Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer."— Előadás másolata:

1 Didaktika-II. M. Nádasi Mária

2 Kooperatív és Kollaboratív módszer

3 A csoport vagy csoportok kialakítása Homogén vs. heterogén Feladat kiadása, célok megbeszélése  Egy konkrét megvalósítandó produktum  A tanulók képességeinek fejlesztése 3

4 Csoportszerepek, feladatok meghatározása  Produkció, megfigyelés elemzés, vita  A produktum bemutatása Az együttműködés szintjének meghatározása Kivitelezés Feladat bemutatása, vitája, értékelése 4

5 Jellemzői:  Cs. tanulás egyéni teljesítmény alapján,  Cs. tanulás egyéni vetélkedés alapján,  Mozaiktanulás; szakértői szerep  Csoportkutatás résztémák alapján 5

6 Projekt: a középpontban egy - kívülről kapott- ismeretfeldolgozás, feladat megoldása áll A cél egy jól meghatározott feladat teljesítése Feladatfajták Egy téma irodalom-feldolgozása Egy összetett szöveges-ábrás tanulmány Mérési, érttékelési dokumentumok Számítógépes programrendszer Egy működő mechanikai szerkezet St.

7 Definíciók

8 Pedagógia A nevelés gyakorlat és elmélete Több rész-diszciplinát foglal magába Legfontosabb alkotórésze a didaktika Ide tartoznak a módszertanok

9 Projekt (általában) Terv Összetett, komplex feladat elvégzés feltételei folyamata ereményei A gyakorlati élet legkülönbözőbb területein Pályázati formában Kialakult struktúrában tervdokumentációban

10 Pedagógiai projekt A mindennapi életből téma Célok, feladatok Munkamenet leírása, az eredmények prezentálása A tanulók vaódi önállóságán alapul A pedagógus, szakértő szerepe a segítés Közös elem a komplex téma és terv Az eremény inkább modell-értékű

11 A projekt célja: Új, fontos produktum létrehozása A pedagógiai projektben kettős cél Meghatározott végeredmény Nevelési céloknak alárendelt komponensek

12 A pedagógiai projekt tartalma A tanulócsoport érdeklődésének megfelelő legyen Előfordulhat a szerencsés „összecsúszás”

13 A projekt megvalósítása Munkamegosztáson alapul Az önálló tanulás és a csoportos kommunikáció gyakorlása maga is cél

14 A projekt eredménye Összhangban a terv- dokumentációval A végrehajtás során változások a tanulók tudásában

15 A projektoktatás kritériumai 1. Tanulói felvetés, közös tervezés 2. Kapcsolódjon valóságos helyzetekhez 3. Adjon módot individualizált munkára 4. Adjon módot csoportmunkára 5. Kidolgozás öszzseüggő, időben hosszabb 6. Interdiszciplinaritás jellemezze 7. Pedagógus – Tanulók: egyenrangúak, különböző kompetenciákkal 8. Tanulól felelőssége saját döntéseikért 9. A pedagógus „vonuljon vissza” 10. A tanulók közötti erős, kommunikatív kapcsolatok

16 A projektmunka tervezése 1. A ráhangolódás időszaka 2. A konkrét tervezés időszaka Témaválsztás finomítása Tervezés Szervezés pl.  Sajtó csoport  Technológusok  Szerkesztők  Előmunkálatok lebonyolítói  Gyártók

17 Összefoglalás (1) A középpontban egy gyakorlati jellegű probléma áll Cél-téma kiválasztása, Tervezés, Kivitelezés, Projekt bemutatása; zárás és értékelés 17

18 Összefoglalás (2) Jellemzői:  Nagyfokú szabadság és kreativitás  Indirekt tananyag elsajátítás  Cél a produktum, aminek eszköze a tanulás  Tanulási önállóság, ismeretek integrálódása  Kapcsolatok kialakítása  A tantervi keretek megbontása; Megvalósítás: projekt hetek beiktatása 18


Letölteni ppt "Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer."

Hasonló előadás


Google Hirdetések