Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Berecz Antónia és Kriskó Edina Gábor Dénes Főiskola

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Berecz Antónia és Kriskó Edina Gábor Dénes Főiskola"— Előadás másolata:

1 Berecz Antónia és Kriskó Edina Gábor Dénes Főiskola www.gdf.hu
AZ E-LEARNING MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI MEGKÖZELÍTÉSEI ÉS ALKALMAZHATÓSÁGUK A GDF ILIAS-BAN Berecz Antónia és Kriskó Edina Gábor Dénes Főiskola Informatika a Felsőoktatásban 2008

2 Informatika a Felsőoktatásban 2008
Tartalom A minőség fogalma Minőség az e-Learningben Szabványok (ISO), önértékelési modellek (EFQM, ESTQM), külső kiértékelési modellek és minőségcímkék (Reconnaissance QFor) Egyéb minőségtechnikák (kritériumlisták, benchmarkok, az EQO portál) Minőség a GDF-en Összegzés Informatika a Felsőoktatásban 2008

3 Informatika a Felsőoktatásban 2008
A minőség „A minőség valamely termék vagy szolgáltatás olyan tulajdonságainak és jellemzőinek összessége, melyek alkalmassá teszik a fogyasztók, vevők kifejezett, elvárt és látens igényeinek kielégítésére.”(Dr. Sediviné et al. 2000) Informatika a Felsőoktatásban 2008

4 Informatika a Felsőoktatásban 2008
Utak a minőséghez Általános szabványok Speciális szabványok Időtartam szabványok Kvázi szabványok Elvárás: nyitott, kiterjeszthető, mérhető, testreszabható legyen Informatika a Felsőoktatásban 2008

5 Informatika a Felsőoktatásban 2008
ISO 9000 szabványsorozat (A vállalkozás méretétől és tevékenységi körétől függetlenül, így az oktatásban is alkalmazható) Ne csak termékminőségre, hanem az egész szervezet működésére gondoljunk Az áttekinthetőség dokumentálhatósággal párosuljon Vezessen széleskörű minőségöntudathoz Informatika a Felsőoktatásban 2008

6 AZ EFQM-modell (European Foundation for Quality Management)
Az adottságok és eredmények pont értékben jeleníthetők meg Fő kérdés a „hogyan” 9 fő és 32 alkritérium vezet el a fejlesztendő területekig Mind a vevő, mind a dolgozó elégedettsége, de még a társadalmi hatás is homloktérbe kerül nem megfeledkezve a pénzügyi és nem pénzügyi eredményekről Informatika a Felsőoktatásban 2008

7 Az ESTQM-modell (European Standard for Training Quality Management)
Az Európa Tanács támogatásával Szabványos „önértékelési” modell Az EFQM 9 kritériumával Prioritásokat definiál elsősorban az állandó javítás égisze alatt Maximum két nap! Jelentésben ölt testet Informatika a Felsőoktatásban 2008

8 Informatika a Felsőoktatásban 2008
Reconnaissance QFor Külső minőségcímke Kimondottan az adminisztrációs és oktatási szektor számára 80%-os „vevői” elégedettséget céloz Intézményi kérdőívre, látogatásra és telefonos interjúkra alapoz A javaslatok elfogadása elég a címke megszerzéséhez Informatika a Felsőoktatásban 2008

9 Informatika a Felsőoktatásban 2008
Egyéb technikák Irányelvek (UNIQe, QAA) Kritériumlisták Benchmarkok (ACODE, EADTU, BenchFor) Ajánlási keretrendszerek (QAM, EQO) Informatika a Felsőoktatásban 2008

10 Minőségbiztosítás a GDF-en
ISO 9001-ről továbblépés EFQM-re Az eredményektől folyamatos visszacsatolás az adottságokhoz Innováció és tanulás A távoktatási keretrendszer (ILIAS) minőségbiztosítása összhangban az intézmény minőségpolitikájával Informatika a Felsőoktatásban 2008

11 Minőségbiztosítás a GDF-en 2.
Elvárás az ILIAS projektben: Integrálódjon a Főiskola életébe Jól informált legyen minden résztvevő A termékminőség terén egységes tananyagszerkezetet valósítson meg Visszacsatolásként hallgatói nyomkövetés ILIAS-felhasználók közti információcsere elősegítése Informatika a Felsőoktatásban 2008

12 Informatika a Felsőoktatásban 2008
Összegzés A rendelkezésre álló eszközök és módszerek sokrétűek A minőségtudatosságot kiterjeszteni és fejleszteni kell A hallgatók fokozottabb bevonása szükséges Többoldalú közelítés interdiszciplináris alapokon Informatika a Felsőoktatásban 2008

13 www.gdf.hu Köszönjük megtisztelő figyelmüket! Berecz Antónia
Kriskó Edina Informatika a Felsőoktatásban 2008


Letölteni ppt "Berecz Antónia és Kriskó Edina Gábor Dénes Főiskola"

Hasonló előadás


Google Hirdetések