Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

pedagógusképzés kihívásai „A tanítás művészete és tudománya”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "pedagógusképzés kihívásai „A tanítás művészete és tudománya”"— Előadás másolata:

1 pedagógusképzés kihívásai „A tanítás művészete és tudománya”
A kompetencia alapú pedagógusképzés kihívásai „A tanítás művészete és tudománya” „Tudományok Hete” Óvó- és Tanítóképző Tanszék Szimpózium 2017. november 8.

2

3 Mottó „Aki nem tudja elmondani azt, amit tud, úgy, hogy egy utcaseprő is megértse, az maga sem érti igazán.” (Öveges József)

4 A középkor üzenete Mindenki alkalmas a tanításra A tananyag ismerete
A tudás átadásának képessége magától értetődő

5 A tanítás anno „Tanítványainak jó s dicséretes példát adjon.”
„Elég tudós legyen.” „Tanítsa őket világosan, röviden és teljességesen.” Ajándékokon ne legyen kapdosó.” (Apáczai: Magyar Enciklopédia, 1655)

6 Műveltség Szakértelem Kompetencia

7 Tanári kompetencia

8 A képzési szakasz Mintakövetés, szerepek (irodalom, példaképek)
Nézetek feltárása Kompetenciák (MA) Közoktatási tapasztalat,képzés, gyakornoki szakasz, továbbképzés Alkalmasság, teljesítmény

9 Tanításelméletek Behaviorizmus (a tananyag leadása, inger-válasz)
Kognitívizmus (megismerési folyamatok, információfeldolgozás, megértés, tudástranszfer) Konstruktivizmus (tudásépítés, előzetes tudás)

10 ESETEK

11 Tanítás-módszertani dilemmák
Kritikus metodikai változók (megerősítés, cselekvés,differenciálás, motiváció, önszabályozás) Alapmódszerek Motiváló módszerek

12 A mesterség

13 Oktatási intelligencia
Koncepció, stratégia Kompetencia Taktika

14 A megváltozott szerepkör
Problémamegoldás Motiváció Tanterv Kognitív kompetencia Értékelési kompetencia Együttműködés (ASCD,2000)

15 Kanada Oktatási Intelligencia (Barrie Bennett) Asszisztencia Altatás
Egy beteg Azonnali eredmény

16 Kanada Magány Nyüzsgés 30 tanuló Hosszú távú hatás

17 Tanári kompetenciák

18 TANULÓI EREDMÉNYESSÉG TANÁRI PROFESSZIONALIZMUS
Összegzés TANULÓI EREDMÉNYESSÉG TANÁRI PROFESSZIONALIZMUS

19 Összegzés Szaktudomány Pedagógia-pszichológia Szakmódszertan Gyakorlat

20 „Egy tanférfiúnak az a dolga és kutyakötelessége, hogy fejlődőképes maradjon. Máskülönben a tanítványok ágyban maradnának és egy gramofon darálná le a tananyagot. Nekünk tanítók kellenek, akik fejlődnek és azt akarják, hogy mi fejlődjünk.” Összegzés

21

22 PEDAGÓGUSOK SZEMÉLYISÉGE

23 3A

24 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "pedagógusképzés kihívásai „A tanítás művészete és tudománya”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések