Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAlfréd Török Megváltozta több, mint 7 éve
1
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
TÁMOP / Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
2
MIÉRT?
3
ÚMFT: Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP)
3. prioritás: Minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása mindenkinek A prioritási tengely célja, hogy a közoktatás rendszerében – az Egész életen át tartó tanulás stratégiájával összhangban, annak célrendszerét megvalósítandó - egyszerre javuljon az oktatás eredményessége és hatékonysága, valamint mindenki számára biztosított legyen a minőségi oktatáshoz való egyenlő hozzáférés.
4
Pályázat céljai 1 a kompetencia alapú oktatás elterjesztése a közoktatási intézmények minél szélesebb körében (ehhez szükséges újszerű tanulásszervezi eljárások bevezetése – pl. projektalapú oktatás, kompetenciaalapú tananyagok, taneszközök, egységes oktatási programok alkalmazásának meghonosítása); a pályázó intézményekben szegregációmentes, együttnevelési környezet kialakítása
5
Pályázat céljai 2 (oktatási integráció, befogadó pedagógiai kultúra támogatása, egyéni fejlesztési tervek, lemorzsolódás csökkentése, differenciálás); a digitális írástudás elterjesztése, mindennapi gyakorlattá válásának támogatása (a TIOP pályázatok keretében beszerzett eszközök pedagógiai, szakmai használatára való felkészítés, IKT-eszközökkel támogatott tanórák módszertani támogatása).
6
Kötelezően megvalósítandó tevékenységek 1.
A kompetencia alapú oktatás implementációja A Nat szerinti kulcskompetencia-területek fejlesztését, újszerű tanulásszervezési eljárások alkalmazását támogató oktatási programok és taneszközök bevezetése, adaptációja.
7
Kötelezően megvalósítandó tevékenységek 2.
Az oktatási programok, újszerű tanulásszervezési eljárások bevezetését, alkalmazását segítő, a kulcskompetenciák fejlesztését támogató modernpedagógiai módszertan alkalmazása Legalább egy, három hetet meghaladó projekt megszervezése tanévenként Legalább egy témahét megszervezése tanévenként Legalább egy moduláris oktatási program megszervezése (pl. egészséges életmód, környezetvédelem, demokráciára nevelés, játék, érzelmi-erkölcsi nevelés stb. témakörben) tanévenként
8
Kötelezően megvalósítandó tevékenységek 3.
Digitális tartalmak, taneszközök oktatási gyakorlatban való használata, digitális készségek fejlesztése. A tevékenységet úgy kell megtervezni, hogy a programba bevont tanulócsoportok implementációban érintett tanóráinak 25%-a IKT-eszközzel támogatott tanóraként valósuljon meg. A közoktatási intézmények pedagógusainak felkészítése fentiek intézményi implementációjára, megvalósítására, szaktanácsadói támogatás igénybevétele.
9
Kötelezően megvalósítandó tevékenységek 4.
A hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javítása Az új módszerek intézményi alkalmazása, elterjesztése, önálló intézményi innováció megvalósítása
10
További, választható tevékenységek
Jó gyakorlatok átvétele Önálló innováció Intézményi alapdokumentumok átdolgozása Tanácsadói szolgáltatás igénybevétele Új pedagógiai, módszertani produktumok létrehozása A Tanulói laptop program
11
Általános adatok Projekt időtartama: június 2. – augusztus 31. Tantermi megvalósítás: 2009/2010. tanév
12
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.