Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKatalin Bakosné Megváltozta több, mint 8 éve
1
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport
2
Milyen egy innovatív felsőoktatási intézmény? VÁLTOZÁSOK Új pénzügyi modellek Hangsúly kerül a foglalkoztathatóságra, a vállalkozó képességekre Nemzetköziesedés, mennyiségi és minőségi kihívásai Új kapcsolódás a környezethez A hatások mérhetőségének elvárása Hozzájárulás a gazdaság versenyképességéhez Az egyetemek jelentőségének növekedése - és az egyetemi karrier-lehetőségek ? A vállalkozó egyetemmé válás előremenekülés. Válasz a környezeti kihívásokra!
3
Önértékelési eszköz: Vállalkozó? Innovatív?
4
Kinek készült az HEInnovate szolgáltatás? Nyitott minden felsőoktatási int. számára Nincs költsége Rugalmas – magunk találhatjuk ki, milyen formában hasznosítjuk az eredményeit Használhatjuk változáskövetésre Itt regisztrálhatunk: https://heinnovate.eu
5
Magyarország az HEInnovate programban Egyes országok átfogó értékelést is vállalnak (Írország, Lengyelország, Bulgária, Magyarország) Háttértanulmány 5 felsőoktatási intézmény (DE, EKE, 3xSZ) Önértékelés Nemzetközi szakértői csapat az OECD vezetésével – intézménylátogatások Országtanulmány, ajánlások
6
A 7 terület
7
1. Vezetés és kormányzás 1. A vállalkozói szellem - stratégia 2. Felsővezetői szintű elköteleződés – a stratégia implementálása 3. Van modellje arra, hogy hogyan koordinálja és integrálja a vállalkozói tevékenységeket. 4. A szervezeti egységek kellő autonómiával rendelkeznek a cselekvéshez. 5. A tágabb regionális, társadalmi és közösségi környezet számára hajtóerőként működik a vállalkozó szellem fejlesztésében.
8
2. Szervezeti kapacitás, emberek és ösztönzők 1. Széleskörű finanszírozási és befektetési források támogatják, beleértve külső szereplők befektetéseit is. 2. Rendelkezik fenntartható pénzügyi stratégiával a vállalkozó szellem fejlesztésének támogatására. 3. Mechanizmusok, melyek lebontják a tradicionális gátakat és támogatják új kapcsolatok létrehozását. 4. Olyan egyének toboroz, akik vállalkozó szellemmel és tapasztalattal rendelkeznek. 5. A munkatársak vállalkozó szellem fejlesztése - képzés. 6. Világos és átlátható ösztönzők és jutalma, támogatják a vállalkozó szellemiséget. 7. A magas szinten elismerik a külső érintetteket, akik hozzájárulnak az intézmény vállalkozó szellemének erősítéséhez.
9
3. Vállalkozószellem fejlesztése a tanítás-tanulás folyamataiban 1. Ösztönzik és támogatják a vállalkozói attitűdök és képességek fejlesztését. 2. Vállalkozói megközelítéssel tanítanak előmozdítva a sokszínűséget és innovációt a tanítás-tanulásban. 3. A vállalkozói magatartást támogatják; a figyelemfelkeltéstől, az ösztönző ötleteken át a kidolgozásig és végrehajtásig. 4. Validálják a vállalkozóvá válás szempontjából fontos, explicitté tett tanulási eredményeket. 5. Külső partnerekkel való együttműködés és bevonásuk kulcsfontosságú. 6. A kutatási eredmények beépülnek a vállalkozói képzésbe.
10
4. Utak a vállalkozók számára 5. Start-up tanfolyamok a hallgatók igényeihez. 6. Az aktív toborzást követő (start-up) tanfolyamok csomagja lefedi az indulás előtti, az indulási és a növekedési fázist. 7. Lehetőség a vállalkozási szellem megtapasztalására. 8. Egyéneket és csoportokat támogatása abban, hogy a vállalkozási ötletüket megvalósítsák. 9. Akadémiai és ipari mentorálás rendelkezésre áll. 10. A a potenciális vállalkozók számára megkönnyítik a magánfinanszírozáshoz való hozzáférést 11. Hozzáférés üzleti inkubációs szolgáltatásokhoz.
11
5. Üzleti kapcsolatok, tudáscsere 1. Együttműködés és tudáscsere az iparral, a társadalommal és az állami szektorral. 2. Partnerség az érintettekkel. 3. A szoros kapcsolat inkubátor szervezetekkel, tudásparkokkal stb. 4. Lehetőség a munkatársak és a diákok részvétlére üzleti vagy a külső környezettel való vállalkozói tevékenységre. 5. A munkatársak és a hallgatók mobilitása az akadémiai és a külső környezet között. 6. Tudás ökoszisztéma: az oktatás és az ipar (tágabb közösség) együttműködésében.
12
6. A vállalkozó egyetem, mint nemzetköziesedett intézmény 1. A nemzetköziesedés kulcsfontosságú része a vállalkozói stratégiájának. 2. A expliciten támogatják a munkatársak és a hallgatók nemzetközi mobilitását, beleértve a PhD hallgatókat is. 3. A keresik és vonzzák a nemzetközi és vállalkozói munkatársakat (beleértve az oktatás, kutatás és a doktori képzés területét is). 4. Az oktatás nemzetköziesedése. 5. A szervezeti egységek aktívan részt vesznek nemzetközi hálózatokban.
13
7. A hatás mérése 1. A értékeli vállalkozói stratégiájának hatásait. 2. A értékeli az elköteleződés szintjét a vállalkozói szemlélet tanításban és tanulásában az egész intézményben. 3. Rendszeresen értékeli a vállalkozói szellem hatását a tanítási és tanulási folyamatokra. 4. A rendszeresen monitorozza és értékeli az intézmény tudás- transzfer tevékenységeit 5. A rendszeresen monitorozza és értékeli a start-up támogatásának hatásait.
14
Megállapítások – egyeztetés alatt A téma fontossága elismert Sok az értékes tapasztalat – szigetszerűség Jelentős tartalékok vannak. Pl. partnerség Nagy volumenű futó pályázati kiírások (pl. FIEK) Támogató nemzetköziesedési erőfeszítések, és modell programok A tanítás-tanulás világa lassan újul meg Nem intézményesült átfogó intézményi logikákat engedve.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.