Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGizella Budai Megváltozta több, mint 6 éve
1
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
1
2
A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL BEVEZETÉSI SZINTJEI
A modell alapja mindhárom szinten azonos. A három fázis egyben három kiterjedtségi fokot is jelent: szintenként külön önértékelési eszköz. 3. KIVÁLÓSÁG SZINT 2. FEJLESZTÉSI SZINT 1. HELYZET- FELMÉRŐ SZINT 2
3
SZINTEK - CÉLOK I. Helyzetfelmérő szint
intézményi mérés-értékelési rendszerek kialakítása, fejlesztése a 40 kulcsindikátor esetében az adatgyűjtés megkezdése II. Fejlesztési szint az intézmény nevelési-oktatási tevékenységének és az e téren elért eredményeinek az értékelése SZMBK kulcskérdések széles körének vizsgálata felkészülés az akkreditációra III. Kiválóság szint intézményi működés teljes körű vizsgálata, értékelése SZMBK kulcskérdések teljes körű vizsgálata 3
4
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL - I. SZINT
Kulcs fontosságú eredmények Munkatársi Közvetlen Partneri Társadalmi hatás eredményei EREDMÉNYEK + CQAF INNOVÁCIÓ és TANULÁS 4 4
5
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL - II. SZINT
Vezetés Folyamatok Emberi erőforrások Stratégia Erőforrások Kulcs fontosságú eredmények Munkatársi Közvetlen Partneri Társadalmi hatás eredményei ADOTTSÁGOK + CQAF EREDMÉNYEK + CQAF INNOVÁCIÓ és TANULÁS 5
6
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL - III. SZINT
Vezetés Folyamatok Emberi erőforrások Stratégia Erőforrások Kulcs fontosságú eredmények Munkatársi Közvetlen Partneri Társadalmi hatás eredményei ADOTTSÁGOK + CQAF + KMD EREDMÉNYEK + CQAF INNOVÁCIÓ és TANULÁS 6
7
ADOTTSÁGOK (SZÖM I. – III. SZINT)
Kritériumok I. szint II. szint III. szint 1. Vezetés 3 (1a, 1b, 1d) 5 (+ 1c, 1e) 2. Stratégia (2a, 2b, 2c) 3. Emberi erőforrások 2 (3a, 3b) (+ 3c, 3d, 3e) 4. Közvetett erőforrások (4a, 4d) (+ 4b, 4c, 4e) 5. Folyamatok (5c, 5d, 5e) (+ 5a, 5b) 7
8
EREDMÉNYEK (SZÖM I. – III. SZINT)
A közvetlen partnerek elégedettségével kapcsolatos eredmények (6.) A munkatársak elégedettségével kapcsolatos eredmények (7.) Társadalmi hatással kapcsolatos eredmények (8.) Kulcsfontosságú eredmények (9.) 8
9
A SZÖM I. – III. SZINT EREDMÉNYEK OLDALÁNAK STRUKTÚRÁJA
Kötelező vizsgálati terület Kötelezően mérendő kulcsindikátor (K) Benchmarking adatbázis indikátor (ajánlott) 9
10
A SZINTEK KITERJEDTSÉGE
10
11
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI MÓDSZERTAN
11
12
Önértékelési előzmény, felhasználható tapasztalatok
Adottságok oldalon: az intézmény nevelési-oktatási tevékenységének és működésének leírása a SZÖM I. és II. szintű modell kérdéseire adott válaszokban Eredmények oldalon: az intézmény eredményeinek mérési struktúrája és az előző évek összesített mérési eredményei az 12
13
Önértékelési előzmény, felhasználható tapasztalatok
a külső szakértői visszajelzés megállapításai az önértékelés folyamatával, módszerével és az önértékelés során keletkezett anyagokkal kapcsolatban az előző önértékelés eredményei alapján elindított és már megvalósított fejlesztési projektek eredményei az önértékelés és a fejlesztések megvalósításával kapcsolatos tapasztalatok 13
14
Az önértékelés folyamata - II.-III. szint
14
15
Az önértékelés folyamata - II.-III. szint
15
16
Az önértékelés folyamata - II.-III. szint
16
17
Az önértékelés folyamata - II.-III. szint
17
18
SZÖM I. SZINT AZONOSSÁGOK -ELTÉRÉSEK
1.0. Intézményi felelősök képzése 1.1. Projektterv készítése 1.2. Tantestületi tájékoztató 1.3. Intézményi önértékelési team létrehozása és felkészítése NINCS ELTÉRÉS A II. ÉS III. SZINTŰ ÖNÉRTÉKELÉS FOLYAMATÁHOZ KÉPEST 18
19
SZÖM I. SZINT AZONOSSÁGOK - ELTÉRÉSEK
2.1. LÉPÉS – ELTÉRÉS EREDMÉNYEK MEGHATÁROZÁSA Csak az eredmények vizsgálata Eredmények teljes körű vizsgálata Minden számozott területre kötelező a válaszadás 40 kulcsindikátor kötelező vizsgálata Bevezető (5-6 oldalas leírás) 9. kritérium 8. kritérium 7. kritérium 6. kritérium 19
20
SZÖM I. SZINT: AZONOSSÁGOK – ELTÉRÉSEK
2.2. LÉPÉS - ELTÉRÉS ERŐSSÉGEK ÉS FEJLESZTENDŐ TERÜLETEK MEGHATÁROZÁSA Erősségek meghatározása Fejlesztendő területek meghatározása Eredmények oldalra Kritériumonként 20
21
Mi lehet fejlesztendő az Eredmények oldalon?
Nincs mérés (nincs feldolgozva) Negatív tendencia Alacsony értékű (vagy túl magas) Saját céltól való eltérés (hibás célképzés) Összehasonlító adatok 21
22
SZÖM I. SZINT – ELTÉRÉSEK
2.3. LÉPÉS – ELTÉRÉS JAVASLATOK MEGHATÁROZÁSA FEJLESZTENDŐ TERÜLETEKRE VONATKOZÓAN ÖSSZEGZŐ DOKUMENTUMOK Erősségek és fejlesztendő területek összesített listája Prioritási sorrend felállítása 2.4. LÉPÉS TANTESTÜLETI ELŐTERJESZTÉS NINCS ELTÉRÉS 22
23
SZÖM I. SZINT – ELTÉRÉSEK
3.1. LÉPÉS – ELTÉRÉS FEJLESZTÉSI CÉLOK MEGHATÁ ROZÁSA, OK-ELEMZÉS Ok-elemzés a kijelölt fejlesztendő területekre Ok-elemzési technikák használata Intézményi gyakorlat (Adottságok) vizsgálata a kapcsolódó működési területe(ke)n Eredmények hatásának vizsgálata az intézményi célokra (célok megvalósulása és megfelelősége) Fejlesztési célok meghatározása 3.2. LÉPÉSTŐL NINCS ELTÉRÉS A SZÖM II., III. FOLYAMAT LÉPÉSEIHEZ KÉPEST 23
24
Cél – Módszer – Eredmény Hármas
Cél megfelelőségének értékelése Módszer értékelése és felülvizsgálata CÉL Kijelölése MÓDSZER Kiválasztása Bevezetése Alkalmazása EREDMÉNY Mérés, Értékelése 24
25
SZÖM I. SZINT – TANÁCSADÓI TÁMOGATÁS FŐBB TERÜLETEI
Intézményi mérés-értékelési rendszer kialakítása, fejlesztése Intézményi indikátorrendszer kialakítása, fejlesztése Intézményi célrendszer vizsgálata, célok összehangolása PDCA logika tudatos alkalmazása Az intézményben meglévő minőségfejlesztési megközelítések összehangolása Önértékelés elhelyezése az intézmény minőségfejlesztés rendszerébe Módszertani segítségnyújtás (pl.: projekttervezés, célképzés, ok-elemzés) 25
26
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! 26
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.