Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaJúlia Szabó Megváltozta több, mint 6 éve
1
pedagógusképzés kihívásai „A tanítás művészete és tudománya”
A kompetencia alapú pedagógusképzés kihívásai „A tanítás művészete és tudománya” „Tudományok Hete” Óvó- és Tanítóképző Tanszék Szimpózium 2017. november 8.
3
Mottó „Aki nem tudja elmondani azt, amit tud, úgy, hogy egy utcaseprő is megértse, az maga sem érti igazán.” (Öveges József)
4
A középkor üzenete Mindenki alkalmas a tanításra A tananyag ismerete
A tudás átadásának képessége magától értetődő
5
A tanítás anno „Tanítványainak jó s dicséretes példát adjon.”
„Elég tudós legyen.” „Tanítsa őket világosan, röviden és teljességesen.” Ajándékokon ne legyen kapdosó.” (Apáczai: Magyar Enciklopédia, 1655)
6
Műveltség Szakértelem Kompetencia
7
Tanári kompetencia
8
A képzési szakasz Mintakövetés, szerepek (irodalom, példaképek)
Nézetek feltárása Kompetenciák (MA) Közoktatási tapasztalat,képzés, gyakornoki szakasz, továbbképzés Alkalmasság, teljesítmény
9
Tanításelméletek Behaviorizmus (a tananyag leadása, inger-válasz)
Kognitívizmus (megismerési folyamatok, információfeldolgozás, megértés, tudástranszfer) Konstruktivizmus (tudásépítés, előzetes tudás)
10
ESETEK
11
Tanítás-módszertani dilemmák
Kritikus metodikai változók (megerősítés, cselekvés,differenciálás, motiváció, önszabályozás) Alapmódszerek Motiváló módszerek
12
A mesterség
13
Oktatási intelligencia
Koncepció, stratégia Kompetencia Taktika
14
A megváltozott szerepkör
Problémamegoldás Motiváció Tanterv Kognitív kompetencia Értékelési kompetencia Együttműködés (ASCD,2000)
15
Kanada Oktatási Intelligencia (Barrie Bennett) Asszisztencia Altatás
Egy beteg Azonnali eredmény
16
Kanada Magány Nyüzsgés 30 tanuló Hosszú távú hatás
17
Tanári kompetenciák
18
TANULÓI EREDMÉNYESSÉG TANÁRI PROFESSZIONALIZMUS
Összegzés TANULÓI EREDMÉNYESSÉG TANÁRI PROFESSZIONALIZMUS
19
Összegzés Szaktudomány Pedagógia-pszichológia Szakmódszertan Gyakorlat
20
„Egy tanférfiúnak az a dolga és kutyakötelessége, hogy fejlődőképes maradjon. Máskülönben a tanítványok ágyban maradnának és egy gramofon darálná le a tananyagot. Nekünk tanítók kellenek, akik fejlődnek és azt akarják, hogy mi fejlődjünk.” Összegzés
22
PEDAGÓGUSOK SZEMÉLYISÉGE
23
3A
24
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.