képesek vagyunk arra, hogy saját gondolataink legyenek. A piacon

30 Túl a tan(ítás)okon A bekiabálás műfajba mindenki bevándorló valamilyen tan(ításból) Meta-tudás túl a tanokon

31 Nem jártak versíró szakmunkás iskolába Ne beszéljünk valamiről, hanem kiabáljunk be valamit Meta-tudás túl a tanokon

32 A pszichológusból lett bekiabáló azt mondja, hogy a betegem, a kereskedőből lett coach azt mondja, hogy az ügyfelem. Meta-tudás túl a tanokon

33 „A festészet nem nehéz dolog, ha az ember tehetségtelen. De ha tehetséges... Ó, akkor pokolian nehéz!” Meta-tudás túl a tanokon

34 Figyelemhiány a globális faluban: Nagyon nehéz a néhányszáz séma nyomán megszűrni a szemetet Meta-tudás túl a tanokon

35 A szűkösség nem zavara hiszen megszoktuk. A bőség az idegen! Meta-tudás túl a tanokon

36 Melyik állat az állatok orvosa? ha a bekiabálók hinnének abban, amit csinálnak, akkor ők is hasonló összegekért kérnének friss tudást a coachok coachától Meta-tudás túl a tanokon

37 Abból, hogy tudást kért, nem következik, hogy kell is neki a hozzáférhető tudás. Albérlők: hozzáférhető tudás

38 A Háború és béke az oroszokról szól Ha tájékozódni akarunk a világban, akkor talán ennyi is elég. Ha egy problémát akarunk megoldani, akkor kevés.

39 Albérlők: hozzáférhető tudás A konfekció (PPT) olcsó, a testre szabott (fekete tábla) drága Nincs idő, se tér arra, hogy a döntéshozó kipróbálja rengeteg szemetet

40 Albérlők: hozzáférhető tudás Keresd meg a tudás alkotóját! erre böngészésre a döntéshozónak nincs ideje.

41 Albérlők: hozzáférhető tudás A fizikában az egyik elmélet lecseréli a másikat A puha tan(ítás)okban sokáig egymás mellett élhet a régi és az új fogalmi keret:

42 „És nevet ad az ember minden baromnak, az ég madarainak, és minden mezei vadnak…” Se lent se fent, hanem ott ahol kell, hogy legyen Albérlők: hozzáférhető tudás

43 bekiabáltam, hogy „No more bonus”,Rögtön rákérdezett, hogy honnan tudom. A gondolkodó óriásoktól! – adtam rá az antipozitivista választ. Házi feladat

44 Művész anyanyelvűek: „terminus technikus” A klumpa nyelve Művész anyanyelvűek

45 Művész-anyanyelvüek (zenészek, költők, festők, zoológusok, történészek) dolgoztak rajta… A jó művészek imitálnak, a nagy művészek lopnak. Művész anyanyelvűek

46 Ha nevet akarsz adni a valóságnak, akkor bújj ki a kalitkádból, de ne bújj be se az átlagosba, se máséba! Ariely előzenekara Művész anyanyelvűek

47 A formális tanulás koncepciója a „kiművelt emberfők” gyár- tásán alapul, ahol megtanulhatunk néhány alapfogalmat. A bekiabáláskor, az informális tanulással konstruálódik az új tudás Művész anyanyelvűek

48 nem sikerült elérnünk, hogy csak első osztályú tudást vegyenek meg a diákjainkból lett coachok

49 Művész anyanyelvűek csak HIPO van, LOPO nincs: Ha mindenkinek óriási a potenciája, akkor az, mihez képest nagyobb?

50 Művész anyanyelvűek „Senki sem írhatja elő nekem, kit kedveljek és kit ne. Ott azért még nem tartunk.” " Chaplin

51 a mester informálisan tanul a szavannában informális tanulás

52 Kevés ember van, akik nélkül a világ másmilyen lenne, mint amilyen. Ők a paradigma-teremtők. A paradigma váltók a szavannában tanulnak informális tanulás

53 A harmadosztályú tanácsadóknál „az apám is maradt a kaptafánál”, a „híres külföldi tanácsadóipar versenyre buzdít” és a bezzeg az Amerikából érkezett „a used book” is így csinálta” jelszavakba kapaszkodik. informális tanulás

54 Az ablak, amin keresztül a döntéshozó nézi a világot: Sovány és fukar informális tanulás

55 „Ha nagy leszek, akkor én az űrben, űrhajó versenyző leszek.” Másként tanuljuk meg a tanulhatót, és a tanulhatatlant informális tanulás

56 Hány multi áll ma készen arra, hogy, kétszáz legmagasabb rangú vezetőjének 30-40%- Kínából, Indiából, és Braziliából érkezzen? informális tanulás

57 Akiknek nem kiabálták be a friss tudást, továbbra is abban hisznek, hogy egy leányvállalat alapítása új piac kinyitását jelenti, ahol mindent ugyanúgy kell csinálni, mint az anyacégnél. informális tanulás

58 Mindenki látott már tanulót, tanítót és tanulnivalót (tartalmat), de senki sem látott tanulást – kontextualizálást. Befogadható

59 Bezzeg Amerikában pontosan leírják, hogy mi mindent kell megtenni a sikerért a McDonald’s és az olasz étterem Befogadható

60 Protekció: diákok ajánlottak A diploma mellé nem jár egy jól menő fogorvosi rendelő: Majd lesz ajánlás, miután megtörtént a kezdés a mester árnyékában. Befogadható

61 Nagyon más belépni egy hajógyárba, mint egy bankba Befogadható

62 Nem volt türelmük lenyelni néhány buktát, és ami ennél rosszabb, nem tudtak odafigyelni a bekiabálás elutasítására. Befogadható

63 Legyél alázatos! Képtelenek voltak a bekiabált új tudás iránti alázatra. Néhány fillérért visszaváltottak a tréningpiacra. Elővették a spájzból a régi jelszavakat: fejlesztünk, motiválunk... Befogadható

64 Beígérték a sikert, és már ezzel megmutatták, hogy nem értik a bekiabálás lényegét. Befogadható

65 Azt a friss tudást kiabáld be, amit ott és akkor az elme be tud, és be akar fogadni! Befolyásolható

66 De jó a buszsofőrnek, ő délben hazamehet! De rossz a buszsofőrnek, ő hajnalban megy dolgozni! Befolyásolható

67 „AZÉ…” Befolyásolható

68 „A csacska macska farka kacska.” és a „Vagyok, mint minden ember: fenség, / Észak-fok, titok, idegenség” Befolyásolható

69 Van, aki azt hallotta, de jó neki, hiszen spájzból főzhet. Van, aki azt hallotta, hogy de rossz neki, hiszen spájzból kell főznie Befolyásolható

70 Inkább egy egyszerű dolgot kell százszor elmesélni, mint száz nagyszerű dolgot egyszer-egyszer. Befolyásolható

71 „Ki tudja, hogy áll a dolog ezekkel a konzulokkal. Vagy jönnek, vagy nem jönnek. De ha jönnek is, nem fordul meg medrében a Lašva, hanem továbbra is arra folyik, amerre addig. Mi itt otthon vagyunk, és akárki más jön ide, idegenbe jön, s nem lesz sokáig maradása.” Befolyásolható

72 „a nyugati világ nyugdíjas üzemmódra kapcsolt”: minden mediokrisztánban történik, semmit sem akarunk újragondolni Újragondolható

73 azt csináljuk, amit szeretünk, hagyjunk nyomot a világegyetemben, Újragondolható

74 A startup-versenyeken a „bankár-anyanyelvű” közvetítők azt követelik az újítóktól, hogy tudják a tutit: A közvetítők nem ismerik a mondást, hogy „a zsokét nézd, ne a lovat”. Újragondolható

75 Semmi értelme sincs annak, ha a szervezet újrafiatalodásának folyamatát jól strukturáltan leírják Újragondolható

76 Az innovátor az álmaira előbb a hatalomtól kell, hogy kapjon áldást, talán még buzdítást is. Anélkül nem megy. Újragondolható

77 A siker egyik aranyszabálya, hogy az emelkedő ív lecsengése előtt egy újabb ív megkezdésébe kell belefogni. Újragondolható

78 YUCCIES: megérdemeljük, sőt mi több, követnünk is kell az álmainkat Újragondolható

79 tanulni jöttél az iskolába, hogy meglásd, máshogy is lehet. Akarod azt amit akarsz

80 Vannak, akik valamiben kevésbé tehetségesek, nekik többet kell tanulni/gyakorolni. És vannak, akik tehetségesek valamiben, és így kevesebbet kell tanulni/gyakorolni. Akarod azt amit akarsz

81 Annyit tudhatsz meg a coachról, amennyit az érettségizett tudhat Camille Pissarróról, és annyit tudhatsz meg a coachingról, amennyit az érettségizett tudhat az impresszionizmusról. Akarod azt amit akarsz

82 A bukta íze Akarod azt amit akarsz

83 A bukta bűze Akarod azt amit akarsz

84 Egyébként úgy vélem, hogy Karthágót el kell pusztítani. Akarod azt amit akarsz


Letölteni ppt "Bekiabálás a döntéshozónak: MIKÉNT GYARAPODHAT A FRISS TUDÁS"

Hasonló előadás


Google Hirdetések