Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKrisztina Tamás Megváltozta több, mint 8 éve
1
Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület
2
Ki, hogy, mit – hogyan, mi okból, miért? Munkakínálat bővítése a fogyatékkal élő embereket foglalkoztató műhelyben a differenciált szakképzésnek köszönhetően
3
A fogyatékkal élő emberek helyzete a munkaerőpiacon 82 millió lakos 760 000 fogyatékkal élő munkavállaló (keresőkorúak aránya: 30% -> szokványos eset: 70%) 170 000 fogyatékkal élő ember munka nélkül 260 000 műhelyben foglalkoztatott 6,6 millió fogyatékkal élő ember 3,1 millió munkaképes korú fogyatékkal élő ember (18-65 év) (ebből 1,2 millió folytat ténylegesen keresőtevékenységet)
4
A munka világában történő részvétel lehetőségei a fogyatékkal élő emberek számára Több mint 3 óra napi munka = „Keresőtevékenység“ 760 000 fogyatékkal élő munkavállaló 170 000 fogyatékkal élő ember munka nélkül 50 000 fő oktatás, továbbképzés vagy csekély mértékű foglalkoztatás alatt 260 000 műhelyben foglalkoztatott 3 óránál kevesebb napi munka = „teljesen csökkent munkaképesség“ > 3 ó < 3 ó
5
A műhely jelentősége a fogyatékkal élő emberek számára a német rehabilitációs rendszerben orvosiorvosi - szakmai szakmai - szociális Rehabilitáció WfbM
6
A műhely törvényes megbízatása a IX. sz. SGB (szociális törvénykönyv) 136. §-a alapján Előkészítés Átmenet az általános munkaerőpiacra Munka Szakképzés Foglalkoztatás Munkabér ki fizetés Részvétel WfbM rehab-megbízása Segítségnyújtás Támogatás Teljesítés-fejlesztés Személyiség- fejlesztés
7
Részvétel Szakmai képzés Továbbképzés Terápiás lehetőségek Ipari termelés Szolgáltatás Irodai szolgáltatás Kézműipar Tevékenység-portfolió
8
Egy vállalat sem maradhat tartósan folyamatos továbbképzés nélkül talpon a versenyben Képzés = vállalati cél
9
versenyképességet minőséget jövőt önértékelést fejlődést A képesítés biztosítja a
10
A műhelynek szüksége van egy oktatási menedzsmentre, amely figyelembe veszi a vállalat, a foglalkoztatottak és a piac igényeit. Az oktatásirányítási rendszer a stratégiai vállalati területekhez tartozik, és nagy figyelmet kíván a vállalatvezetés részéről. A rendszert átláthatóan és minden résztvevő számára érthetően kell kialakítani. A rendszer oktatási elemeinek vonzóbbá kell tenniük a vállalatot harmadik felek számára. Következtetések
11
A műhely a munkaerőpiac integráló alkotóeleme a fogyatékkal élő emberek számára. A műhely a szakmai támogatás intézménye, és törvényes oktatási megbízással rendelkezik. A fogyatékkal élő embereknek alig van arra esélyük, hogy a műhelyen belül elismert oktatást vagy képesítést szerezzenek. A műhelyben alig vannak olyan oktatási folyamatok, amelyek kiállnák az összehasonlítást az általános képesítésekkel. Ebből erednek a foglalkoztatottak tényleges hátrányai. A képzés fogalmát az eddigiekhez hasonlóan különbözőképpen interpretálják. A műhelyt üzemgazdasági alapelvek szerint kell vezetni, és a piac feltételeinek is alá kell vetni. Telephely-elemzés
12
Együttműködési struktúra felépítése Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület
13
aktionbildung Mi felépítjük.Szakmai képzés! Gyakorlat-átadás
14
Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület
16
A műhelyek fenntartóinak és ezek vezetőségeinek egész országot érintő, önkéntes egyesülését 1975. június 18-án alapították Bonnban, bejegyzett közhasznú egyesületként.
17
Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület
19
Támogatás és tanácsadás Ösztönzés és segítségnyújtás Információcsere Befolyásolás Érdekképviselet Együttműködés
20
Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület
22
Számok 93% -os szervezettségi fok 650műhely 2 300 működési hellyel 260 000műhely-foglalkoztatott, ebből 34 000 a szakképzés területén 200 000 a munka területén 26 000 a segítségnyújtásban
23
Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület
25
Európa Csere Együttműködés Alakítás Stratégiai szövetség
26
Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület
28
A műhely, mint tanuló szervezet Foglalkoztatottaink oktatása Személyi illetékességek fejlesztése Munkaerő szakképesítése – a műhelymunka minden területén Rehabilitációs megbízás közvetlenül a szakképzett dolgozók révén, oktatáson és továbbképzésen keresztül
29
Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület
31
A műhely, mint tanuló szervezet Megfelelő foglalkoztatás és közreműködés Magas minőség-mércét felállító műhelymunka - szervezetileg - tartalmilag - személyileg - részvétel-központúan
32
Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület
34
Szakmai képzés a műhelyben A részvétel biztosítása Egyénre szabott, megfelelő szakképzés Élethosszig tartó tanulás Segítségnyújtás az általános munkaerőpiacra történő bekerüléshez
35
Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület
37
Szakmai képzés a műhelyben Egyénre szabott és szakmai hatáskör-elemzés Szakmai képzési koncepció ajánlat Szakképesített munkaerő által kísérve Egyénre szabott szakképzési intézkedések
38
Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület
40
Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület
42
Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület
44
Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület
46
Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.