Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Filmek, videók a nyelvórán.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Filmek, videók a nyelvórán."— Előadás másolata:

1 Filmek, videók a nyelvórán

2 MIÉRT? Kommunikáció központú nyelvtanítás

3 Többcsatornás érzékelés - segíti a megértést
Kísérlet – ugyanaz a szöveg videóval, csak auditív formában – többet értenek belőle, saját szövegértésüket jobbnak tartják Kizökkent a "nyelvórán vagyok" érzésből, eltér a megszokottól Valós, autentikus kommunikációs helyzet Kép keretet ad a hallottaknak, kontextus

4 Kép segít a hiányzó információk pótlásában, nehéz szavak megértésben, a hallottak értelmezésében
Segít a hallottak rögzítésében, bevésésében ismételt felidézésében Élményszerűség – eredményesebb tanulás - motiváció

5 MI A CÉLUNK? Illusztráció Vitaindító Az óra „motorja”
Szövegértés fejlesztése Nyelvtani szerkezetek beszédbeli használatának szemléltetése Különböző beszédszándékok, érzelmek nyelvi kifejezése Ország ismereti információk bővítése Illusztráció Vitaindító Az óra „motorja”

6 HOGYAN? Feladatok 3 fázisban I. A film megtekintése előtt
Előkészítés, ráhangolás Ne keletkezzen frusztráló hatás Meglévő tárgyi – nyelvi ismeretek mozgósítása Asszociogram a témához a cím alapján Feladatlap frekventált szavakkal

7 Kivágott jellemző kép/cím – feltételezések
megfogalmazása – Miről szólhat a film?

8 Képek feltételezett sorba rendezése indoklás/történet - érdeklődés felkeltése
C F

9 II. A film közben 1. Film megállítása egy fontos mozzanat előtt – hogyan folytatódik? 2. Részletekben lejátszani összefoglalás szóban feladatlap – párbeszédek rekonstruálása - Bevezetőben kapott képek sorrendbe rendezése

10 III. A film után Újbóli megtekintés során
1. Hozzárendeléses feladatok / képek, jelenetek – korábbi feltételezések ellenőrzése 2. Célzott, szövegértést ellenőrző feladatok / igaz-hamis 3. Képekhez jegyezetek írása * 4. Képek - előre megírt tartalmi összefoglalók* párosítása - hozzárendelés 5. Vélemények a tartalomról, megformálásról 6. Szerepjáték 7. Utószinkron – lejátszás hang nélkül

11 Testre szabottan – nehézségi fokozatok - nyelvi ismeretek – készségek szerint
Nézd meg ismét a filmet és jegyezd fel a képekhez tartozó legfontosabb információkat kulcsszavakban.   ………………………………………………………….. ………………………………………………………….. …………………………………………………………… …………………………………………………………….

12 Nézd meg ismét a filmet és írd a megadott kulcsszavakat a megfelelő kép alá.
funkfreie Zone einrichten „Offline-Urlaub“ per Mobiltelefon erreichbar sein für die Kundenbetreuung zuständig sein digitale Reizüberflutung Mobiltelefone einsammeln am Laptop Mails checken

13 Nézd meg ismét a filmet és válaszd ki a képekhez tartozó szövegrészletet.
A. Mittlerweile setzt jedoch eine Gegenbewegung ein: In der niederländischen Stadt Amsterdam wurde zum Beispiel eine funkfreie Zone eingerichtet. Auch in der britischen Hauptstadt London gibt es Orte gegen digitale Reizüberflutung. B. Die 38-Jährige ist bei einem österreichischen Dienstleister angestellt. Dort ist sie für die Kundenbetreuung zuständig. Zwischen telefonischen Anfragen beantwortet sie täglich rund zweihundert s. C. Eine andere Möglichkeit: der sogenannte „Offline-Urlaub“ mitten in der Natur Auch der Biobauernhof „Laussabauer“ in Österreich bietet seinen Gästen dieses Konzept an Die Mobiltelefone werden hier beim Urlaubsbeginn eingesammelt.

14 Gondoljuk át! Milyen filmet/videót válasszunk? Játékfilm – egész film?
Dokumentumfilm Interjú Videoklip Reklám TV híradó Tananyaghoz tartozó videók – didaktizált anyagok

15 érdekes - provokatív - valóságos vita kiváltása
Cél: szemléltetés dokumentumfilm, rajzfilm, reklámok helyzetet, egy nyelvi szerkezetet jelenítenek meg globális elemzés - a nem verbális tartalmak kifejezése vitaindító érdekes - provokatív - valóságos vita kiváltása megvitatásához elégséges nyelvi ismeretek frusztráló hatás – gondolatok adekvát kifejezése

16 A kép és a szó közötti kapcsolat Melyek a gyors megértést segítő elemek?
Redundancia a kép és szöveg között (a képi és a verbális üzenet azonos) > könnyű megértés 2. Kiegészítő viszony a kép és a szöveg között 3. Kontraszt a képi és a verbális üzenet között > zavaró lehet

17 A téma feldolgozásának melyik szakaszában?
bevezetésként összegzésként – szókincs birtokában, annak megerősítésére Időtartam – 5-15 perc Hányszor nézzük meg, hogy ne fulladjon érdektelenségbe? Feliratozott verzió? Transzkripció – használjuk-e?


Letölteni ppt "Filmek, videók a nyelvórán."

Hasonló előadás


Google Hirdetések