Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBenedek Kerekes Megváltozta több, mint 6 éve
1
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Jaskóné Dr. Gácsi Mária (PhD) 2014. november 27. 1
2
Tartalom A pedagógus-idea A tanulás állandó konstrukció
A szociális kompetencia egzisztenciális funkciója A jövő pedagógusai A felelős pedagógiai kommunikáció 2
3
A pedagógus-idea Óvodai nevelés országos alapprogramja
Nemzeti alaptanterv A 21. század új társadalmi elvárásai A nevelési és oktatási intézmények működését szabályozó dokumentumok értékszempontjai igazodnak ezen igényekhez 3
4
A tanulás állandó konstrukció
„a tanulás állandó alkotás, a belső világ folyamatos építése; a konstrukció a saját értelmezési keretek kialakítása, személyes folyamat.” /Nahalka István/ Értik-e gyermekeink azt, amit tanulnak? A tanultak hogyan kapcsolódnak az életvezetésükhöz? Játékos tapasztalatszerzés A tanítás életszerűségének biztosítása Gyermekközpontú szemlélet 4
5
A szociális kompetencia az ember egzisztenciális funkciója
A hatékony pedagógus Humanisztikus szemlélet Tiszteli az emberi individuumot A gyermeket önmagáért szereti „ilyen módon együtt lenni egy másik személlyel azt jelenti, hogy erre az időre félre kell tennünk nézeteinket és értékeinket, amelyeket a magunk számára helyesnek tartunk, azért, hogy előítélet nélkül léphessünk a másik világába.” 5
6
A jövő pedagógusai Komplexitás kezelésének kompetenciája
A helyes megítélés kompetenciái (perceptív kompetencia), Kooperatív kompetenciák, Narratív kompetenciák. 6
7
A felelős pedagógiai kommunikáció
Hivatásos kommunikáló Mitől sikeres a pedagógus kommunikációja? Az ember-pedagógus akkor lesz sikeres, ha tudatos; tisztában van szerepével, emberi erőforrásaival és az önnevelés fontosságával. 7
8
Köszönöm a figyelmet! 10
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.