Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Regionális konferencia
Győr 2007. március 7.
2
Iskola jellemzői: Iskolatípusok: Gimnázium Szakközépiskola
vendéglátás-idegenforgalom szakmacsoport Szakiskola szakács, cukrász, pincér Tanulók száma: Gimnázium fő Szakközépiskola (technikusokkal) 518 fő Szakiskola fő Oktatók száma: 93 fő (a többség kettő vagy mindhárom iskolatípusban oktat)
3
SZFP szervezeti keretek
4
Szakiskolai mérés-értékelés MÉCS tevékenysége
MÉCS csoport megalakulása Megbízólevelek elkészítése (legitimálás) MÉCS működési szabályzat elkészítése Működési tervek elkészítése Hosszú távú (5 éves) és rövid távú (1 éves) Az éves munkaterv megvalósítása
5
MÉCS eddigi tevékenységei
Kompetenciamérés megszervezése, lebonyolítása Német nyelvi felmérés Pedagógiai értékelés, feladatlap szerkesztés tanfolyam (ősz 2 fő + tavasz 2fő) Indikátorképzés tanfolyam (1 fő) Benchmarking adatbázis regisztrációk, adatgyűjtés, feltöltés Bemeneti mérési rendszer kidolgozása Szakiskolában tanítók igényeinek felmérése (mely tantárgyakból?) Mérendő terület (pl.: kompetencia, tantárgyi tudás, szociális háttér) és szint (pl.: 8. évvége vagy elvárt szint) meghatározása Mérési időpontok meghatározása Forgatókönyv készítés a mérések lebonyolítására (jelenleg folyik)
6
Kompetenciamérés tanulságai
Jó: Javítandó: Elmaradt (fejlesztendő): Hasznos információt adhat szaktanárnak, osztályfőnöknek. Segítheti a „végletek” feltárását, a hozzájuk igazodó magatartás kialakítását. A kimeneti méréssel tájékoztat a hozzáadott érték alakulásáról. A tanulók, tanárok előzetes (részletesebb, időben adott) tájékoztatása; A szülők bevonása az eredmény értékelésébe (komolyság); A kapott eredmények terjesztésének anyagi, technikai feltételei (2*30 fő részére több mint, 500 oldal + ofő példány) időkorlátos, lebutított program (pl.: grafikus megjelenítés); Személyre (csoportra) készített fejlesztési tervek; Osztálytanítók közösségének megbeszélései;
7
Projekt napok szervezése
Céljaink: Projektmódszer megismertetése minél több kollégával; Minél több kolléga bevonása a projektnapok (~órák) megszervezésébe; Az egymás közötti kommunikáció fejlesztése; (tanár – tanár, diák – diák, tanár – diák) Új módszer bevezetésével a tanulói aktivitás fejlesztése; A csoportmunka előnyeinek kihasználása; Az egyéni képességek kibontakozásának nagyobb teret biztosítani stb. Legfontosabb: Erre ma még nem érdemes számítani! Csak lassan, nem erőltetve, a meglévő módszerek mellé integrálva előbbre juthatunk!
8
Projekt napok szervezése
Megvalósítás: A projektnapok vándorolnak a hét napjai sorrendjében; Az aznapi órarend határozta meg: a projektnap témáját (melyik bőrönd, melyik témaköre került feldolgozásra) a projektnap felelősét A sok többletmunka ellenére se ….
9
Köszönöm a megtisztelő figyelmet!
Szemeti Simon Projektvezető
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.