Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Vállalkozásmenedzsment
Fekete Szabolcs
2
Vállalkozási formák Egyéni vállalkozó
Természetes személy, üzletszerű, rendszeresen, nyereség és vagyonszerzés céljából, saját gazdasági kockázatvállalás mellett folytatott tevékenység (gazdasági tevékenység) Ki lehet vállalkozó? (erkölcsi, cselekvőképesség, nem lehet cég tagja) Teljes vagyonnal felel, de rugalmas az adózás Teljes, vagy főállás melletti, tényleges vagy egyszerűsített adózás (KATA)
3
Vállalkozási formák Betéti társaság
Társasági szerződésben meghatározott közös gazdasági tevékenység végzésére Legalább egy bel és egy kültag alapítja A beltag teljes vagyonával, a kültag vagyoni betétje összegéig felel A céget az ügyvezető vezeti A tagok vagyoni hányaduknak megfelelően rendelkeznek szavazati joggal Cégbejegyzés/székhelyhasználati nyilatkozat szükséges
4
Vállalkozási formák KFT – Korlátolt felelősségű társaság
Olyan gazdasági társaság, amely előre meghatározott összegű jegyzett tőkével alakul, és amelynél a tag kötelezettsége a társasággal szemben csak törzsbetétének szolgáltatására és a társasági szerződésben esetleg megállapított egyéb vagyoni hozzájárulás szolgáltatására terjed ki Jogi személy Minimális törzstőke Társasági szerződés (szavazat, vezetőség) Osztalékfizetés, taggyűlés, beszámoló
5
TEÁOR Természetgyógyászati ellátás (869005) szakmakód (Egyéb humán-egészségügyi szolgáltatás) Tevékenységi körök Sok OTH engedély köteles!
6
Vállalkozás menedzsment
Alkalmas vagyok rá? Személyiség (bizonytalanság, feszültség, alkalmasság) Személyi SWOT analízis Piackutatás Marketing Segítők (szakmai, marketing, adminisztráció, könyvelés, cégalapítás, stb.)
7
Vállalkozás menedzsment
Milyen tulajdonságai vannak a jó vállalkozónak? Praktikus, logikus gondolkodás Önálló döntéshozó képesség Felelősségtudat Kíváncsiság (fejlesztés, újítás) Kitartás, kreativitás, önbizalom Gyors reagáló képesség, előrelátás Motiváltság, céltudatosság Kommunikáció, problémamegoldás, stressztűrés, stb.
8
Üzleti terv Írjuk le! Célok, stratégia
SWOT (erősségek, gyengeségek, lehetőségek, veszélyek) Hitelfelvétel alapja Rövid és hosszú távú fenntarthatóság felmérése Pénzügyi tervezés alapja
9
Üzleti terv Költségek? Várható bevételek?
Hosszú távú, középtávú, rövidtávú tervezés Cselekvési terv(ek), felelőssel-határidőkkel Erőforrások, szükséges erőforrások Marketingeszközök Pénzügyi tervezés (hitel?, önerő?, pályázat?) Költségek? Várható bevételek?
10
Árképzés Mennyi legyen a szolgáltatás ára? Munkabér Bérleti díj Rezsi
Fogyóeszközök, eszközbeszerzés Takarítás Veszélyes anyagok (elhelyezés, elszállítás) Felelősségbiztosítás Utiköltség
11
marketing Piackutatás (4P modell-Price/Product/Promotion/Place)
Kommunikáció (arculat, előnyök, reklám, eladási módszerek, PR, vásárlói igények, célcsoport, stb.) Etikus magatartással! (szerzői jogok, betegjogok, EBM, félelem/reménykeltés, tudományos fokozat/végzettség, társak-anyagi érdekeltség nélkül (kartell), megtévesztés, összehasonlítás más szolgáltatásokkal, termékről csak az engedélyezettet kommunikáljuk!)
12
Források: Természetgyógyászati alapismeretek ENKK, 2015 Szerkesztetté: Dr. Tamasi József, Sárai Gábor Természetgyógyászati alapismeretek Magyar természetgyógyászok Uniója, 2000, Budapest szerkesztette: Dr. Tamasi József Tanulási útmutató és jegyzet-kiegészítés a természetgyógyászati modul képzés távoktatási programjához ETI 2001, szerkesztette: Sarkadi Ádám Vizsga: Megoldólapok:
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.