Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tanítási filozófia Gyetvai Anna.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tanítási filozófia Gyetvai Anna."— Előadás másolata:

1 Tanítási filozófia Gyetvai Anna

2 Két fő cél A diákok belső motivációinak kialakítása
2. Megfelelő tanulási környezet kialakítása > Hogyan képzelem el? > Milyen eszközeim vannak?

3 1. Belső motivációk kialakítása
Megfelelő értékelés, feedback Informatív Pozitív Teljesítményre, és nem a diákra vonatkozik Személyes Minél gyakoribb…

4 1. Belső motivációk kialakítása
Személyes kapcsolat kialakítása Bizalmi légkör kialakítása Személyes beszélgetés, ha igény van rá Megismerni

5 1. Belső motivációk kialakítása
Differenciálás Választási lehetőségek (pl. témában, feldolgozási módszerben…) Testreszabott feladatok Tanulási formák (páros munka, csoportmunka, otthoni feladat, projekt…)

6 A motivációról még pár szót; …ami a tanáron múlik…
Egyszerű eszközök a motiváltság fenntartására: - emberi hangnem, segítőkészség - szemkontaktus - diszkrimináció kiküszöbölése - fenntartható munkatempó - változatos óratervezés - áttekinthetőség - beiktatott (tananyaghoz kapcsolódó) játékos órák - egyéni odafigyelés a diákokra ( pl.: személyre szabott segítség nyújtása a hatékony tanulási stratégiát illetően)

7 2. Mit jelent az, hogy tanulási környezet?
Minden tanulás eredményességére ható különböző környezeti tényező: Fizikai környezet, időbeosztás, források rendelkezésre állása, pozitív tanári megerősítések, hely és idő a gondolkodásra …

8 Mitől függ? Tanuláskoncepció Nevelésfilozófiai elméletek Célok
Lehetőségek Elképzelések Információs-kommunikációs technológia Virtuális tanulási környezet Új lehetőségek Kihívások

9 Mire figyeljen a tanár? Interakció Instrukció Osztályszervezés

10 Milyen az ideális tanulási környezet?
Aktivitás Csoportos jelleg Tanulói motivációk Érzelmek (bizalmi légkör) Érzékenység a tanulók közötti különbségekre Komoly, de nem túl megterhelő munka Kapcsolódások a tudományterületek között

11 Összességében pedig: Osztályközösségben betöltött szerep Órai munka
Pedagógusként lehetőségeinkhez képest kötelességünk integrálni a hatékony tanulás környezeti elemeit, a problémák orvoslását indítványozni Tanári feladatok Osztályközösségben betöltött szerep Órai munka Családi háttér szabadidő Szociális helyzet Kortársakkal való viszony jövőkép motiváltság

12 Források http://www.parlando.hu/2009-3-VARRO%20KONF.htm
atv_csoportok_szervezse_8_9_bra.html segito-kornyezet-tanulasi-strate/

13 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Tanítási filozófia Gyetvai Anna."

Hasonló előadás


Google Hirdetések