Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMáté Szalai Megváltozta több, mint 6 éve
1
Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában
3
Than Károly Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola
Az iskola földrajzi elhelyezkedése Bel-Budán, de - a Budai-hegység lábánál - a Dunaparton
7
Than Károly Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola
Út a környezettudatos iskoláig 1950-ben létesült, mint vegyipari technikum 1990-től a gyors társadalmi-gazdasági változások és belső innováció következtében jelentős megújulás: 1990/91-től gimnáziumi képzés 1995/96-tól környezetvédelmi szakképzés
8
Than Károly Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola
2001/02-től felnőttoktatás 2006/07-től kötelező beiskolázású szakiskolai osztályok 2007/08-tól felzárkóztató oktatás 2008/09-től a szakképzés a Térségi Integrált Szakképző Központ keretei között
9
Than Károly Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola
Jelenleg: 44 osztályban 1400 tanuló nevelése-oktatása folyik
10
Iskolánk, mint környezettudatos iskola
A fenntarthatóságra és a környezettudatosságra nevelés az iskola mikro-, és makrokörnyezetében is érvényesül
11
Mikrokörnyezet Tanítási órákon, gyakorlatokon
Az IMIP szerint tanmeneteket kell készíteni. A tanmenetekben jelezni kell, hogy az adott tanítási egységben a „zöld” szemlélet hogyan kap szerepet Az óralátogatások-óraelemzések egyik fő szempontja, hogy mennyiben jelentek meg a környezeti nevelési szempontok a tanítási órán
12
Mikrokörnyezet Rendhagyó tanítási órák szervezése
Projectnapok munkaterv szerint
13
Mikrokörnyezet Az érettségi tételek között, valamennyi tantárgyból szerepelnie kell „zöld” tételnek Az órák kezdetét és végét védett madarak füttye jelzi
14
Mikrokörnyezet A tanórán kívüli tevékenységekben
- Környezeti nevelési kortárs-segítő csoport működtetése Szelektív hulladékgyűjtés (papír, fém-italosdoboz, műanyagflakon, száraz-elem, háztartási olaj, fényforrás) Komposztáló
20
Mikrokörnyezet Madáretetők az iskolaudvaron Kerékpártároló
23
Mikrokörnyezet Fényforrások szelektív gyűjtése
26
Mikrokörnyezet Háztartási olaj gyűjtése
28
Mikrokörnyezet Részvétel a Globe-programban -
29
Mikrokörnyezet A BISEL-program bázisiskolája vagyunk
30
Mikrokörnyezet UNESCO Társult Mintaiskola
31
Mikrokörnyezet KÖVET „Zöld iroda” programja
33
Kirándulási terv készítése Megemlékezés a Jeles Napokról
Zöld hirdető működtetése
35
Mikrokörnyezet Egészséges élelmiszerek az iskolai büfében
Bioital-automata a folyosón
37
Mikrokörnyezet Az iskolai környezeti nevelési tevékenységet környezeti nevelési munkaközösség felügyeli. Tagjai: a munkaközösség-vezetők A munkaközösség-vezető az iskolavezetés tagja.
38
Mikrokörnyezet Az iskolai Diákönkormányzatban dolgozik környezetvédelmi referens. Ő a DÖK vezetésének is tagja.
39
Mikrokörnyezet A munkatársak felvételénél a környezeti neveléssel szembeni attitűd kiemelt döntési szempont. A munkatársak évenkénti értékelésénél a környezeti nevelés terén végzett munka kiemelt minősítési szempont
40
Mikrokörnyezet Az ügyeletes vezető munkaköri feladata a víz- és energiatakarékosságra való fokozott odafigyelés Az irodai munkához, a levelezéshez újra-papírt használunk A gyakorlatok jegyzőkönyvezése elektronikusan történik A takarítók környezetbarát takarítószereket használnak
41
Mezokörnyezet Önkéntes munka állatmenhelyeken
Zöld civilszervezetek támogatása
45
Mezokörnyezet Folyamatos graffity-mentesítés
A kidobásra ítélt szobanövények befogadása Környezeti nevelési versenyek szervezése általános iskolások számára Környezeti nevelési versenyek szervezése a társiskolák tanulói részére Véradónap szervezése
48
Makrokörnyezet Programok szervezése a Föld napján (Nagyköveti látogatás) Részvétel a környezetvédelmi tananyagok digitalizálásában Közreműködés továbbképzések szervezésében Média-megjelenések. (Környezetvédelem, NG. online)
49
Elérhetőség: www. than.hu
50
Köszönöm figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.