Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ÉRTÉKELÉSI ALAPELVEK  Vezetői önértékelés, kompetenciák alapján  Munkatársak bevonása  Pedagógus életpályához kapcsolódó események  Értékelési dokumentum.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ÉRTÉKELÉSI ALAPELVEK  Vezetői önértékelés, kompetenciák alapján  Munkatársak bevonása  Pedagógus életpályához kapcsolódó események  Értékelési dokumentum."— Előadás másolata:

1

2

3 ÉRTÉKELÉSI ALAPELVEK  Vezetői önértékelés, kompetenciák alapján  Munkatársak bevonása  Pedagógus életpályához kapcsolódó események  Értékelési dokumentum csoportonként  Fenntartói elvárások  Hitélet megjelenítése

4 Az értékelés területei 1. kompetencia: Szakmai feladatok, szaktudományos, szaktárgyi, tantervi tudás 2. kompetencia: Pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezése és a megvalósításukhoz kapcsolódó önreflexiók 3. kompetencia: A tanulás támogatása 4. kompetencia: A tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesülése, a hátrányos helyzetű, sajátos nevelési igényű vagy beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek, tanuló többi gyermekkel, tanulóval együtt történő sikeres neveléséhez, oktatásához szükséges megfelelő módszertani felkészültség 5. kompetencia: A tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése, esélyteremtés, nyitottság a különböző társadalmi-kulturális sokféleségre, integrációs tevékenység, osztályfőnöki tevékenység 6. kompetencia: Pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelése, elemzése 7. kompetencia: Kommunikáció és szakmai együttműködés, problémamegoldás 8. kompetencia: Elkötelezettség és szakmai felelősségvállalás a szakmai fejlődésért

5 Vezetői kompetenciák 1.A tanulás és tanítás stratégiai vezetése és operatív irányítása A tanulás és tanítás tervezése, működése és hatékonysága. 2.A változások stratégiai vezetése és operatív irányítása A változásokra nyitott szervezet megteremtése, reagálás az intézményt érő kihívásokra, jövőkép kialakítása és kommunikálása, valamint a stratégiai és operatív szempontból fejlesztést igénylő területek azonosítása. 3.Saját stratégiai vezetés és operatív irányítás Önreflexió és önfejlesztés, szakmai tudás folyamatos frissítése, szakmai aktivitás és a vezetői pályázatban megfogalmazott célok teljesülése.

6 Vezetői kompetenciák 2. 4.Mások stratégiai vezetése és operatív irányítása Feladatmegosztás és motiválás, pozitív és támogató környezet kialakítása, fejlesztési szükségletek felmérése, a belső tudásmegosztás elősegítése. 5.Az intézmény stratégiai vezetése és operatív irányítása Jogszabályok követése, tájékoztatási kötelezettség és átláthatóság biztosítása, az intézményi erőforrások elemzése és kezelése, a vezető kapcsolatai.

7 Fejlesztendő terület  Beírási, mulasztási, csoportnapló pontos vezetése (hiányzások okainak felkutatása)  Adatszolgáltatás, étkezés lemondása  Beosztás, egyenlő terhelés  Hospitálások  Fogadóórák tartása  Önértékelés  Minősítés tanfelügyelet

8 Az értékelés területei  Pedagógiai folyamatok  Személyiség- és közösségfejlesztés  Eredmények  Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció  Az intézmény külső kapcsolatai  A pedagógiai munka feltételei  PP céloknak való megfelelés  Szakmai megújulási készség

9 Pedagógiai folyamatok- Tervezés Szempont: Hogyan valósul meg a stratégiai és operatív tervezés? Elvárás: Az éves munkaterv összhangban van a stratégiai dokumentumokkal és a munkaközösségek terveivel.  A tervek elkészítése a nevelőtestület bevonásával történt  Az alapja a PP cél és feladatrendszere  Munkaidő elemeinek tudatosítása

10 Pedagógiai folyamatok- Tervezés Szempont: Milyen az éves munkaterv és az oktatáspolitikai köznevelési célok viszonya; az operatív tervezés és az intézményi stratégiai célok viszonya? Elvárás: Az intézmény stratégiai /tervezési dokumentumai az adott időszak oktatás-politikai célokkal koherencia megteremtése. - Felkészülés a tanfelügyeleti és minősítési rendszer bevezetésére → - Tervezési dokumentumok: Napló, tematikus terv, tevékenység tervek, reflexiók - Elvárás listák „készülnek” (PP, Önértékelés)

11 Pedagógiai folyamatok - Megvalósítás Szempont: Hogyan történik a tervek megvalósítása? Elvárások: Az intézmény éves terveinek gyakorlati megvalósítása a pedagógusok, a munkaközösségek bevonásával Minden pedagógus csak a saját csoport. - Egyéni feladat, és a vállalt feladatok - Minősítettek (mesterek) feladatvállalása

12 Pedagógiai folyamatok - Megvalósítás Szempont: Milyen az intézmény működését irányító éves tervek és a beszámolók viszonya, hogyan épülnek egymásra? Elvárás: A beszámolók szempontjai illeszkednek az intézményi önértékelési rendszerhez. - 8 pedagógus kompetencia mentén → fontos a pedagógus kompetenciák tudatosítása, ismerete! - A beszámoló az intézmény értékelés 7 szempontja szerint történik

13 Pedagógiai folyamatok - Megvalósítás Szempont: Milyen a pedagógusok éves tervezésének, és tényleges megvalósulásának a viszonya? Elvárás:  A stratégiai és operatív dokumentumokban megfogalmazott célok, feladatok – a csoport, valamint a sajátos nevelési igényű gyermekek adottságait figyelembe véve – megjelennek a pedagógus tervező munkájában és annak ütemezésében.  A pedagógiai munka megfelel az éves tervezésben foglaltaknak, az esetleges eltérések indokoltak.  A teljes pedagógiai folyamat követhető a naplókban, valamint a gyermeki produktumokban.

14 Pedagógiai folyamatok - Megvalósítás A PP alábbi céljait tűztük ki: - Érzelmi biztonság, légkör - Hitéletre nevelés - Mozgásfejlesztés - Értelmi képességek fejlesztése - Szociális képességek fejlesztése - Egészséges életmódra nevelés - Anyanyelv, kommunikációs képességek fejlesztése - Környezettudatos magatartásra nevelés - stb

15 Pedagógiai folyamatok - Megvalósítás Célok megvalósítása során ERŐSSÉGEK - Család-óvoda kapcsolata, együttműködése - Egyéni bánásmód - Differenciált nevelés, bánásmód - Gyermeki igények figyelembevétele - Hitéletre nevelés - Szokás-szabály rendszer

16 Pedagógiai folyamatok - Megvalósítás Célok megvalósítása során FEJLESZTHETŐ - Család- óvoda kapcsolata, együttműködése - Információ megfelelő áramlása - Mindennapos fejlesztő mozgás - Szakmai ismeretek bővítése a nehezen kezelhető gyermekek vonatkozásában - Dokumentálás naprakészsége - Hatékony kapcsolat a plébánossal, - Hatékony kapcsolat az egyházmegyével - Hatékony kapcsolat a KPSZTI-vel - Hatékony kapcsolat a többcélú intézményen belül

17 Pedagógiai folyamatok - Megvalósítás Kiemelt nevelési céljaink – ERŐSSÉGEK - Differenciált fejlesztés - Testápolás, mosdó használat - Csoport közösség fejlesztés - Mindennapos fejlesztő mozgás - Egészségmegőrzés, egészségvédelem (gyümölcs, zöldségnapok) - Szülők bevonása, bevonódása

18 Pedagógiai folyamatok - Megvalósítás Kiemelt nevelési céljaink – FEJLESZTHETŐ - Párhuzamosan végezhető differenciált tevékenységek szervezése - Szabad játék biztosítása - Udvari élet szervezése - Élménygyűjtő séta, kirándulás - Tehetséggondozás - Felzárkóztatás - Kommunikáció, együttműködés a többcélú intézményen belül

19 Pedagógiai folyamatok - Megvalósítás A csoportnapló használatával kapcsolatos ERŐSSÉGEK - Alapos, átfogó, részletes - Lényegre törő, érthető, tudatosságra sarkalló - Áttekinthető - Kitöltési útmutató, fogalomtár - Komplex - féléves nevelési terv, negyedéves értékelés - Témánként reflexió

20 Pedagógiai folyamatok - Megvalósítás A csoportnapló használatával kapcsolatos GYENGESÉGEK - Naprakészség - Féléves nevelési terv, negyedéves értékelés - Tartalmazza az éves tevékenységi tervet - Programok és szervezési eladatok átláthatósága - Értékelés alapú tervezés - Gyermekek fejlettségéről készült feljegyzések (fejlődési napló)

21 Pedagógiai folyamatok - Megvalósítás A csoportnaplóval kapcsolatos FEJLESZTÉSI JAVASLATOK - Éves nevelési terv →féléves értékelés - Minden tevékenységnél jelenjen meg a fejlesztés

22 Pedagógiai folyamatok - Megvalósítás Szempont: Milyen a pedagógusok éves tervezésének, és tényleges megvalósulásának a viszonya? Elvárás:  A pedagógiai munka megfelel az éves tervezésben foglaltaknak, az esetleges eltérések indokoltak.  A teljes pedagógiai folyamat követhető az éves, tematikus tervekben, valamint a (gyermeki) produktumokban.  Tevékenységi tervek?

23 Pedagógiai folyamatok - Ellenőrzés Szempont: Hogyan működik az ellenőrzés az intézményben? Elvárás: - Belső ellenőrzést végeznek - Az ellenőrzési tervben szerepel, hogy ki, mit, milyen céllal, milyen gyakorisággal, milyen eszközökkel ellenőriz.  A gyermeki eredményeket az intézmény folyamatosan követi, elemzi, szükség esetén korrekciót hajt végre.  Az ellenőrzések eredményeit felhasználják az intézményi önértékelésben.

24 Pedagógiai folyamatok - Ellenőrzés Vezetői ellenőrzések tapasztalatai- ERŐSSÉGEK - Felkészültség, szakmai megfelelés - Önállóságra nevelés, szokás-szabályrendszer megfelelősége - Derűs, alkotó légkör - Csoport közösségek alakulása - A hitélethez használt eszközök, módszerek használata - Elkötelezettség, - Lelkiismeretesség - Gyermekszeretet  Egymás munkájára építés  Csoportszobák esztétikája

25 Pedagógiai folyamatok - Ellenőrzés Vezetői ellenőrzések tapasztalatai- fejlesztendő terület Határidők pontos betartására Éves tervek készítése - Papíralapú tervezés - Szaknyelv használata - Informatikai kompetencia - Megfelelő mozgás eszközök használata, időbeli kikészítése - Tevékenységekhez eszközök készítése, használata

26 Pedagógiai folyamatok - Értékelés Szempont: Hogyan történik az intézményben az önértékelés? Elvárás: - Az intézményi önértékelés elvégzésére az intézmény munkacsoportot szervezett. - Tények és adatok alapján azonosítják a nevelési- oktatási tevékenységgel és a szervezet működésével összefüggő erősségeket, fejleszthető területeket. - Az intézmény az ellenőrzések során született eredményeket elemzi és értékeli

27 Pedagógiai folyamatok - Értékelés Szempont: Milyen a pedagógiai programban meghatározott gyermeki értékelés működése a gyakorlatban? Elvárás:  A pedagógiai programnak és az egyéni fejlesztési terveknek megfelelően történik az egyénre szabott értékelés, amely az fejlődési naplóban nyomon követhető lenne, A gyermekek eredményeiről fejlesztő céllal folyamatosan visszacsatolnak a szüleinek.

28 Pedagógiai folyamatok - Értékelés A fejlődési napló vezetésével kapcsolatos –elvárás Részletes, sokrétű - Áttekinthető, formailag megfelelően rendezett - Könnyen kitölthető - Segítség a fogadóórákon - Naprakész, folyamatosan vezetése - Törvényi megfelelősége

29 Pedagógiai folyamatok - Értékelés A fejlődési napló vezetésével kapcsolatos - FEJLESZTÉSI JAVASLAT  A konkrét mérési feladatok és ahhoz kapcsolódó közvetlen értékelés egy-egy adott területhez  A nyelvi fejlettségnél a logopédus bevonása  A mérés formáit bővíteni kell  A kérdéscsoportokat rendszerének kialakítása ( hitélet, mozgás, anyanyelvi nevelés stb.  Szülőknek adott értékelés tartalmi azonossága, fejlesztési, fejlesztendő területek pontosítása

30 Pedagógiai folyamatok - Korrekció Intenzívebbé kell tenni az elégedettségmérést, intézményi önértékelés, pedagógus-értékelés, gyermekek fejlettség állapotmérése, egyéb mérések területén Elvárás:  Évente történjen meg a mérési eredmények elemzése, a tanulságok levonása, fejlesztések meghatározása és az intézmény a mérési-értékelési eredmények függvényében korrekciót végez szükség esetén.  Az óvoda és a csoportok a nevelési és tanulási eredményességről szóló információk alapján vizsgálja felül a stratégiai és operatív terveket, különös tekintettel a kiemelt figyelmet igénylő gyermekek ellátása területén

31 Személyiség és közösségfejlesztés Szempont: Hogyan történik a gyermekek szociális hátrányainak enyhítése? Elvárás: Az intézmény vezetése és érintett pedagógusai információkkal rendelkeznek minden gyermek szociális helyzetéről. A csoportok összevonásakor megfelelő információt adnak át a kollégák egymásnak A szülők értesítésének adathalmaza pontos, naprakész. Társ csoportok egymáshoz való viszonya közösségépítő

32 Személyiség és közösségfejlesztés Felzárkóztatás érdekében végzett tevékenységek és azok eredményei, kapcsolat a fejlesztőkkel – ERŐSSÉG  Negatív irányú változás esetén a szülőnél a jelenség okának, és ennek fényében próbáljuk átlendíteni a nehézségeken  Differenciált bánásmód alkalmazása  Szülőkkel való pozitív, bizalom teli kapcsolat  Általában elfogadják egymást a gyerekek, nem agresszívek  Tudatos figyelem biztosítása a rászorulók esetében  kiscsoport – szobatisztaság,  Jó kapcsolat a szakemberekkel  Pedagógiai asszisztensek szerepe, hozzáállása

33 Személyiség és közösségfejlesztés Felzárkóztatás érdekében végzett tevékenységek és azok eredményei, kapcsolat a fejlesztőkkel – FEJLESZTÉSI JAVASLAT - Az idei évben a nagycsoportnak nagy szüksége lett volna pszichológus gyakori jelenlétére - Még mindig nem eléggé együttműködő a kerületi szakszolgálat, szorosabb együttműködés, - Még több fogadó óra - Fokozottabb kapcsolat az óvodapszichológussal

34 Személyiség és közösségfejlesztés Tehetséggondozás érdekében végzett tevékenységek és azok eredményei: Mit tettünk? –ERŐSSÉG ÉS A CSOPORT BÜSZKESÉGEI

35 Személyiség és közösségfejlesztés Tehetséggondozás érdekében végzett tevékenységek és azok eredményei – FEJLESZTÉSI JAVASLAT - A gyerekek további támogatása a képességeik kibontakoztatásában - A pályázatok gyakoribb figyelése - Képezni lehetne magunkat, többféle technika megismerésére, szakkönyvek tanulmányozása, - Önbizalom erősítés - Szülők aktivizálása


Letölteni ppt "ÉRTÉKELÉSI ALAPELVEK  Vezetői önértékelés, kompetenciák alapján  Munkatársak bevonása  Pedagógus életpályához kapcsolódó események  Értékelési dokumentum."

Hasonló előadás


Google Hirdetések