Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBrigitta Boros Megváltozta több, mint 7 éve
1
A POK SZERVEZÉSÉBEN MEGVALÓSULÓ SZAKMAI PROGRAMOK A 2017/2018
A POK SZERVEZÉSÉBEN MEGVALÓSULÓ SZAKMAI PROGRAMOK A 2017/2018. TANÉV SORÁN Előadó neve: Némethné Fülöp Terézia, főosztályvezető Szervezet neve: Oktatási Hivatal Szervezeti egység neve: Győri Pedagógiai Oktatási Központ
2
Miről lesz szó? Szakmai szolgáltatások
További, az OH főosztályokhoz kapcsolódó feladatok Projektek
3
pedagógiai kultúráját sokoldalú, a követelményekhez igazodó
A nevelési-oktatási intézmények pedagógiai kultúráját az egyéni bánásmódra való törekvés, a gyermek, a tanuló elfogadása, a bizalom, a szeretet, az empátia, az életkornak megfelelő követelmények támasztása, a feladatok elvégzésének ellenőrzése és a gyermek, tanuló fejlődését biztosító sokoldalú, a követelményekhez igazodó értékelés jellemzi. Hivatalunk célja, hogy hogy ezen gondolatok mentén segítsük, támogassuk az intézmények munkáját.
4
A Győri POK helyi szakmai partnerei
KEM GYMSM Összesen Köznevelési intézmények száma 216 286 502 Forrás: KIR: Működő köznevelési intézmények listája - Adatforrás: KIR intézménytörzs listája: augusztus 10 Feladat-ellátási helyek száma 409 664 1073 Pedagógusok száma 4564 7136 12405 Forrás: KIRSTAT 2016 Szaktanácsadók 42 56 98 Szakértők 120 197 317 Bázisintézmények 8 21 29
5
Feladatellátási hely: 1.073
Szakmai szolgáltatás Igényfelmérés 2.512 (2017) Oktatási Hivatal Intézmény 502 Feladatellátási hely: 1.073 Győri POK: GYMSM KEM Feladataink egyrészt a pedagógiai szakmai szolgáltatások biztosítását jelentik. Pedagógus fő Szaktanácsadó 98 fő
6
Munkacsoportok Szaktanácsadás Minősítés-tanfelügyelet Versenyek Képzés
Tanügy-igazgatás A Hivatalon belüli szervezet, nem egyenlő a feladatokkal.
7
Szaktanácsadás (1462 feladat)
Kiadott feladatok száma: 2450, ebből teljesült: 1374 Szaktanácsadóink összesen 1462 feladatot teljesítettek. A lemorzsolódás megelőzését segítő korai jelzőrendszer működtetéséhez küldő szaktanácsadás kapcsolódik. Köszönjük az intézményeknek a nyitottságot és bízom benne, hogy ennek a félévnek a céljait is eredményesen meg tudjuk oldani. Köszönjük az intézményeknek, fenntartóknak, hogy infrastrukturális feltételeiket a szaktanácsadói programok megvalósítása érdekében rendelkezésünkre bocsátják. Szakmai műhelyeket ezt követően is rendre meghirdetünk, a kollégák részvételét kérjük, szíveskedjenek támogatni.
8
Szaktanácsadás további feladatai
Tantárgygondozás szerepének erősítése. A szaktanácsadó szerepe a pedagógus megerősítése, az önfejlődése katalizátora. Folyamatos támogatás a módszertani megújuláshoz. A szervezetfejlesztés támogatása - belső innováció segítése - jó gyakorlatok adaptálása. A lemorzsolódás hatékony megelőzése érdekében legyen a nevelőtestület elkötelezett. A vezető szaktanácsadóink tudjanak hathatósan közreműködni a célkitűzéseink megvalósításában. Az oktatás eredményessége a pedagógus szakmai munkájának minőségétől függ!
9
Pedagógusok képzése, továbbképzése
Akkreditált (30, 60 órás) pedagógus-továbbképzések szervezése az igényfelmérésben rögzített témák alapján 24 csoportban Tanúsítvánnyal zárulnak A 277/1997. Kormányrendelet szerint a 7 évenkénti továbbképzési keretbe beszámítható Díjmentesek, változatos helyszíneken szervezettek tanulás tanítása 2 gyógypedagógia, fejlesztőpedagógia egészségnevelés, mentálhigiéné 6 szakmai megújító képzés 3 számítástechnika, informatika mérés-értékelés tehetséggondozás 1 etika pénzügyi ismeretek
10
Pedagógusok képzése, továbbképzése 2017/2018. tanév
félévben Akkreditált továbbképzések: 5 órás képzések, felkészítések: Az országos mérési-értékelési rendszer eredményeinek helyi feldolgozása, hasznosítása A portfólió készítésének informatikai támogatása tanulás tanítása 2 tehetséggondozás EFOP pályázat továbbképzései óvodapedagógusok számára 26
11
Pedagógiai Szakmai Napok
ŐSZI : október Téma: A pedagógus mentálhigiénéje Szakmai módszertani fejlesztés Bázisintézmények bemutatkozása Módszerek: Plenáris előadások, szekciófoglalkozások, bemutató órák Köszönjük eddigi támogatásukat, kérjük, hogy ebben az évben is tegyék lehetővé a pedagógusoknak a programokon való részvételt. Törekszünk arra, hogy olyan témákat és előadókat hívjunk meg, amelyek és akik felkeltik a kollégák érdeklődését.
12
Tanulmányi és tehetséggondozó versenyek szervezése
Területek: OH által támogatott országos szintig felmenő versenyek szervezése: iskolai, területi, megyei szint OH által támogatott nagy hagyományú, a Győri POK saját versenyeinek szervezése: iskolai, területi és megyei szintig Közreműködés az OH által szervezett OKTV szervezésében Feladatok: kiírások elkészítése, nevezők regisztrálása, feladatlapok elkészítése, versenyanyagok expediálása és kiküldése, zsűri és helyszínek koordinálása, bejutások-eredmények és felterjesztések összeállítása, fordulók megtartása, javítások-értékelések szervezése, díjazások előkészítése
13
10 683 tanuló 1731 tanuló Tanulók száma - iskolai forduló (fő) GYMS
Tanulók száma - iskolai forduló (fő) KE Tanulók száma - megyei forduló (fő) GYMS Tanulók száma - megyei forduló (fő) KE Iskola- szám GYMS Iskola- szám KE Országos szintig felmenő versenyek (15) 5549 3098 721 361 377 207 Megyei versenyek (7) 1645 391 495 154 228 64 Összesen 7194 3489 1216 515 605 271 tanuló 1731 tanuló
14
Pedagógiai értékelés Közreműködés nemzetközi mérések szervezésénél, lebonyolításánál OKM Kiegészítő mérések – felmérésvezetők biztosítása Intézményi adatszolgáltatások segítése, ellenőrzése OKM, idegen nyelvi mérések – mérési koordinátorok képzése, tanácsadás, egyéni segítségnyújtás Egyéni/intézményi tanácsadás, segítségnyújtás a szakterületen – szaktanácsadók igényfelmérés alapján Az országos mérési-értékelési rendszer eredményeinek helyi feldolgozása, hasznosítása – 5 órás továbbképzés - 12 helyszín A Diagnosztikus Fejlődésvizsgáló Rendszer (DIFER) használata és az erre alapozott fejlesztés 4-8 éves korban – 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzés 3 csoportban
15
Pedagógiai tájékoztatás
A Győri POK honlapja
16
Az iskolai lemorzsolódással kapcsolatos feladatok 1.
POK adminisztrációs modul működtetése, ezen belül a rendelkezésre álló intézményi és tagintézményi szintű adatok elemzése, értékelése a szükséges pedagógiai szakmai támogatás meghatározása, a pedagógiai módszerek kiválasztásának segítése, ehhez szaktanácsadói támogatás biztosítása a nevelési-oktatási intézményben, a beavatkozások előrehaladásának nyomon követése, az intézmény, valamint pedagógiai-szakmai szolgáltatás részéről megtett intézkedések áttekintése. MINISZTERI JELENTÉS elkészítése. Amely járási, megyei szintű adatok elemzésére épül a lemorzsolódás veszélyének kitett tanulókra vonatkozóan.
17
Az iskolai lemorzsolódással kapcsolatos feladatok 2.
Érzékenyítő járási és intézményi szintű tájékoztatók Adott problématerülethez illeszkedő intézményi szakmai szolgáltatások. Az intézményeknek köszönjük az együttműködést, csak 1 iskola a 2 megyében aki nem fogadta a szaktanácsadóinkat. A bíztató eredmények után tovább folytatjuk a munkát és kérem az intézményvezetők támogatását a további eredményes munkához.
18
Bázisintézmények - 29 a nevelő-oktató munkájuk során megjelennek a kor elvárásaihoz illeszkedő szakmai innovációk, jó gyakorlataik követésre érdemesek a hasonló típusú intézmények körében, lehetőséget biztosítanak műhelymunkák, bemutató órák, versenyek, továbbképzések számára, katalizálják a pedagógiai szakmai közélet fejlődését. Bemutatkozás: Pedagógiai Szakmai Napokon Szolgáltatások igénylése a POK-on keresztül:
19
A Tanügy-igazgatási és Köznevelési Hatósági Főosztály szakmai irányításával ellátandó feladatok, tevékenységek (Pedagógusminősítés/tanfelügyelet) Szakértői műhely szervezése: szeptember 15. – Tatabánya, Győr 2017. évi intézményi tanfelügyeletre való felkészülés segítése – fórum intézményvezetőknek 2 helyszínen szakmai nap keretében (Őszi Pedagógiai Nap) A portfóliófeltöltés elektronikai felületének bemutatása – fogadónapok Pedagógusok felkészítése a minősítésre (10 órás felkészítő képzés 7 csoportban) – még 1 győri csoport indul szeptemberben Intézményvezetők felkészítése az intézményi önértékeléshez és a tanfelügyeleti ellenőrzéshez kapcsolódó feladatok ellátására – 10 órás képzés intézményvezetőknek, BECS-tagoknak 12 csoportban Ügyfélszolgálati tevékenység biztosítása Hivatalos kérelmek elfogadása, ügyintézés Látogatások elfogadásának nyomon követése
20
EFOP 3.1.1. Kisgyermekkori nevelés támogatása
Cél: Képzéssel és támogató szolgáltatásokkal az óvoda esélyteremtő szerepének és hátránykompenzációs képességének erősítése Tevékenységek: Helyzetelemzés és azonosítás: helyzetelemzés a hazai óvodai nevelésről Óvodai és fenntartói továbbképzések megvalósításának támogatása Szakmai események programjának kidolgozása, előkészítése, megrendezése óvodai szakemberek és szakmai érintettek számára 26 akkreditált továbbképzés szervezése 14 helyszínen (óvodában) -üzenetben minden óvoda megkapta: jelentkezni szeptember 4-ig. Ajánljuk az óvodapedagógusok figyelmébe, mivel ezek a képzések újszerűségükkel olyan lehetőségeket kínálnak az intézményeknek, amelyek valóban segítik a nevelők munkáját. A képzés elméleti vonulatát a gyakorlatban, egy adott óvoda életében hospitálás során követhetik nyomon és hogy valóban tovább viszi-e az intézmény , azt garantálja az intézményi pedagógia program átdolgozása a képzés keretében. Feltétlenül javasoljuk, hogy minél több pedagógus éljen a lehetőséggel és vegyen részt ezeken az ingyenes képzéseken.
21
EFOP 3.1.5-16. A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása
Cél: A korai iskolaelhagyók arányának csökkentése hazánkban 10 %-ra. 8 intézmény Az alábbi főbb tevékenységek valósulnak meg a projekt során: A bevont köznevelési intézmények komplex támogató fejlesztése differenciált intézményi fejlesztési programmal. A bevont intézményekben a végzettség nélküli iskolaelhagyással veszélyeztetett tanulók célzott támogatása, iskolai és későbbi munkaerőpiaci sikerességéhez szükséges feltételek javítása. A köznevelési intézmények hálózatosodásának elősegítése.
22
Az OH tehetségpályázatai
MaTalent 1-2. szakasz A Nemzeti Tehetség Program eredményeinek figyelembevételével az általános iskola 4. évfolyamán alkalmazható matematika tehetségazonosító módszertan és a hozzá tartozó eszköztár kidolgozása. Az online méréseket Győr-Moson-Sopron és Komárom-Esztergom megyében a Győri Pedagógiai Oktatási Központ koordinálta Próbamérés: 10 intézmény; Főmérés: 68 intézmény TehetségKapu Komplex tehetségazonosítási rendszer koncepciójának kidolgozása. TehetségTár A tehetségazonosító, tehetséggondozó tevékenységek és azok eredményeinek rögzítésére alkalmas web-alapú szoftver.
23
EREDMÉNYES, ÉLMÉNYEKBEN GAZDAG TANÉVET KÍVÁNUNK!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.