Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Tanítási filozófia Gyetvai Anna
2
Két fő cél A diákok belső motivációinak kialakítása
2. Megfelelő tanulási környezet kialakítása > Hogyan képzelem el? > Milyen eszközeim vannak?
3
1. Belső motivációk kialakítása
Megfelelő értékelés, feedback Informatív Pozitív Teljesítményre, és nem a diákra vonatkozik Személyes Minél gyakoribb…
4
1. Belső motivációk kialakítása
Személyes kapcsolat kialakítása Bizalmi légkör kialakítása Személyes beszélgetés, ha igény van rá Megismerni
5
1. Belső motivációk kialakítása
Differenciálás Választási lehetőségek (pl. témában, feldolgozási módszerben…) Testreszabott feladatok Tanulási formák (páros munka, csoportmunka, otthoni feladat, projekt…)
6
A motivációról még pár szót; …ami a tanáron múlik…
Egyszerű eszközök a motiváltság fenntartására: - emberi hangnem, segítőkészség - szemkontaktus - diszkrimináció kiküszöbölése - fenntartható munkatempó - változatos óratervezés - áttekinthetőség - beiktatott (tananyaghoz kapcsolódó) játékos órák - egyéni odafigyelés a diákokra ( pl.: személyre szabott segítség nyújtása a hatékony tanulási stratégiát illetően)
7
2. Mit jelent az, hogy tanulási környezet?
Minden tanulás eredményességére ható különböző környezeti tényező: Fizikai környezet, időbeosztás, források rendelkezésre állása, pozitív tanári megerősítések, hely és idő a gondolkodásra …
8
Mitől függ? Tanuláskoncepció Nevelésfilozófiai elméletek Célok
Lehetőségek Elképzelések Információs-kommunikációs technológia Virtuális tanulási környezet Új lehetőségek Kihívások
9
Mire figyeljen a tanár? Interakció Instrukció Osztályszervezés
10
Milyen az ideális tanulási környezet?
Aktivitás Csoportos jelleg Tanulói motivációk Érzelmek (bizalmi légkör) Érzékenység a tanulók közötti különbségekre Komoly, de nem túl megterhelő munka Kapcsolódások a tudományterületek között
11
Összességében pedig: Osztályközösségben betöltött szerep Órai munka
Pedagógusként lehetőségeinkhez képest kötelességünk integrálni a hatékony tanulás környezeti elemeit, a problémák orvoslását indítványozni Tanári feladatok Osztályközösségben betöltött szerep Órai munka Családi háttér szabadidő Szociális helyzet Kortársakkal való viszony jövőkép motiváltság
12
Források http://www.parlando.hu/2009-3-VARRO%20KONF.htm
atv_csoportok_szervezse_8_9_bra.html segito-kornyezet-tanulasi-strate/
13
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.