Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMarika Kerekesné Megváltozta több, mint 8 éve
1
Minősítés Tanfelügyelet Pedagógus, vezető, intézmény KÜLSŐ értékelése. Önértékelés Pedagógus, vezető, intézmény BELSŐ értékelése..
2
Önértékelési terv (munkaterv része)
3
Jogszabályok, útmutatók 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről (64-65. § és a 86-87. §) 20/2012 (VIII. 31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról (145-156. §) 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról (I. és II. fejezet) Országos Tanfelügyelet – kézikönyv az általános iskolák számára Útmutató a pedagógusok minősítési rendszeréhez Önértékelési kézikönyv
4
Önértékelés Ötévente az intézmény teljes körűen értékeli saját pedagógiai munkáját. Az adott pedagógust kétévente kell értékelni. Az intézményvezetői megbízás második és negyedik évében kerül sor az intézményvezető értékelésére.
5
Az önértékelés eredményére alapozva a pedagógus a vezetővel egyeztetve két évre szóló önfejlesztési tervet készít.
6
Intézményi Önértékelési Csoport (belső értékelési csoport/BECS) Az önértékelésben minden pedagógus részt vesz, ugyanakkor a folyamatokat egy értékelési csoport irányítja. A csoport létszáma 7 fő. A csoport kibővíthető (pl.:a szakmai munkaközösségek vezetőivel). Tagjait az intézményvezető jelöli ki.
7
Önértékelési csoport feladata Közreműködik az intézményi elvárás rendszer meghatározásában, az adatgyűjtéshez szükséges kérdések, interjúk összeállításában, az éves terv és az ötéves program elkészítésében, az aktuálisan érintett kollégák tájékoztatásában, az értékelésbe bevont kollégák felkészítésében, feladatmegosztásában, az OH informatikai támogató felületének kezelésében.
8
1. Dokumentumelemzés Az előző pedagógusellenőrzés (tanfelügyelet) és az intézményi önértékelés adott pedagógusra vonatkozó értékelőlapjai Tanmenet, tematikus tervek és az éves tervezés egyéb dokumentumai Óraterv Egyéb foglalkozások tervei Napló Tanulói füzetek
9
2. Megfigyelés – óralátogatás Két óra megfigyelése és megbeszélése adott szempontok alapján.
10
3. Interjú a pedagógussal az intézményvezetővel/vezetővel
11
4. Kérdőív Önértékelő kérdőív Szülői kérdőív Munkatársi kérdőív Tanulói kérdőív középiskolában A kérdőívek kitöltését és az eredmények rögzítését, összesítését az Oktatási Hivatal által működtetett informatikai rendszer támogatja.
12
1. tag Irányítás 2. tag Informatikai feladatok 3. tag Óralátogatás szervezése 4. tag Dokumentumok elemzése 5. tag Kérdőívek kitöltetése 6. tag Interjúk felvétele 7. tag Kérdőívek kitöltetése, interjúk felvétele
13
Önértékelési csoport (Tagjait az intézményvezető jelöli ki.) Szendreyné Kiss Judit – a csoport vezetője Bagi Gábor Kiss Tamás Német Krisztina Tóth Gézáné Vetési László Lajosné Vincze Sándorné
14
Intézményi önértékelési szabályzat elkészítése Intézményi önértékelési terv elkészítése Intézményi önértékelési program elkészítése
15
2015-ben Bogárné Csányi Gabriella Cs. Némethné Balla Gabriella Deákné Szitár Ildikó Kocsisné Horváth Katalin Kosikné Sáfrány Edit Lovas Ilona Nyitrainé Mudris Gabriella Polyák Albertné Szendreyné Kiss Judit Vargáné Máté Katalin Vetési László Lajosné Gyalai Dóra Kisné Batka Lilla Bakos István
16
2016 első félévében Csernusné Balla Zsuzsanna Kiss Tamás Laczkó József Papp Ágnes Petőfi Zoltán Szabóné Balla Katalin Varga Balázs Gulyásné Miklós Éva Antalné Balla Aranka Cseh Attiláné Kovács Zoltánné Maros Miklósné Kerekes Ilona Nagy Zsuzsanna Kis Orsolya Dankóné Szabó Mónika
17
2016 első félévében Pap Ágnes Nagyné Miklós Mária Miskóné Miklós Ilona Német Krisztina Tóthné Laczkó Eszter Tóth Jánosné Miskó Márta Sántáné Virág Márta Molnár Edit Tóth Julianna Zámbori Mariann Lászki Gyöngyi Stinner Ferenc Balláné Subitz Dóra SZAVAZÁS
18
A pedagógus önértékelésének folyamata 1. Az éves önértékelési tervben kijelölt támogató kollégák egyeztetik a részleteket az érintett pedagógussal, közösen meghatározzák az önértékelésbe bevonandó további partnerek körét (vezetők, szülők, kollégák). 2. A tájékoztatással megbízott kolléga informálja, és igény szerint felkészíti a partnereket és az érintett pedagógust.
19
A pedagógus önértékelésének folyamata 3. Elindul az on-line felmérés, majd a felmérés zárásaként összesítik az adott válaszokat. 4. Megvizsgálják a pedagógusra vonatkozó előző tanfelügyeleti ellenőrzés és az önértékelés eredményeit, az azokhoz kapcsolódó önfejlesztési terveket, a pedagógiai munka felsorolt dokumentumait, majd rögzítik a dokumentumelemzés eredményét.
20
A pedagógus önértékelésének folyamata 5. Interjútervek készülnek, és lefolytatják az interjúkat, majd az interjúkérdéseket és a válaszok kivonatát rögzítik az informatikai felületen. 6. A két órát érintő óralátogatás és az azt követő megbeszélés tapasztalatait a megadott szempontok alapján az órát látogató kollégák rögzítik az informatikai felületen.
21
A pedagógus önértékelésének folyamata 7. Az önértékelő pedagógus az értékelésben részt vevő kollégák 0–3 skálán értékelik az elvárás teljesülését az informatikai rendszerben, illetve kompetenciánként meghatározzák a kiemelkedő és a fejleszthető területeket (amennyiben van ilyen). Az önértékelés eredményét az informatikai rendszer elérhetővé teszi az értékelt pedagóguson kívül, az intézményvezető, valamint külső ellenőrzés esetén az Oktatási Hivatal és a külső szakértők, szaktanácsadók számára is.
22
A pedagógus önértékelésének folyamata 8. A pedagógus két évre szóló önfejlesztési tervet készít, amelyet feltölt az informatikai rendszerbe. Az önfejlesztési tervet értékelési területenként, az eredeti intézményi elvárásokat és az értékelést tartalmazó táblázatba kell feltölteni.
23
Segítség http://www.oktatas.hu/kiadvanyok/ http://www.petroczigabor.hu / http://bartfaijudit2.webnode.hu/pedagogusoknak/tanugyigazgatas/
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.