Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A játékok tanítása, a játékvezetés, játékelméletek

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A játékok tanítása, a játékvezetés, játékelméletek"— Előadás másolata:

1 A játékok tanítása, a játékvezetés, játékelméletek
A játékmester A játékok tanítása, a játékvezetés, játékelméletek

2 Játékelméletek: biológiai: az erőfölösleg levezetésére
pedagógiai: ”az ember és az állatok tevékenységi formája, melyet a munkától ás a tanulástól eltérően minden külső céltól függetlenül magáért a tevékenységért folytatják, és amelyet örömérzés kísér.” (Nagy S. 1977) arousal - kereső elmélet: bonyolult, összetett, előidézett és létrehozott aktivitás alkalmasság, eredményesség elmélet: a létezés hétköznapi erőkifejtéseinek vidámságát, örömét kutatja

3 a tantervben: atlétika, torna, játékok: játékos képesség - fejlesztő gyakorlatok; játékok, versenyek
a játék: sajátos tevékenységforma, végigkíséri az ember életét, iskoláskor előtt elsődleges, de játszik a felnőtt is. a játék: tevékenység, cselekvés tárgy, eszköz művészeti alakítás

4 a játék tartalmi és formai jegyei: (Detre P. 1975)
közvetlen célja a győzelem elérése. érdek nélküli tevékenység. szabad cselekvés felnőtteknél. szükségszerű a gyermekeknél: a legalapvetőbb tevékenység, ami biztosítja a személyiség fejlődését időben és térben lehatárolódik a munkától „nem komoly”, csak játék „mintha” (Piaget) kötelező szabályok határozzák meg, ami mindenkire egyformán érvényes → a játék belső rendje. jellemzője a kellemes érzelmi állapot.

5 Piaget fejlődéselméleti alaptétele
a gyermek tapasztalatai alapján önálló világot épít a játéktevékenység a gyermeki tapasztalatok újraszervezése, az új ismeretek elrendezése a játékos áttételek, összekötések nyelvén. ez a kódolás, saját nyelvre, értelem és érzelemvilágra való lefordítás, átalakítás „mintha” állapotot hoz létre a gyermek szocializációs folyamata a felnőttek életében is folytatódik, a játék belső rendje, a szabályok

6 a játéktevékenység fejlődése:
funkciós játékok: 3 hó – 2 év a játék indítéka a funkciós öröm. szimbolikus játékok: 1,5-2-éves kor után: funkció + alkalmazkodás szerepjáték: 4 - 4,5 éves kor: másik személy magatartása szabályjáték: közös fegyelem, becsület feladatjátékok: megoldás mikéntje (tn. játékok többsége) teljesítményjátékok: sportági teljesítmény

7 A játékmester szerep, mellyel lehet azonosulni
bemutatkozás – szóban, írásban, jelekkel, metakommunikációval, rajzzal, dallal elfogadottság – a személyiség szerepe!!!!

8 A játékmester feladatai
1. előkészítés 2. megjelenés 3. kommunikáció 4. „összehozni” az embereket 5. játékvezetés 6. bíráskodás 7. visszajelzés, értékelés 8. eredményhirdetés 9. motiválás

9 Előkészítés, tervezés a játékok kiválasztása
célcsoport ismerete – kiknek? a helyszín feltételeinek ismerete –hol? ne legyen ütközés más programmal

10 A játékmester feladatai
1. előkészítés 2. megjelenés 3. kommunikáció 4. „összehozni” az embereket 5. játékvezetés 6. bíráskodás 7. visszajelzés, értékelés 8. eredményhirdetés 9. motiválás

11 Megjelenés öltözék hajviselet kiegészítők

12 A játékmester feladatai
1. előkészítés 2. megjelenés 3. kommunikáció 4. „összehozni” az embereket 5. játékvezetés 6. bíráskodás 7. visszajelzés, értékelés 8. eredményhirdetés 9. motiválás

13 Kommunikáció stílus hanghordozás előadásmód hangerő

14 A játékmester feladatai
1. előkészítés 2. megjelenés 3. kommunikáció 4. „összehozni” az embereket 5. játékvezetés 6. bíráskodás 7. visszajelzés, értékelés 8. eredményhirdetés 9. motiválás

15 „összehozni” az embereket - szervezés
előzetes informálás plakát, szórólap ismerkedős játékok csapatalakító – szervező játékok

16 A játékmester feladatai
1. előkészítés 2. megjelenés 3. kommunikáció 4. „összehozni” az embereket 5. játékvezetés 6. bíráskodás 7. visszajelzés, értékelés 8. eredményhirdetés 9. motiválás

17 játékvezetés feladat adása helyezkedés
szabályismertetés, szükség esetén próbajáték – a játékot játék közben lehet megtanulni !!! hibajavítás érdeklődés fenntartása

18 A játékmester feladatai
1. előkészítés 2. megjelenés 3. kommunikáció 4. „összehozni” az embereket 5. játékvezetés 6. bíráskodás 7. visszajelzés, értékelés 8. eredményhirdetés 9. motiválás

19 bíráskodás a játék megindítása, megállítása döntés részeredmények

20 A játékmester feladatai
1. előkészítés 2. megjelenés 3. kommunikáció 4. „összehozni” az embereket 5. játékvezetés 6. bíráskodás 7. visszajelzés, értékelés 8. eredményhirdetés 9. motiválás

21 visszajelzés, értékelés
részeredmények bíztatás, motiválás

22 A játékmester feladatai
1. előkészítés 2. megjelenés 3. kommunikáció 4. „összehozni” az embereket 5. játékvezetés 6. bíráskodás 7. visszajelzés, értékelés 8. eredményhirdetés 9. motiválás

23 eredményhirdetés az eredményhirdetés előkészítése
jutalmak előkészítése szóbeli megerősítés, hangulati elemek

24 A játékmester feladatai
1. előkészítés 2. megjelenés 3. kommunikáció 4. „összehozni” az embereket 5. játékvezetés 6. bíráskodás 7. visszajelzés, értékelés 8. eredményhirdetés 9. motiválás

25 motiválás ráhangolás, a játék „eladása”
változatos , szórakoztató feladatok adása

26 Korosztályok és a játék
legkisebbek: sok mozgás 12 éves korig: sok mozgás, lehetőleg társakkal serdülők: önkifejezés, vitakészség fiatalok: szabadon választott tevékenységek fiatal felnőttek: hasznos kulturális és sporttevékenység érettebb felnőttek: pihenés, személyes kiteljesedés, sikerélmény idősek: az értékesség tudata, pihenni vágyás

27 Játéktár zenés tevékenységek manuális tevékenységek
audiovizuális technikák játékok animálása szabadtéri tevékenységek természet és környezet megfigyelése kifejezést szolgáló drámai játékok bábjátok verbális kifejezések, beszélgetések kulturális tevékenységek, (ön)művel(őd)és


Letölteni ppt "A játékok tanítása, a játékvezetés, játékelméletek"

Hasonló előadás


Google Hirdetések