Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kutatás gyakorlati, szakmai módszertana

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kutatás gyakorlati, szakmai módszertana"— Előadás másolata:

1 Kutatás gyakorlati, szakmai módszertana
Kutatás gyakorlati, szakmai módszertana Akadémiai írás Szakdolgozat írás Kutatás módszertan Szakdolgozat védése Szerző Bevezetés a szállodák világába Szállodaüzlet vezetése Szállodavezetés Szállodagazdálkodás Szállodaüzemeltetés Gyógyszállodák és gyógyfürdők vezetése Nemzetközi szálloda(vállalat) vezetése Szerző publikáció, rövid publikációs gondolatok Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

2 Szakdolgozat – Kutatás módszertan
A szakdolgozatból ki kell tűnnie, hogy a hallgató megfelelő képességgel rendelkezik ahhoz, hogy szakmáján belül egy adott problémát elméleti (szakirodalom) és gyakorlati (alkalmazott kutatás) síkon megközelítve kifejtsen, elemezzen, értékeljen, önálló véleményt alkosson és arra megoldási, hasznosítási javaslatot tegyen. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

3 tudományossá (akadémia)
Research Methodology The process used to collect information and data for the purpose of making business decisions. The methodology may include publication research, interviews, surveys and other research techniques, and could include both present and historical information. Tapasztalatok, adatok, ismérvek módszeres gyűjtése a kutatás, a jelenségek rendszeres és kimerítő, bizonyított feltárására teszi tudományossá (akadémia) a megfigyelést és a leírást. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

4 Kutatás módszertan tantárgy célja
felkelteni a hallgatók érdeklődést a turizmus adott területe iránt a hallgatókat megismertetni azzal, hogy az adott témakörön belül milyen szakmai  kérdéseket érdemes vizsgálni, melyek az aktuális problémák milyen témák voltak jellemzően feldolgozva a közelmúltban — azonos konkrét  témák / címek nem hagyhatók jóvá az egyes témakörökhöz honnan kérhetnek szakmai segítséget feldolgozási módszerek tipikus hibák, amibe „belefutottak” előző szakdolgozatírók Nem utolsó sorban fontos  figyelmeztetni a hallgatókat a folyamatos munkavégzésre, a  határidők, a szakdolgozat készítési követelmények  betartására. A témaválasztással kapcsolatosan a   pontosabb  téma  megjelölésekre, a cím mellé a  színvonalas  koncepció elkészítésére.  Üdvözlettel: Nagy Éva Korábban volt dissertation tantárgy kredittel Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

5 Akadémiai írás Szakdolgozat Kutatás módszertan Védés 2018.07.21. 18:45
Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

6 Akadémiai írás alapértékei
megfelelően használt szakkifejezéseket tartalmaz fegyelmezett, mértéktartó érvelő megfogalmazásokat használ bizonyított érvek alapján fogalmaz (saját kutatás vagy hivatkozás) bizonyító hangnem jellemzi az írás stílust. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

7 Figyelem ez gazdasági egyetem
Tudomány célja A valóság törvényeinek, összefüggéseinek feltárása, megismertetése világos és egyértelmű érvelő bizonyítással. Az érthetőség kedvéért egyértelműen, pontosan fogalmazunk. Nagy számban használunk „terminus technicus” azaz szakkifejezéseket, érveléseket, meghatározásokat, definíciókat, levezetéseket, képleteket, bizonyításokat. Figyelem ez gazdasági egyetem Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

8 semleges harmadik személyt.
Királyi többes Következetesen tartsuk fenn a hivatalos akadémikus stílust az írás során, azaz semleges harmadik személyt. A királyi többes szám megnevezéssel illeti a magyar nyelv, ezt a stílust. Ne fogadja el, hogy egy művön belül két stílus elfogadható. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

9 Akadémiai írás művészete
A hallgatók, hipotézist állítanak fel, megfigyelnek, mérnek, elemeznek, értékelnek és így alapfokon elsajátítják a tudományos írás művészetét. A tapasztalatok módszeres gyűjtése, a kutatás, a jelenségek rendszeres és kimerítő feltárására teszi tudományossá a megfigyelést. Az általános, hétköznapi, minden napos megismerés illetve ismertetés mögött a tapasztalat heterogén. A kidolgozott, megtervezett, módszeres és tudatos megismerés, a kutatott megismerés a tudományos esszé alapja. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

10 Akadémiai írás a gyakorlatban
Táblázat, kép szerkesztése Használjunk bátran képeket, táblázatokat, de ne legyen nagyon a lap egyharmadánál (nagyobb akkor melléklet). Két táblázat és vagy kép közt legyen szöveges rész. Kép Herendi burkolatú kávéfőzőgép 1966 Grasham Kávéház szerző ott dolgozott akkor Minden táblázatnak, képnek, diagramnak vagy diának, legyen sorszáma valamint címe, amely tükrözi a tartalmat, legyen forrás megjelölése és elkészítési dátuma. Minden táblázat, kép, diagram szerepeljen a táblázat listában, a mellékletek utáni szakaszban. Legyen a közvetlen közelben mindig utalás a táblázatokra, képekre, diagramokra vagy mellékletekre. Az 1. számú tábla jól mutatja, hogy ….. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

11 Akadémiai írás a gyakorlatban
Számok a szövegben Számok tízig, mindig írva legyenek betűvel (egy), csak tíz felett használjuk a numerikusszámozást (11). Százalékok A kifejezésnél legyen „százalék” kiírás, vagy % jel, de összhangban kell lenniük. Ne használja egyszerre a kettőt. Használjon teljes kiírást, nem számít, milyen nagy a szám. Hetvenhárom százaléka a szállodáknak 50 szobánál kisebb. Mellékletek Hatékonyan és okosan kell használni a mellékleteket. A szövegben győződjünk meg róla, hogy felhívtuk az olvasó figyelmét a függelékre. „Az 1. melléklet tartalmazza a teljes vizsgált adatsort.” Javasolt a mellékletek utalása lábjegyzet használattal. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

12 Akadémiai írás a gyakorlatban
Forrás és hivatkozás Kövesse a Harvard rendszert. (Raltson, 2010) Ez BGE - KVIK - Turizmus Intézet arculati elemének része. Lábjegyzet használata A lábjegyzetet a szerző kiemeléseire, magyarázataira, értelmezésekre kell használni. Javasolt a használata, szükséges magyarázatoknál. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

13 Akadémiai írás Szakdolgozat Kutatás módszertan Védés 2018.07.21. 18:45
Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

14 Akadémiai írás - szakdolgozat
Szakdolgozat, egy lehetőség a hallgató számára önálló publikálásra, kutatás végezésére egy adott témában elemző és értékelő képességének bemutatására Szakdolgozat feldolgoz, megvizsgál, elemez, értékel egy témát, egy problémát, egy felvetést és annak megoldására, gyakorlati felhasználására javaslatot ad (alkalmazott kutatás) Az akadémiai írás elvárja megfelelő elemzési és értékelési módszerek és hivatkozások alkalmazását.. A dolgozatban be kell mutatni a vonatkozó bizonyítékokat és indokolni a következtetéseket. Szakdolgozat kiemelten megjelenik a diploma értékelésében. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

15 Szakdolgozat készítés célja
Szakdolgozat célja: egy tudományos téma észrevétele, témaválasztás a témával kapcsolatos hipotézis felállítása a téma lényeglátó ismertetése cél részcélok felállítása a témával kapcsolatos szakirodalom áttekintése, ismertetése a téma kutatása másodlagos és elsődleges kutatási eredmények ismertetése javaslatok tétele az eredmények gyakorlati alkalmazására téma további kutatási lehetőségeinek bemutatása. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

16 Akadémiai írás (szakdolgozat) struktúra BA 50-60 oldal
Címlap Absztrakt Rövidítések Tartalomjegyzék (első oldal a terjedelem beszámításába) 1. Bevezetés 2. Szakirodalmi áttekintés 3. Kutatás elméleti módszertana 4. Szerző kutatásának részletes leírása 5. Kutatási eredmények leírása, elemzése 6. Következtetések, ajánlások, észrevételek 7. Zárógondolat (utolsó oldal a terjedelem beszámításába) Szóstatisztika Rövidítések, szakkifejezések jegyzéke Irodalomjegyzék Mellékletek Szakdolgozat védése Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

17 Témaválasztás általános elvárásai
Turisztikai és közgazdasági orientációjú legyen Valós problémát dolgozzon fel Aktuális legyen Önálló ötletet és kutatómunkát tükrözőn Legyen egyedi a téma megközelítése és feldolgozása Széleskörű szakirodalomra épüljön Elvárt, hogy ne csak hazai szakirodalmi forrásokat használjunk fel. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

18 Témaválasztás általános elvárásai
Témaválasztás bemutatása során tisztázzuk (10), hogy milyen témakörben kutatunk mi a témaválasztás indoklása mi tartozik a témakörbe (cím) mi a szerző hipotézise (ez a dolgozat eszméje), mit akarunk erről bemutatni, feltárni (dolgozat célja), milyen részcélokat kell teljesíteni a cél eléréséhez mire hasznosíthatók az elért eredmények (három – öt) milyen típusú kutatás harmonizál a téma kidolgozásával milyen kutatási eszközzel teljesíthető az adatgyűjtés milyen időbeosztással végezzük el a kutatást Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

19 Témaválasztás általános elvárásai
A nagyon preferált, a meglehetősen preferált, az elfogadottan preferált, a kevésbé javasolt és nem javasolt témaválasztási szinteket az 1. számú melléklet tartalmazza Elsőszintű témaválasztás Szakmai gyakorlattal kapcsolatos téma hasznos, mert lehetőség van a téma mélyebb megismerésére, a téma pontosítására, hat hónap alatt kutatásra, adatgyűjtésre konkrét javaslatok megtételére, amit a cég használhat három - öt kötelező javaslat megtételének megkönnyítésére a szakmai önéletrajzban és interjúknál évekig felhasználni, mert bizonyítja az elkötelezettséget és a szakismeretet. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

20 Témaválasztás általános elvárásai
Második szintű témaválasztás A hallgató egyéni felvetése, legyen bátor, hogy megtaláljon új ötleteket és azokat felvállalja. Hotel 2022 krédó harmadik eszméje „Törekedjünk ne csak jobbat, hanem mást csinálni” Célok Kiválóság Innovativitás Tanulás Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

21 Témaválasztás általános elvárásai
Harmadik szintű témaválasztás általános témái Turizmus makró, országos, regionális, kistérségi szintű témái. Turisztikai oktatás. Turisztikai vállalkozások általános gazdálkodási kérdései, makroszinten. Szálláshely szolgáltatás, utaztatási irodák, utazásszervezők, közlekedési vállalatok, rendezvényszervezők, műsorkészítők, foglalási szervezetek, szabadidős létesítmények. Szakmai, vezetői, irányítási, szervezeti témák. Vezetés esszenciájának, integrációjának és gazdálkodás esszenciájának területei. Hotel, szállás, szálláshely szolgáltatás, vendéglátás szektor, vezetési és gazdálkodási témái. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

22 Témaválasztás általános elvárásai
Téma gyakoriság Elkerülendő a témaismétlődés. A Főiskola könyvtárában, (Bory) elérhető az elmúlt évek szakdolgozatainak címei Három éven belül azonos téma nem engedélyezett és öt éven beül kerülendő ez alól kivétel az utókutatás illetve visszacsatoló kutatás. Javasolt a téma előzetes jóváhagyása a tanszéki koordinátorral illetve a kiválasztott akadémiai konzulenssel Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

23 A cím legyen rövid, tömör, nem túlterjengős, egy mondat.
Szakdolgozat címe A cím legyen rövid, tömör, nem túlterjengős, egy mondat. Nem javasolt, de elfogadható az alcím használata. A cím utaljon a dolgozat témájára vagy például vizsgált szervezetre (kerülendő a szervezet pontos megnevezése) A cím egyértelműen jelezze a kidolgozandó témát. Minél pontosabb a cím annál jobban orientál a téma illetve annak közvetlen környezetében maradáshoz. A címben mindig jelenjen meg egy konkrétum. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

24 Témaválasztás általános elvárásai Előzetes témajóváhagyás
Minden egyes esetben téma, a hipotézis, a cél és a részcélok ismeretében dönt a képzés, szakdolgozatért felelős koordinátora. Magyar Turizmus Zrt kutatási csoportja által díjazott témák Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége által támogatott és díjazott témák 1. sz. melléklet „Témaválasztás preferencia listája” A Proposal Report, a Javaslat Jelentés, írásban történt visszaigazoló elfogadása ez a folyamat. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

25 1.1 Témaválasztás indoklása
Bevezetés 1.1 Témaválasztás indoklása 1.2 Szerző hipotézise (kiemelve egy mondat) és magyarázat 1.3 Dolgozat célja (kiemelve egy mondat) és magyarázat 1.4 Feladatok, részcélok (sorszámmal, kiemelve) - két részcél szakirodalmi áttekintéssel kapcsolatos - két részcél a kutatás eredményeire utal, ezekre kell a kutatást fókuszolni - egy részcél a jövőképre utal, a felsorolás után magyarázatok, indoklások 1.5 Szakdolgozat felépítése, típusa, rövid felvezető ismertetése 1.6 Összegzés Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

26 1.1 Témaválasztás indoklása A téma kutatásának motivációs ismertetése.
Érvelés a téma kutatásának relevanciája mellett, miért tartja a hallgató fontosnak, előre mutatónak, érdekesnek, egyedinek a témát. A téma és szerző kapcsolatának felvezetése. Elvárások a témaválasztáskor 1 A legyen téma, jelentős és turizmus orientált. 3. A téma tartalmazzon új elméleti, gyakorlati felvetést 4. A téma naprakész legyen és ne „lerágott csont” A téma legyen megvalósítható, megfelelően leszűkített Bizonyítsa a hallgató, a téma adataihoz való hozzáférését Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

27 Új sorban lehet a hipotézis magyarázata és bővebb kifejtése
1.2 Szerző hipotézise „Kiemelve egy mondat” Új sorban lehet a hipotézis magyarázata és bővebb kifejtése Elvárások a szerző hipotézisével kapcsolatban Hipotézis, cím, cél, részcélok közt legyen összefüggés „Hipotézis görög eredetű szó, részben igazolt vagy nem igazolt tudományos felvetés” Pozitív kijelentő mondat, egy összefüggés bemutatása ok-okozatra. Felvetés mit akar a szerző, az dolgozatban, esszében bizonyítani vagy megkérdőjelezni. Két közgazdasági fogalom és azok összefüggése (Butik-szálloda, városi-szálloda – elérthető ár) Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

28 A dolgozat célja egy pontosan megfogalmazott és kiemelt mondat
Cél jól láthatóan tűnjön ki a dolgozat szerkezetében. Mit akar elérni a hallgató a dolgozat létrehozásával A cél legyen minél szűkebb és fókuszolóbb A kiemelés után magyarázatokkal erősíteni a célmeghatározást Példa a dolgozat céljára „Helyszín, elérhető ár és minőség összefüggésének elemzése és az eltérések értékelése” Eltérő helyszín, minőség azonos kategória és árak összefüggése Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

29 Sorszámokkal és kiemelve 1 ….. 2 3 4 5 ……..
1.4 Részcélok Sorszámokkal és kiemelve 1 ….. 2 3 4 5 …….. A részcélok lesznek az adott fejezet címek (szó szerint) Az öt részcélkitűzés legyen megvalósítható, de kihívást jelentő. Utána lehet magyarázó megjegyzéseket felvezetni. 1 - 2 Két részcél kapcsolódjon a szakirodalom 2.2 é 2.3 fejezet 3 - 4 Kettő az elsődleges kutatáshoz 5.2 és 5.3 fejezet Egy a jövőlépre utal, az ajánláshoz kapcsolódik 6.3 fejezet Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

30 1.5 Szakdolgozat felépítése
A dolgozat típusának rövid felvezető ismertetése És a hét fejezet tartalmának felvezetése Elvárás a fejezet tartalmazza a hat alfejezetet 1.6 Összegzés Bevezetés lezárása és átkötés a következő fejezetre (2. szakirodalmi áttekintés) Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

31 Szakdolgozat témajavaslat
Gyakorlati hely: Pozíció: Témakör: Cím: Szerző hipotézise: Dolgozat célja: Részcél 1: Részcél 2: Részcél 3: Részcél 4: Részcél 5: Elsőleges kutatás eszköze: Kulcsszavak: (öt - hét szó) Kötelező beadandó Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

32 2. Szakirodalmi áttekintés 2.1 Bevezetés
A két szakirodalmi téma felvezetése A kulcsszavak elméleti felvezetése a cél. 2.2 Első téma szakirodalmi áttekintése, értékelés, első részcél szó szerint 2.2.1 Al-téma leírása (ha szükséges) 2.2.2 Al-téma (ha szükséges) 2.2.3 Al-téma (ha szükséges), de lehetőleg nem több Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

33 Szakdolgozat struktúra
2. Szakirodalmi áttekintés 2.3 Második téma áttekintése, értékelése, második részcél szó szerint 2.3.1 Al-téma leírása (ha szükséges) 2.3.2 Al-téma (ha szükséges) 2.3.3 Al-téma (ha szükséges), de lehetőleg nem több Hivatkozások és azok összevetése és véleményezése Egy - egy témákra legyen három – öt szakcikk, hivatkozások Kiegészítő hivatkozásokkal együtt tíz – tizenöt hivatkozás (Harvard 2018) részletes URL vagy megjelenítés bibliográfiában Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

34 Szakdolgozat struktúra
Mindig történelmileg a kronológiai sorrendet követjük. Általában a nagy halmazból haladunk a kisebbek felé. Fontos a szakirodalmak hivatkozása és azok összevetése valamint szerzői véleményezése. Az alfejezetek követik a részcélokat. Minden szakirodalomra hivatkozott és felvezetett feladatra ismertetést kell adni. Mit ír a témáról a hazai és nemzetközi szakirodalom. Milyen hasonlóságok és eltérések vannak. A szakcikkek szerint mik az eltérések és mind ezekről mi a szerző véleménye 2.4 Összegzés Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

35 Akadémiai írás Szakdolgozat Kutatás módszertan Védés
Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

36 Szakdolgozat struktúra
3. Kutatás módszertana 3.1 Bevezetés Kutatás általános, elméleti módszertanának szakirodalmi áttekintése valamint a dolgozat típusának felvezetése és a választás indoklása 3.2 Másodlagos kutatás (szekunder) módszertana Szakirodalom elméleti kutatásmódszertanának bemutatása 3.3 Elsődleges kutatás (primary) elméleti módszertana Elsődleges kutatás módszertanainak ismertetése és indoklása Adatgyűjtési technikák bemutatása és indoklás a kiválasztásra Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

37 Szakdolgozat struktúra
3.4 Adatelemzés elméleti módszertanai Mennyiségi adatelemzési módszertanának ismertetése Minőségi adatok elemzési módszertana ismertetése Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

38 elméleti (theoretical) és gyakorlati (practical) stílus.
Kutatás módszertan Szakdolgozat típusa A hallgató megválasztja a szakdolgozat típusát, stílusát a témához illően. A különböző szakmai iskolák eltérő csoportosításokat használnak. Az egyik ilyen lehetőség szerint két fő csoportot képzünk elméleti (theoretical) és gyakorlati (practical) stílus. Elméleti stílusba tartozik az elvont (Absract) csoport, melynek elemei koncepcionális – elméleti (Conceptional) kulturális – társadalmi (Cultural - Social), etikai – vallási (Ethical – Religious), filozófiai (Philosophical), matematikai (Mathematical) és esztétikai (Aesthetic). Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

39 Alkalmazott kutatások elméleti stílus (Applied) elemei,
Kutatás módszertan Szakdolgozat típusa Alkalmazott kutatások elméleti stílus (Applied) elemei, gazdasági (Economic) vezetői (Managerial) műszaki (Technical) politikai (Polical) társadalmi (Social). Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

40 Gyakorlati (Practical) stílus
Kutatás módszertan Gyakorlati (Practical) stílus irányított kísérletek (Constructed experiments) esettanulmány (Case Study) gyakorlati terep kísérletek (Field experiments) modellek (Models) szimulációk (Simulations) feltárt (Explored) felmérések (Surveys) akciókutatás (Action Research) megfigyelések (Observation) tapasztalati – résztvevő megfigyelés (Empirical) értékelések (Evaluations) fejlődési kutatás (Develpoment Research) Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

41 Ötös szint - Esettanulmány – Case Study
Kutatás módszertan Preferált stílusok Ötös szint - Esettanulmány – Case Study Négyes szint - Empirikus – Empirical Hármas szint - Felmérés - Surveys Kettes szint - Tervezés, fejlesztés - Develpoment Research Egyes szint - Kritikus értékelés – Critical Evaluation Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

42 Akadémia írás szintek és terjedelmek
Kutatás módszertan Akadémia írás szintek és terjedelmek - kisesszé oldal egy részcél tanulmány 10 – 15 oldal két részcél nagyesszé, szakcikk 20 – 30 oldal két – három részcél Szakmenedzser 30 – 40 oldal három – négy részcél Bachelor of Art 50 – 60 oldal öt – hat részcél Master of Art 70 – 80 oldal hét – nyolc részcél Doktori oldal kilenc-tizenegy részcél főiskolai jegyzet oldal tizenöt részcél szakkönyv oldal harminc részcél. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

43 Adatgyűjtési módszerek Feltáró vizsgálat Esettanulmány tervezés
Kutatás módszertan Adatgyűjtési módszerek Feltáró vizsgálat Esettanulmány tervezés Fókuszcsoport beszélgetés Interjúkészítés Meghallgatás Megkérdezés (szemtől szemben) Kérdőívek Felmérések Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

44 Értékelés és átkötés a következő fejezetre
Kutatás módszertan 3.5 Összegzés Értékelés és átkötés a következő fejezetre Hivatkozások száma legalább három de lehet öt vagy több Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

45 Akadémiai írás Szakdolgozat Kutatás módszertan Védés
Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

46 Szakdolgozat struktúra
4. Szerző kutatásának részletes leírása 4.1 Bevezetés Szerző kutatásának felvezetése Kutatásmódszertanának kiválasztásának indoklása Másodlagos kutatás bemutatása Elsődleges kutatás ismertetése 4.2 Kutatási ütemterv részletes leírása Ötlettől a lezárásig időrendi sorendben 4.3 Elsődleges kutatás részletes leírása Eszközök bemutatása, leírása, időpont, helyszín, kérdőívek, interjúkérdések, interjúalanyok 4.4 Adatelemzések és értékelések részletes leírása Szerző elemzéseinek bemutatása 4.5 Összegzés Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

47 Szakdolgozat struktúra
5. Kutatási eredmények elemzése 5.1 Bevezetés Kutatási eredmények felvezetése 5.2 Kutatási eredmények elemzése, értékelése, bemutatása Harmadik részcél 5.2.1 Al-téma leírása (ha szükséges) 5.2.2 Al-téma (ha szükséges) 5.3 Kutatási eredmények elemzése, értékelése, bemutatása Negyedik részcél 5.3.1 Al-téma leírása (ha szükséges) 5.3.2 Al-téma (ha szükséges) 5.4 Összegzés Esszé, dolgozat kiemelkedő fejezete Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

48 Szakdolgozat struktúra
6. Következtetések, ajánlások, észrevételek 6.1 Bevezetés 6.2 Következtetések Ötödik részcél szó szerint Annak felsorolása, hogy teljesültek a célkitűzések, részcélok A dolgozat elején felvezetett hipotézis és cél alátámasztása 6.3 Ajánlások, javaslatok, előterjesztések Kötelező három - öt konkrét javaslat Használjunk bullet módszert Egyéni vélemény a fejlesztésekre, javításokra. Megfogalmazott akciótervek rámutatnak, hogy mit tenne, mit javasol tenni a szerző. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

49 Szakdolgozat struktúra
6.4 Észrevételek a kutatásmódszertanáról, kutatás értékelése Adat hozzáférés nehézségei, módszertan választás értékelése Az alkalmazott kutatási módszertan értékelése, megerősítése. Sikeres volt a módszertan vagy nem volt megfelelő választás a témafeldolgozásához. Az elvégzett kutatások erőssége, gyengesége, hiányossága. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

50 Szakdolgozat struktúra
6.5 További kutatási javaslatok, inspirációk Téma további kutatásaira javaslat Témák felvezetése, amelyeket érdemes tovább kutatni 6.6 Összegzés Fejezet lezárása és átvezetés a zárógondolatokra Zárógondolat Legalább háromnegyed vagy egyoldalas lezáró szakasz A szerző zárógondolatai, esszé lezárása Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

51 Szakdolgozat struktúra
Szóstatisztika Oldalak és szavak száma tartalomjegyzék elejétől zárószó oldalig Rövidítések, szakkifejezések jegyzéke Amennyiben több mint egy oldal, ha nem akkor az elejére Irodalomjegyzék Referencia lista (idézések) elvárt Bibliográfia, minden adekvát szakirodalom Ábra vagy és képjegyzék Ábrák, képek felsorolása Mellékletjegyzék Mellékletek Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

52 Szakdolgozat struktúra
Szóstatisztika A dolgozat a tartalomjegyzék első oldalától az ezt megelőző oldalig Oldalak száma 58 Szavak száma Egy oldal átlagos szószáma 217 Karakterek szóköz nélkül Karakterek szóközzel Bekezdések száma 791 Sorok száma Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

53 Akadémiai írás Szakdolgozat Kutatás módszertan Védés 2018.07.21. 18:45
Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens :45

54 legalább 3 perc egybefüggő beszéd
Vizsga Vizsgaelnök, társelnök, kérdezőtanár, kérdezőtanár Jegyzőkönyvvezető Konzulens, Opponens név és tételszám bemondása hangosan a bizottság felé fordulva nincs sorrend – kidolgozás – integrált válasz legalább 3 perc egybefüggő beszéd Kérdések és válaszok Elnöki orientáció Nincs értékelés : :45 Dr. Juhász László PhD, University Docent, Hotel Expert, MTA Köztestületi Tag

55 Defend of Dissertation
Opponent Evaluation and comments Academic Supervisor Aim Demonstrate You know & believe Topic Hypothesis Aims Results Suggestions Dr. Juhász László Ph.D., University Docent, Hotel Expert, Member of Hungarian Science Academic :45 55

56 Disszertáció védés (nem prezentálás) Védés
5 - 6 maximum perc nem több (hivatalosan 8 perc) sorrend konzulens tanárok szerint és azon belül alfabetikus 2 – 4 fő egyidőben Védés Állva, nem olvasva (papír, fal) de van súgó képernyő Mindenki volt akkor közös eredmény hirdetés Két jegy szóbeli vizsga védés (prezentálás, válaszok) : :45 Dr. Juhász László PhD, University Docent, Hotel Expert, MTA Köztestületi Tag

57 A dia olvasható legyen (minimum 24 betűnagyság),
Disszertáció védés A dia olvasható legyen (minimum 24 betűnagyság), színháttér és a betűk színének harmóniája, a témához igazodjon Sorszám (jobb fent), név (bal lent), cím, dátum Dia ne legyen zsúfolt (ez már az) Jobb a térkép, kép, diagram, mint a szöveg Ami ki van vetítve, azt elolvashatja a bizottság, ne azt mondjuk el. Prezentáció nem súgógép! Ne a vetítési falat nézzük, hanem a zsűrinek : :45 Dr. Juhász László PhD, University Docent, Hotel Expert, MTA Köztestületi Tag

58 Prezentáció nyolc perc, inkább öt - hat, mint nyolc
Disszertáció védés Prezentáció nyolc perc, inkább öt - hat, mint nyolc 1 név, cím, hipotézis, cél, részcélok (kötelező) (1. fejezet) szakirodalmak lényeges megállapításai, ha volt (2. fejezet) kutatás módszertan bemutatása, ha igazolt (3. fejezet) kutatás lényeges eredményei (kötelező) (4. fejezet) hipotézis alátámasztása vagy elvetése (5. fejezet) 3-5 ajánlás (kötelező), egyéni vélemények (5. fejezet) 7 reagálás konzulens és opponens értékelésére (kötelező) : :45 Dr. Juhász László PhD, University Docent, Hotel Expert, MTA Köztestületi Tag

59 szálláshely, vendéglátás, utaztatás, rendezvényszervezés
Be up to date or at least get out up to date Szakmai hírek, szakcikkek Turizmus szálláshely, vendéglátás, utaztatás, rendezvényszervezés Szálláshely, szálloda, szobák száma ) kínálat Vendégéjszaka, hazai, nemzetközi, nemzetiségek (kereslet) Átlagár, bevételek Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 Hotelstars EU Munkaerőhelyzet Makrogazdaság Infláció, nyugdíjemelés Minimál bér, bérminimum Statisztika 2010 - 59 : :45 Dr. Juhász László PhD, University Docent, Hotel Expert, MTA Köztestületi Tag

60 Szállodavezetés és gazdálkodás elmélet összegzés Dr. Juhász László 2015.pdf Szállodák bevételei összegzés Dr. Juhász László 2015.pdf Szállodák jövedelmezősége összegzés Dr. Juhász László 2015.pdf Szállodai bevétel kimutatások Dr. Juhász László 2015.pdf : :45 Dr. Juhász László PhD, University Docent, Hotel Expert, MTA Köztestületi Tag


Letölteni ppt "Kutatás gyakorlati, szakmai módszertana"

Hasonló előadás


Google Hirdetések