Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaPiroska Alexandra Jónásné Megváltozta több, mint 8 éve
1
A képzett szakemberekért MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2009 Éves feladatok 2008 év feladatainak tapasztalatai Menner Ákos
2
A képzett szakemberekért Minőségfejlesztés - témakörök Intézményi önértékelések Benchmarking adatbázis Intézményi fejlesztési célok megvalósításának támogatása Intézményi folyamatok szabályozására felkészítő képzés Intézményi folyamatok szabályozásának tanácsadói támogatása
3
A képzett szakemberekért Megközelítés A Közoktatási Tv. kimondja, hogy az intézményeknek TELJESKÖRŰ ÖNÉRTÉKELÉST kell folytatni A Szakiskolai programban levő intézmények jelentős szakmai és pénzügyi támogatást kaptak a teljesítéshez Közpénzeket használunk fel a feladat teljesítéséhez A jók védelme érdekében nyilvánosságra kell hozni az eredményeket Az iskolahasználók számára biztosítani kell e lehető legjobb minőséget
4
A képzett szakemberekért Az intézményi önértékelés tapasztalatai Az intézmények egyharmadában az önértékelés aktív eszköz a szervezeti fejlesztésében, a szervezeti tudás állandó fejlesztésében A minőségért és eredményért érzett felelősség (minőségbarát iskolai környezet) Teljesítményorientáció (ambiciózus célokat követő iskola) Kooperativitás, partnerekkel való kommunikáció, együttműködés és valós kíváncsiság a partnerek véleményét illetően Benchmarking eredményekben is javuló eredmények
5
A képzett szakemberekért Önértékelés - pozitív példák Pozitív példaként említendőek az alábbi intézményi SZÖM anyagok, amelyek mind Adottság, mind Eredmény és a teljes anyag tekintetében az átlaghoz képest jobbak voltak a többinél. – Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola, Tokaj (szakértő: Szamosfalvy Jánosné) – Soproni Idegenforgalmi, Kereskedelmi és Vendéglátó (szakértő: Takács Éva) – Barabás György Műszaki Szakközépiskola, Sárvár (szakértő: Takács Éva) – Jálics Ernő Szakképző Iskola, Kadarkút (szakértő: Ritter Attila)
6
A képzett szakemberekért Az intézményi önértékelés tapasztalatai II. Az intézmények közel egyharmadában az önértékelés intézményi fejlesztési eszközként használják, de már előfordulnak hiányosságok: – Elkötelezettségben – Módszertanban (szakértői probléma is) – Megvalósítás erőforrásaiban, felkészültségben Némely esetben kétséges, hogy valós szakmai munka folyt az intézmény és a szakértő között. Megkérdőjeleződnek a fejlesztési célkitűzések objektív alapjai
7
A képzett szakemberekért Problémás önértékelések Adottság oldali problémák (gyakorlatilag kifejtetlen, értékelhetetlen egy – egy kritérium) – Hefele – Kocsis – Dobos – Pesti Barnabás – Ruhaipari (Szolnok) Eredményoldali problémák (nincs adat) – Lukács (Győr) – Eötvös (Kaposvár) – Baross (Mátészalka) – Angster (Pécs) – Arany (Nkőrös) – BKMÖ (Baja) – Wesselényi (Nyíregyháza) – Oktatási Központ (Makó)
8
A képzett szakemberekért Az intézményi önértékelés tapasztalatai III. Adottság és eredményoldalon egyaránt kidolgozatlan kritériumok Kimaradt kritériumok Fejlesztési célkitűzések teljes hiánya Még nem küldte be az intézmény a dokumentációt Ipari (Nagykáta) Bánki (Kisbér) Móricz (Ibrány) Farkas (Békés) Szent László (Szekszárd)
9
A képzett szakemberekért Egy negatív példa Adottság oldali kifejtés: Milyen rendszerben biztosítják az intézmény Pedagógiai Programjának, helyi tantervének és egyéb hosszú távú terveinek éves szintű értékelését? - Munkaközösségek beszámolói által..
10
A képzett szakemberekért Intézkedések Intézményi felülvizsgálat – hátha nem a „jó” anyagot küldte be az intézmény – 15 nap A problémás helyeken a szakértő, az intézmény vezetése és a Koordinációs iroda közti egyeztetés A nagyon problémás helyeken a fenntartó, az intézmény vezetés és a Koordinációs iroda közti egyeztetés – szakértő kizárása a szakértői listáról Fejlesztési célok vizsgálata – támogatás csak az önértékelésből levezethető fejlesztési célokra
11
A képzett szakemberekért A 2009-es év célkitűzései Az önértékelésből megfogalmazott intézményi célok eredményes megvalósítása A szakképzési rendszer átalakításában valós eredmények elérése érdekében az intézményi folyamatok újragondolása és szabályozása Külső értékelés kiterjesztése, az eredmények publikálása
12
A képzett szakemberekért A minőségfejlesztési terület fő tevékenységei 2009 Intézményi felelősök (2 fő) felkészítése a folyamatok feltárására és szabályozására Időpontok: április 23-25., május 07-09., május 14-16. Helyszíni szakértői támogatás biztosítása a folyamattérkép és a szabályozások elkészítéséhez Április – november 15. Önértékelés alapján megvalósuló fejlesztési célkitűzések támogatása 600 e. Ft/ int. Munkatársak, külső szakértő, költségek, BM 10 hazai és 5 külföldi külső értékelés lehetőségének biztosítása Szakértői és intézményi munka helyszíni ellenőrzése
13
A képzett szakemberekért 2009 VÁRT EREDMÉNYEI Intézményi fejlesztési célkitűzések hatékony megvalósítása: – Fejlesztési eredmények bevezetése, megtartása – Benchmarking adatokban javulás bemutatása – Beszámoló a partnereknek, honlap megfelelő feltöltése Indikátorok feltöltése a benchmarking adatbázisba Folyamattérkép és 5 kulcsfolyamat szabályozása Külső értékelés 15 intézményben A kiváló eredmények publikálása Minőségügyi tananyag kidolgozása
14
A képzett szakemberekért Köszönöm a figyelmet! Menner Ákos :www.szakma.hu :menner.akos@szakma.hu d2@szakma.hu :36-1-434-57-25
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.