Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAlexandra Pintér Megváltozta több, mint 8 éve
1
MAGYAR-ROMÁN EGYÜTTMŰKÖDÉSI LEHETŐSÉGEK A FALUSI TURIZMUSBAN Prof.Dr. Hanusz Árpád egyetemi tanár hanusz@nyf.hu
2
2 A trianoni békeszerződés következtében vonzásközpontjukat vesztett területek Magyarországon
3
3 Kialakult együttműködések
4
4
5
5
6
6 KÖZÖS AKCIÓK LEHETŐSÉGE A fenntartható és versenyképes falusi turizmus közös fejlesztésének eszközei: –Termék és vonzerőfejlesztés hagyományőrző rendezvények –Marketing és kommunikációs kampányok –Információ-szolgáltatás –Helyi turisztikai felmérések, kutatások, minősítések
7
7 AZEGYÜTTMŰKÖDÉS MŰKÖDÉSI TERÜLETEI A FALUSI TURIZMU TERÉN A FALUSI turistafogadás feltételeinek javítása Emberközpontú és hosszú távon jövedelmező fejlődés biztosítása Attrakciófejlesztés FESZTEK Emberi erőforrás fejlesztés Hatékony működési rendszer kialakítása A falusi turizmus fenntartható fejlesztésének biztosítása Termékfejlesztés Hagyományok megőrzése, bemutatása, megtanítása A falusi turiszt. attrakciók szálláslehetőségének javítása A turisták komfortérzetének növelése Az oktatási rendszer munkaerő-piaci igényeknek megfelelő átalakítása és az EU. normáknak megfelelő szakemberképzés Szemléletformálás ÚJ IRÁNYÍTÁSI RENDSZER KIDOLGOZÁSA
8
8 KÖZÖS AKCIÓ LEHETŐSÉGE Nagyon hasznos együttműködési lehetőséget látok abban, hogy együtt szerveznénk meg akár csak a Szatmári Szilva utat, akár a Kárpát medencei „Szilvautat”
9
9 KÖZÖS AKCIÓ LEHETŐSÉGE Csenger város tervezi kis merülésű elektromos tutajok működtetését Szatmárnémeti és Mátészalka között. Erre vonatkozó tervei már a Vízügyi Igazgatóságnak is voltak, de ők sétahajó járatot terveztek a Szamoson. Ehhez komoly mederkotrásra lett volna szükség. Egy kisvárdai vállalkozó már sorozatban gyártja a környezetbarát elektromos motorral hajtott tutajokat és működteti is folyóparti rendezvények alkalmával. Nagy lépés, ha az ilyen fejlesztésben együtt tudnánk dolgozni. Egyedi kínálatot jelentene.
10
10 KÖZÖS AKCIÓ LEHETŐSÉGE A harmadik téma nem új keletű és a marketinghez kapcsolódik. Úgy gondolom jelentős előrelépés lenne ha a magyar és román falusi házakat azonos szempont alapján minősítenénk. Egy egységes minősítő rendszer tenné lehetővé a közös marketinget. A turisztikai attrakciókhoz azonos minőségű falusi szálláshelyeket tudnánk kiajánlani.
11
11 KÖZÖS AKCIÓ LEHETŐSÉGE Együttműködési lehetőség van a szakember képzés különböző területein. A déli megyékben a gyógy turizmussal kapcsolatos képzési együttműködés valósult meg. Ugyanezt el tudom képzelni a falusi és lovas turizmusban is.
12
12 Hagyományokra épülő kínálatfejlesztés példa a kistérségi turizmus fejlesztési gyakorlat végrehajtására: TEMATIKUS UTAK Attrakciófejlesztés „TEMATIKUS ÚT” Hagyományokon, ember alkotta vonzerőkön alapuló attrakciók Desztináció- menedzsment (KOORDINÁLÁS) Gasztronómiai, VAGY ÉPÍTETT ÖRÖKSÉG hagyományok felélesztése
13
13 A FALUSI TURIZMUS CÉLJA: A hazai és külföldi turisták számára biztosítani a legalább lakóhelyüknek megfelelő vagy annál jobb minőségű infrastrukturális feltételeket. A természet terheltségének minimalizálásával a legmagasabb szintű szolgáltatások biztosítása A helyi „export” biztosításával a lakosság árbevételének növelése ( helyben készült termékek árulása a turistáknak) Hozzájárulni a vidékfejlesztéshez, a halmozottan hátrányos térségek kiegyenlítődésének biztosítása érdekében.
14
14 A KONKRÉT EGYÜTTMŰKÜDÉS TERÜLETEI Közös képzési programok kidolgozása, oktatás vendégfogadók képzése oktatók képzése FSz. falusi szakirány Közös határon átívelő tematikus utak kiépítése, piacra segítésének hatékonyságának növelése Falusi szolgáltatók követelmény rendszerének harmonizálása az EU normáknak megfelelően. Közös direkt marketing akciók szervezése A Falusi Turizmus irányítási rendszer tapasztalatainak az átadása
15
15 TOVÁBBI KÖZÖS TEMATIKUS UTAK KIDOLGOZÁSA A tematikus út olyan komplex turisztikai termék, mely sajátos egyedi kínálattal rendelkezik, szervezett egységben működik. Piacra jutást a közösségi marketing segíti. Szolgáltatásai minősítettek és garantáltan megfelelnek a nemzetközi turisztikai elvárásoknak. Azokat a szolgáltatásokat foglalja egységes keretbe, amelyek a régió turisztikai vonzerejét jelentik külön-külön. Nem a vásárok a meghatározók hanem az elektronikus média és az INTERNET!
16
16 A „FALVAK” számára az együttműködésen kívül nincs más alternatíva! Nélküle: nincs vidékfejlesztés (Leader, TDM) elnéptelenedhetnek a falvak nyom nélkül elenyészhet népi hagyományaink jelentős része EZ AZ EGYÜTTMŰKÖDÉS KÉNYSZERE!
17
17 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Elérhetőség:hanusz@nyf.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.