Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Szervezetfejlesztés II. előadás
Készítette: Dr.(Ph.D)Kópházi Andrea Egyetemi docens Sopron
2
Az előadás felépítése Mi a folyamatmenedzsment?
A szervezeti folyamatok fejlesztésének módszerei A folyamatelemzés A folyamatok teljesítményének mérése
3
A folyamatmenedzsment szükségessége
A munka jellemzői napjainkban A munkavállalók jobban informáltak Iskolázottabbak Nem kedvelik a szolgai munkavégzést Nem elégszik meg a puszta foglalkoztatással
4
A folyamatmenedzsment szükségessége
A munka jellege megváltozott Információkra, ismeretekre alapul A felügyelet közvetlen megfigyeléssel megoldhatatlan Mások a követelmények A változások gyors üteme megkívánja a döntések alsóbb szinten történő meghozatalát A verseny a folyamatok között folyik
5
A folyamatszemlélet előnyei
A problémák a funkciók között és nem a funkciókban jelentkeznek A folyamatra orientáltságnál az információ nem a parancsnoki láncon felfelé folyik és a döntést nem a legfelső szinten hozzák A folyamatszemlélet magában foglalja a vevőszemléletet is Nem emberi hibákat, hanem hibás folyamatokat lát
6
A fejlesztési irányok meghatározása
Amennyiben a termék élettartam rövidül, az új termékek számát kell növelni Ha a termék hosszú élettartamú a piacra szállítást kell eredményesebben és hatékonyabban megoldani
7
A folyamatok fejlesztésének módszerei
A folyamatos javítás /alapja a vevő kívánságának, vm. az adott folyamat képességeinek alapvető megismerése, majd a kettő közötti különbség döntő okainak felderítése A benchmarking /a meglévő legjobb gyakorlat és folyamat felkutatása és azzal történő versengés/ több erőforrást igényel, de nagyobb a nyereség Az újjáalakítás /drasztikus folyamat, gyors megváltoztatás/ Új nagyságrendek érhetők el, komoly indoklás, határozottság elkötelezettség és szakértelem szükséges
8
A fejlesztés módjának kiválasztását befolyásolja
A lehetőség A fontosság A teljesítmény lemaradást kiküszöbölhetjük-e Megvalósíthatóság
9
A fejlesztési teamek kialakításának szabályai
Minimalizálja a tagok számát minden fejlesztési csapatban. Válogasson a csapatba megfelelő pozícióban lévő embereket. Válasszon a teambe érintetteket. Válogasson a csapatba olyan embereket, akiknek megvan a képességük és képzettségük a feladatra.
10
Folyamatelemzés
11
Folyamatelemzés Folyamatleltár készítése Kulcsfolyamatok dokumentálása
Teljesítmény mérése Fejlesztési stratégia kialakítása
12
Fadiagramm az alapvető folyamatok meghatározására
13
Az alapvető folyamatok jellemzői
Stratégiai szerep /versenyelőnyt jelentenek, jelentősek a szervezet céljait tekintve/ A vevő befolyásolása /közvetlenül befolyásolják a vevőket : rendelés teljesítése Keresztfunkcionális jelleg /áttöri az egyes funkcionális határokat: termékfejlesztés
14
A folyamatok hierarchiája
Méret / nagy számú funkcionális folyamatot foglalnak magukba / Jelentőség / komplex folyamatok, ahol a folyamatok fontossága a döntő/ Hatáskör /keresztfunkcionális jelleget mutat/
15
Folyamatleltár Meghatározzuk az alapvető folyamatokat
Minden folyamat teljesítményét mérni kell!!! Számszerűség Folyamat hatékonyság
16
A folyamatok hierarchiája
17
A folyamatok teljesítményének mérése
18
A teljesítmény méréséhez használatos alapfogalmak:
Hatékonyság: A folyamat milyen jól teljesít. Csak folyamatjavítással növelhető Hatásosság: Mit termelünk ahhoz viszonyítva, amit a vevők igényelnek
19
A képzési folyamat mérése
20
A teljesítménymérés négy dimenziója
21
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.