Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Adatbiztonság egy évszázadig Vinczéné Géczy Gabriella Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Adatbiztonság egy évszázadig Vinczéné Géczy Gabriella Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság."— Előadás másolata:

1 Adatbiztonság egy évszázadig Vinczéné Géczy Gabriella Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság

2 Áttekintés Célok Feladatok Stratégia Követelmények Adatszolgáltatás Konfliktusok Hitelesség vagy pontosság Biztonság menedzsment Közeljövő feladatai

3 Cél, feladat, stratégia Célok Társadalompolitikai Nyugdíjszakmai Informatikai Feladatok Nyilvántartás Nyugdíj/ellátás megállapítás Folyósítás Stratégia MITS Ágazati részstratégia E-Közigazgatás – szolgáltató állam

4 Követelmények Nyugdíjszakmai Jogbiztosítás bölcsőtől a sírig, sőt síron túl is Információtechnológiai Kor színvonalán Infokommunikációs eszközökkel Információbiztonság mellett  Adatintegritás követelménye = sérthetetlenség  Hozzáférés követelménye = bizalmasság  Rendelkezésre állás = megismerhető megőrzés Szolgáltató állam követelményei szerint Adatvédelmi, információszabadsági

5 Okmányok típusai Adathordozó szerint Papír Szkennelt okmányok Alfanumerikus okmányok Élettartam szerint 1000 évtől 3-5 évig Megismerési lehetőség szerint Eszközfüggetlen Eszközfüggő  elektronikus adatnál többszörös függés – többszörös kockázat

6 Adatok forrásai - adatszolgáltatás Állami szervek OEP – TAJ szám Foglalkoztató 100 év adatszolgáltatásai Egyéb források Törvény erejénél fogva

7 Ellentmondások Információforrás1Információforrás2 ONYF Információforrás3Információforrás4 Minden felsorolt jogforrás hiteles (pecsét, aláírás) Ellentmond a más forrásból származó adatoknak

8 Azonosítás, konfliktusok Jogbiztosítás feltétele Jogszerző személy egyértelmű azonosítása A hozzá tartozó adatok nyilvántartása Nem triviális Különböző adattárak, információforrások  egymásnak ellentmondó,  hiányos,  téves adatokat szolgáltatnak  vagy  nem szolgáltatnak adatot.

9 Hitelesség – kontra pontosság Az adatszolgáltatások hitelessége Kétség sem fér hozzá – pecsét, aláírás, hitelesítés rendben van. Papír alapú okmányok Konszignációs lista Probléma Foglalkoztató pontatlan, hibás adatot szolgáltat Foglalkoztató nem szolgáltat adatot Foglalkoztató megszűnik, jogutód nélkül Államigazgatási szervezet pontatlan adatokat szolgáltat  OEP – kettős, többes TAJ szám  A TAJ szám nem unikális. Nem állapítható meg a biztosított személye, vagy a jogviszony

10 Ellenőrzés, ellentmondás- mentesség 30 % - ról - 5 %-ra Ellentmondások kiszűrése, hiányok pótlása 2001-2002 kiértesítés Interaktív digitális keretrendszer (EKOP)  Közszolgáltatások 20 területe (EU)  Egyéni társadalombiztosítási számla  Biztosítotti ellenőrzés, ügyfélkapus azonosítás  Felhasználóbarát megoldások  Nyilvántartási anomáliák kiszűrése

11 Adatintegritás Szubjektív és objektív entitásokkal kapcsolatos feladatok Sértetlenség Hozzáférés-menedzsment Adatbiztonság Adatvédelem Mentések

12 Biztonsági mechanizmusok Preventív tevékenységek Szabályozás Ellenőrzés  Hozzáférés menedzsmentbe épített ellenőrzési mechanizmusok Detektív tevékenységek Szabálysértési kísérletek felderítése Változásmenedzsment Integrációval kapcsolatos tevékenységek Korrektív tevékenységek Szabálysértés esetén az elhárításra irányuló tevékenységek

13 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Adatbiztonság egy évszázadig Vinczéné Géczy Gabriella Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság."

Hasonló előadás


Google Hirdetések