Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEde Katona Megváltozta több, mint 7 éve
1
A mennyiségből a minőségbe – az MKOSZ stratégiai terve
ELŐADÓ SZALAY FERENC MKOSZ-ELNÖK
2
„A sok munka és a türelem megtalálja a tehetséget”
3
A kiválasztás fejlesztése, tehetséggondozás
A kiválasztás mentális, antropometriai, fizikai és sportág specifikus paramétereinek meghatározása. „A mennyiségből a minőségbe” – elv érvényesítése a szakmai továbbképzéseken. Tapasztalt szakemberek bevonása a kiválasztás folyamatába. A klubok, műhelyek kiválasztó munkájának segítése, sportág specifikus felmérések elindítása a éves korosztályokban.
4
A kiválasztás fejlesztése, tehetséggondozás
A Kenguru Kupa után központi nyári kiválasztó - képző táborok szervezése. A klubok szerepének, felelősségének meghatározása az utánpótlás – nevelésben. Felmérő rendszer kialakítása az utánpótlás – nevelésben. Utánpótlás adatbázis létrehozása. A mentorrendszer továbbfejlesztése.
5
Az akadémiai rendszer fejlesztése
„Többet – jobbat”
6
Az akadémiai rendszer fejlesztése
Az MKOSZ akkreditált akadémiáinak utánpótlás – nevelési módszertani központokká való fejlesztése az akadémiai audit figyelembe vételével. A tehetségek kiválasztása az akadémiák részére régiós elv alapján. A kiválasztó-felfedező klubok anyagi - erkölcsi motiválása, érdekeltté tétele, megbecsülése. Az akkreditált akadémiák szövetségi szakmai támogatásának erősítése, az akadémiák ellenőrzési rendszerének kidolgozása.
7
Az akadémiai rendszer fejlesztése
Az akadémiák bevonása a gyakorlati edzőképzésbe. Az akadémiák nemzetközi kapcsolatainak erősítése, segítése. Az akadémiák és az egyetemi, felsőoktatási intézmények kapcsolatának erősítése (sporttudományi háttér, ösztöndíjrendszer)
8
„Ne feledjük az edző a képző nevelő munkában pedagógus is”
9
Az edzőképzés és továbbképzés fejlesztése.
Szükséges a TAO pénzek racionalizálása, átcsoportosítása, bevonása az edzőképzés finanszírozásába (nemzetközi tanulmány utak, külföldi előadók) Edzői fórumok létrehozása, az edzőtársadalom összetartozásának erősítése, folyamatos belső képzés helyi szinten és nemzetközi szinten egyaránt. Részvétel a Testnevelési Egyetem és a Tanárképző Főiskolák edzőképzésének reformjában. A testnevelőtanár-képzés és az edzőképzés összehangolása. Minimum három az MKOSZ. által jelölt szakember vegyen részt a Testnevelési Egyetem edzőképző tevékenységében.
10
Az edzőképzés és továbbképzés fejlesztése.
Részvétel a különböző képzési szintek kialakításában. Mentor edzők delegálása az utánpótlás válogatott csapatokhoz. Edzői életpálya modell kialakítása, az edzők értékelési rendszerének kidolgozása, a nevelő edzők erkölcsi és anyagi megbecsülése. A korosztályos továbbképzési rendszer kialakítása. A Testnevelési Egyetemmel közösen a klubmenedzserek továbbképzési és licenc rendszerének kidolgozása.
11
„Aki kimarad, az lemarad”
12
A nemzetközi szereplés kiterjesztése
A felnőtt csapatok EUROLIGA szereplésének menedzselése. A felnőtt csapatok európai kupákban történő szereplésének elősegítése. Az akadémiák nemzetközi kapcsolatainak fejlesztése, az utánpótlás csapatok nemzetközi szereplésének segítése.
13
A nemzetközi szereplés kiterjesztése
Az akadémiák nevében jelenjen meg az akadémia városának neve. A hazai versenyrendszer a nemzetközi követelmények szerinti kialakítása. A honosítások szakmai szempontok szerinti szabályzása, korlátozása. A „nemzeti érdek” biztosítása.
14
„Budapest, Budapest, Te csodás”
15
Budapesti kosárlabda kiemelt fejlesztése
A budapesti utánpótlás játékos anyag irányítása, központosítása szakmai irányelvek alapján, korosztályonként, nemzetközi szintű csapatszerkezetek kialakítása érdekében. A korosztályos csapatokért felelős kvalifikált edzői csapat kialakítása. Kinek nevelünk? Nevelési perspektíva, jövőkép mutatása.
16
Budapesti kosárlabda kiemelt fejlesztése
Budapesti NBI/A mintacsapatok létrehozásának megtervezése, elősegítése, a szükséges sportpolitikai döntések meghozatala. Infrastrukturális fejlesztés, utánpótlás döntőkre, utánpótlás versenyekre, NBI/A és válogatott rendezvényekre alkalmas létesítmények létrehozása.
17
„A gyorsaság sokat számít”
18
A B33-as szakág fejlesztése
2020-ban olimpiai szakág lehet a B33-as kosárlabda A B33-as kosárlabda csak az MKOSZ szervezetén belül működhet. Fejlesztését meghatározza, hogy felnőtt szinten el fog válni az 5:5 elleni kosárlabdától. Relatíve gyorsabb nemzetközi kitörési lehetőség. Hazai utánpótlás és felnőtt versenyrendszer kialakítása. Utánpótlás és felnőtt válogatott keretek és szakmai program kialakítása.
19
A játékvezetés fejlesztése
A játékvezetők értékelési rendszerének finomítása. Az élvonalbeli játékvezetők szerepének meghatározása a megyei szövetségek játékvezetéssel kapcsolatos tevékenységében. A kiválasztott játékvezetők nemzetközi szintű menedzselése. A játékvezető továbbképzés és az edzőtovábbképzés szakmai feladatainak egyeztetése.
20
TAO-támogatások megyénként, 2011-2012
21
TAO-támogatások megyénként, 2012-2013
22
TAO-támogatások megyénként, 2013-14
23
TAO-támogatások megyénként, 2014-15
24
TAO-támogatások megyénként, 2011-15
25
TAO-jogcímek aránya a kosárlabda sportágban
26
TAO-jogcímek aránya a kosárlabda sportágban
27
TAO-jogcímek aránya a kosárlabda sportágban
28
TAO-jogcímek aránya a kosárlabda sportágban
29
TAO-jogcímek aránya a kosárlabda sportágban
30
U11-12-es csapatok száma Utánpótlás-csapatok összesen : 268 : 308 : 318 : 375 : 409 : 435 : 531 : 587 : 644 : 750 : 814 : 859
31
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.