Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGabi Biró Megváltozta több, mint 6 éve
1
Nemzeti tengelysúly-, és kapcsolódó ellenőrzéseket támogató hálózat - TSM Közúti ellenőrzési szemszögből Rónay-Tobel Beatrix Közúti Közlekedési Ellenőrzési Főosztály főosztályvezető 2017. november 9.
2
Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer a közlekedésbiztonság javítása,
TSM rendszer 1102/2016. (III.3.) Korm. határozat Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer a közlekedésbiztonság javítása, az útvagyon védelme és a tengelyterhelés vagy össztömeg tekintetében túlterhelt járművek ellenőrzésének hatékonyabbá tétele Indulás: 2017.szeptember 19.
3
A projekt célja a járművek megállítását nem igénylő, automatikus működésű, joghatályos mérésre alkalmas mérőállomások kialakítása a mérőállomásokon rögzített adatok alapján az objektív felelősségen alapuló automatikus szankcionálás támogatása. a teljes körű és kapcsolódó közúti és telephelyi ellenőrzések támogatása a szükséges jogszabályi környezet és eljárási rend kialakítása a méréseket és bírságolást támogató informatikai infrastruktúra (fizikai infrastruktúra és alkalmazások egyaránt) kialakítása, ami interfészek segítségével összeköttetésben áll különböző szervezetek kapcsolódó informatikai rendszereivel.
4
TSM rendszer elemei Fix mérőállomás 89 mérőhely (útfelszínbe beépített WIM szenzorok) UD kapuk, kamerákkal Mobil állomáshoz az előszűrést/kiterelést támogató eszközök (VJT, Kamera, EDR rádió). Ellenőrzést támogató eszközök (tablet, notebook, nyomtató) és azokon futó alkalmazások Informatikai központ (szerver, interfészek, szoftverek, stb…) segítségével összeköttetésben áll különböző szervezetek kapcsolódó informatikai rendszereivel.
5
TSM működése
6
TSM funkciók Tengelysúly és össztömeg túllépés jelzése
Közigazgatási bírságtartozás jelzése Nehéz gépjárművek forgalomkorlátozásával kapcsolatos szabályszegés vélelme Tevékenységi engedély hiánya Kockázatértékelő rendszer által a közúti ellenőrzés hatékonyabbá tétele
7
TSM működése „Objektív” mérésre alkalmas helyszínek
Mérés – automatizált határozathozatal Elvárt pontosság: Tengelyterhelés: 8% Össztömeg: 5% „Előszűrő” helyszínek – a jogsértés vélelme esetén jön riasztás Nincs hiteles adat – a mérést a helyszínen el kell végezni Tengelyterhelés: 15% Össztömeg: 10%
8
Közúti ellenőrzés TSM előszűréssel
A közúti ellenőrzés támogatására TSM rendszer adatai alapján Kiterelés: Manuálisan vagy Változtatható jelzésképű tábla segítségével Kivezetés: Megkülönböztető jelzés alkalmazásával Ellenőrzés: kontrollmérés, adat felvételezés
9
TSM szankciók 410/2007. (XII. 29.) Korm. Rendelet 5.§.
A Kkt. 21. § (1) bekezdés d) és i) pontjához kapcsolódóan a gépjármű üzemben tartója a 4. mellékletben meghatározott összegű bírságot köteles fizetni az abban hivatkozott jogszabályi rendelkezés megsértése esetén. Kkt. 21. § (1) bekezdés d) és i) pont megengedett legnagyobb össztömeget vagy tengelyterhelést meghaladó járművek közúti közlekedésére, a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer keretében végzett mérés eredménye befolyásolásának tilalmára vonatkozó egyes előírások
10
átmeneti rendelkezések
TSM szankciók 410/2007. (XII. 29.) Korm. rendelet 16.§ átmeneti rendelkezések A hatóság szeptember 19. naptól december 31. napjáig elkövetett, a Kkt. 21. § (1) bekezdés d) és i) pontjában meghatározott jogsértés megállapítása esetén bírság kiszabása helyett figyelmezteti a gépjármű üzembentartóját nem közszolgáltatási tevékenységet folytató - autóbusz esetén az autóbusz vezetőjét vagy üzemben tartóját, és egyúttal tájékoztatja a meghatározott össztömeget, tengelyterhelést, tengelycsoport-terhelést és méretet meghaladó járművek közlekedéséről szóló miniszteri rendeletben foglaltakról.
11
TSM szankciók A TSM rendszer működésével kapcsolatos átmeneti rendelkezés nem vonatkozik a Kkt. 20.§ (1) bek. h, pontja alapján végzett hagyományos (kitereléses) mérésekre, azaz Joghatályos mérés Jegyzőkönyv felvétele Közigazgatási eljárás keretében határozathozatal és bírság kiszabás. A bírság 156/2009. (VII.29) Korm. rendelet 8. melléklet alapján továbbra is kiszabható.
12
A TSM-től elvárt eredmények
Ellenőrzés hatékonyságának javulása (on-line, real-time adatkiszolgálás) Ellenőrzés eredményességének javulása (automatikus, „objektív felelősség elvén alapú” ellenőrzés; előszűrő funkciók: prompt, múltbeli jogsértés, kockázatértékelésen alapuló) Önkéntes jogkövetési hajlandóság javulása, a verseny tisztulása, gazdasági szereplők erősödése Túlsúlyból, egyéb, a jármű üzemeltetésével összefüggő jogsértésből fakadó kockázat/arra visszavezethető balesetek számának csökkenése, Útminőség romlási sebességének csökkenése
13
Várható jogszabályi változások
2014/47/EU irányelv ( tól kötelező alkalmazás) Kockázatértékelő rendszer működtetése Célja: a szabálytalanul működő vállalkozások által üzemeltetett járműveket válasszák ki ellenőrzésre, a felelősségteljes és biztonságtudatos gazdasági szereplők által üzemeltetett, megfelelően karbantartott járműveket kevésbé gyakran indokolt ellenőrizni, ezáltal jutalmazva az üzemeltetők magatartását.
14
Várható jogszabályi változások
2014/47/EU irányelv ( tól kötelező alkalmazás) Rakományrögzítés ellenőrzése Rakományrögzítési alapelvek és módszerek Rakományrögzítési hiányosságok részletezése és értékelése A közúti szállításban a rakományok rögzítésével kapcsolatos bevált gyakorlatokra vonatkozó európai iránymutatás, (Európai Bizottság iránymutatása.)
15
Várható jogszabályi változások
2014/47/EU irányelv ( tól kötelező alkalmazás) Részletes közúti műszaki ellenőrzési technológia Részletes műszaki vizsgálat helyszíne mobil ellenőrzési egységek segítségével műszaki vizsgálóállomáson Vizsgálati módszerek, hiba okok és értékelésük kisebb komoly veszélyes Ellenőrzési díjak Ha a részletes ellenőrzés során hiányosságok feltárására kerül sor, A tagállamok ésszerű és arányos díj befizetését írhatják elő, az ellenőrzés elvégzésének költségeihez kell kapcsolni.
16
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.