Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLóránd Orbán Megváltozta több, mint 7 éve
1
Adatvédelem – közérdekűség, átláthatóság, nyilvánosság
Dr. Kovács Zsolt
2
Az adatvédelemmel kapcsolatos helyzet pozicionálása
Igénybevevők jogai, tájékozottsága, tudatossága Szervezeti válaszok – adatkezelés, közérdekű információk, nyilvántartások
3
A szervezetre nehezedő kihívások
Átláthatóság, nyitottság, széleskörű tájékoztatás, jogok védelme anonimitás Biztonság, zárt folyamatok egyéni jogok figyelembevétele növekvő adminisztráció beazonosíthatóság
4
Szervezeti válaszokat befolyásoló tényezők
Az igénybevevők tájékozottsága jelentősen nőtt Az információ birtoklás vonzereje A tájékoztatás iránti igény komplexebbé vált – nemcsak statikus információkat igényelnek az igénybevevők, hanem dinamikus, akár összehasonlító információkat is Az adatok kezelésével kapcsolatos eljárások iránti kíváncsiság – akár belső folyamatok követését is feltételezi
5
Szervezeti válaszok tendenciái - elvárások
Adminisztratív feltételek javítása Monitoring funkciók Kockázatok azonosítása, kezelése, megelőzés érdekében teendő lépések Technikai, technológiai feltételek folyamatos fejlesztése Folyamatszabályozás és annak minden lépésének ellenőrizhetővé tétele
6
Az új adatvédelmi szabályzat - válaszok
Adatvédelmi szabályok Adatkezelés – jogalap, célok, elvek Nyilvántartások Szervezeti struktúra Dokumentáció kezelése Betegazonosító rendszer Közérdekű adatok megismerésével kapcsolatos feladatok Adatigénylés menete Költségtérítés megállapításának lehetősége Kötelezően közzéteendő adatok Kötelezően közzéteendő adatok köre Adatközlés feladatai, tartalma Egészségügyi adatkezelés speciális szabályai Adatkezelés fázisai Adatbiztonság Egészségügyi dokumentáció kezelése
7
Speciális rendelkezések
Elektronikus egészségügyi adatkezelés Alumni adatkezelés VIP betegekre vonatkozó szabályok
8
Szervezeti struktúra – célok a szabályzatban
Összehangoltabb szervezeti működés az adatvédelem területén Egykapus ügyintézési módszer bevezetése – nem csak kizárólag egy szervezeti egység feladatvégzését jelenti Egyértelműbb feladatmegosztás és felelősségi körök Belső tájékoztatási rendszer/riport kialakítása
9
A szervezeti struktúra a szabályzatban
JIF Jogi támogatás Stratégiai célok és kockázatok Folyamatok koordinálása ABK Önálló feladat Központi panaszkezelés Nyilvántartás vezetés a szervezeti egységek operatív támogatása, oktatás Szervezeti egység Adat- és információszolgáltatás Adatvédelmi Dokumentációs Lap elkészítése Nyilvántartás vezetése
10
Felelősségi szintek a szabályzatban
Vezetési szint JIF főigazgató Szakmai irányítás Adatvédelmi felelős Adatvédelmi tevékenység egyetemi szintű szakmai irányítása Szakterületi adatvédelmi felelős Oktatási, egészségügyi és központi szervezeti egységek szakterületenkénti specialitásai Szervezeti egység vezetője A szervezeti egység adatvédelmi tevékenységének irányítása, helyi adatvédelmi felelős kijelölése, ellenőrzési funkció Helyi adatvédelmi felelős A szervezeti egység adatvédelmi tevékenységének összefogása, közreműködés a panaszkezelésben, adatkezelés, adatfeldolgozás figyelemmel kísérése
11
Adatkezelési dokumentációs lap
Az adatkezeléssel érintett szervezeti egység készíti Az adatkezelés jellemzőit összegzi (adatok köre, forrása, feldolgozás módszere, műveletek, adatbiztonsági intézkedések, archiválás, adatok törlése, selejtezése, adatkezelés ellenőrzésének dokumentálása) Adatvédelmi felelős felé történő bejelentés Elsődleges cél: adatkezelési kockázatok azonosítása
12
Közérdekű adatok kezelése
A szervezet működésével, tevékenységével, feladataival összefüggő információk közérdekűek Adatszolgáltatás – az adatgazda részéről Adat tartalmáért való felelősség – adatgazda Költségtérítés lehetősége
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.